Jesaja 53 /VEM är Jesus för DIG? Vågar du följa honom hela vägen?

JESAJA 53 JESUS och korset

Dags att se på Jesaja och kapitel 53 igen och läsa och förstå vad som gömmer sig i texten. Man har genom tiderna målat och av-porträtterat Jesus som en skön man, med långt lockigt hår och vacker. MEN det var ju inte så enligt Bibeln, som är Guds ord. Om du läser i texten så var egentligen inte Jesus vacker, inte innan kors-döden och inte då han hängde på korset. MEN han var Jesus, Guds son. I texten ser du att han var föraktad, icke respekterad, ganska ful enligt texten nedan. Han var smärtornas man, men det är kanske svårt att förstå HUR PINAD han blev. KAN vi verkligen förstå hur mycket han fick lida? Han säger att vi ska ta vårt kors på oss om vi älskar honom! ÄR man villig till det? Det är inte många som tål lidande! HAN dog för oss, HAN blev pinad för VÅR SKULL! HAN bar våra skulder, synder, smärtor och fel! ALL vår skuld blev lagd på honom. KAN VI FÖLJA HONOM? JA!

MEN: MÄNNISKORNA är OTROLIGT fega, rädda, bortskämda, slöa, o-troende, lata, dumma, o-intelligenta, o-gudaktiga, elaka, nonchalanta, själviska, våldsamma, krävande, syndiga och skyldiga….

– JESUS älskade . In i döden älskade han. HAN UPPSTOD OCKSÅ! FÖR ALLA MÄNNISKORS SKULL, men ändå är han avbildad av många som hängande på korset! MEN HAN LEVER! HAN LEVER! Halleluja! … LEVER DU FÖR HONOM??

1 Vem trodde vår predikan?För vem blev Herrens arm uppenbarad?2 Som en späd planta sköt han upp inför honom,som ett rotskott ur torr jord.Han hade varken skönhet eller majestät när vi såg honom,inget utseende som vi drogs till.3 Han var föraktad och övergiven av människor,en smärtornas man och förtrogen med lidande.Han var som en som man skyler ansiktet för,så föraktad att vi inte respekterade honom.4 Men det var våra sjukdomar han bar,våra smärtor tog han på sig,medan vi såg honom som hemsökt,slagen av Gud och pinad.5 Han blev genomborrad för våra brott,slagen för våra synder.Straffet blev lagt på honom för att vi skulle få frid,och genom hans sår är vi helade.6 Vi gick alla vilse som får,var och en gick sin egen väg.Men all vår skuld lade Herren på honom.7 Han blev misshandlad,men han ödmjukade sig och öppnade inte sin mun.Som ett lamm som förs bortför att slaktas,som ett får som är tyst inför dem som klipper det,så öppnade han inte sin mun.8 Genom våld och dom blev han borttagen.Vem i hans släkte betänker att när han rycktes bort från de levandes land,blev han plågad på grund av mitt folks brott?9 Han fick sin grav bland de ogudaktiga men var hos en rik vid sin död,för han hade inte gjort något orätt,och inget svek fanns i hans mun.10 Det var Herrens vilja att slå honom och låta honom lida.När du gör hans liv till ett skuldoffer,får han se avkomlingar och leva länge,och Herrens vilja ska ha framgång genom hans hand.11 Genom den möda hans själ har utstått får han se och bli tillfreds.Genom sin kunskap förklarar min rättfärdige tjänare de många rättfärdiga,och han bär deras skulder.12 Därför ska jag ge honom de många som hans del,och de starka ska han få som byte,eftersom han utgav sitt liv i döden och räknades bland förbrytare,han som bar de mångas synd och gick in i överträdarnas ställe.

/Maria



2 thoughts on “Jesaja 53 /VEM är Jesus för DIG? Vågar du följa honom hela vägen?

  1. Hej Marianne! Kul att du skriver här! Jaa här får man uttrycka glädje, oro, sorg o allt man tänker är fel eller rätt! Ja du har rätt i att det är slutet nu och att de kristna gick på LÖGNEN och tog LÖGNENS FADER till sig,- SÅÅÅ många vaccinerade är verkligen inte klokt. Vreden från Jesus vill inte jag möta, så man får verkligen vara nära och bena upp allt man inte förstår och i bön vara nära. Jag tror inte direkt heller att man kan väcka de sk kristna för då skulle de ju varit ute och predikat sanningen, men om man ser på vissa
    kristna tv-program så är det de SJÄLVA som står i FOKUS! INTE Jesus. Det är inte ok.
    Man säger alltid att jag DÖMER men det gör jag ju inte, jag bara berättar HUR det ligger till. Sanningar skall komma från våra munnar!!
    Sanningar har aldrig varit populära och vi kommer att få betala för att vi säger dem, men ok, då har vi följt vår HERRE, och det är ju därför vi är troende, på honom, den Ende. Gud välsigne dig! /Kram /Maria

  2. God afton Guds folk
    Jag ville bara titta in och länka en skrivelse från världen i dag från 2018, jag hade inte vaknat till på riktigt när den skrevs, men hittade den i kväll när jag googlade runt på olika sökningar som ex Antikristliga belätet.
    Kanske du redan har den inlagd Maria, men i så fall tåls det att den visas igen.

    Har haft lite svårt att smälta allt som du Fredrik har delat här på sidan, men måste erkänna att det du fått uppenbarat och forskat fram tyvärr verkar vara sann.

    Jag och säkerligen många med mig är och har varit naiva, ondskan och allt som står bakom denna agenda är helt enkelt för ond för människor att ta in.
    Har sakt det så många ggr att jag VILL inte tro att det är sant, men vi ser det för varje dag, hur snaran bara dras åt mer och att det system vi en gång haft snart inte existerar längre och inte har varit på många år, allt är en illusion.
    Vi är så in i bängen bedragna i allt för att uttrycka det lite vasst.

    Vi ser det i ekonomin, vi ser det i den världsregering som styr och vi ser den avfallna kristenheten som inte har Jesu lära i sina hjärtan längre, utan följer onda andars läror och är fullständigt obekymrade och blinda.
    Jag personligen har tappat hoppet om att det ska gå att väcka dessa kristna och få dom be Herren om förlåtelse för att de gick på världens lögn om att förgifta sig.

    Det verkar som om Gud redan har fångat allt för många med villfarelsens ande så dom tror på lögnerna.
    Att dom redan är bestämda till vrede, hur hemskt låter inte det??
    Jaa…sanningen är många ggr plågsam och svidande att se o erkänna, det vet vi som lever i omvändelsens anda dagligen.

    Vill tacka dig Maria för att detta forum finns, en av de få ställen jag känner till, där ordet är fritt!

    Kram på er alla som läser här!
    Va frimodiga med era tankar och känslor har Maria skrivit och det säger jag med!!
    // Marianne

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.