Jag litar på Gud. Han har räddat mig. /Bibelord m m

 

 

Jag litar på Gud av hela mitt hjärta!

Jag litar på Gud. Han är den främste för mig. Han finns alltid i mina tankar, jag är trygg med honom. Han har gjort allt för att jag ska få leva, han skapade mig och har räddat mig från döden fler gånger än jag kan räkna. Jag litar på Gud, han har stått kvar då andra har svikit. Jag litar på Gud för att han är stor och mäktig i sin underbara kärlek. Jag har kommit underfund med, i djupet av mitt hjärta, att det finns ingen annan att lita så helt på och han finns för alltid hos mig.

Jag litar på Gud för att han har haft så stor nåd med mig, han har aldrig svikit, hur jag än burit mig åt under min vandring med honom. Han har alltid velat lära och stödja, rättat till och upprättat, givit och givit och stöttat och läkt. Så gör en Far och så har han gjort för mig i hela mitt liv, fastän jag ej  varit frälst hela mitt liv. Min tacksamhet är stor och mina tårar vill rinna över av tacksamhet för allt han gjort för mig. Några bibelord finner du nedan om att LITA på Gud:

*

Ps 119:66 Lär mig gott förstånd och kunskap, ty jag litar på dina bud. /Förankrad i Guds ord/

Ps 146:3  Lita inte på furstar, inte på människor som ej kan frälsa./Hjälpen från Gud varar i evighet/

Ords 20:6 Många ropar ut sin egen godhet, men vem finner någon att lita på?/ Gud hjälper men vi får ta ansvar för vad vi gör../

Ords 28:25 Den snikne uppväcker träta, den som litar på HERREN blir rikligen mättad./Lita på Gud i allt/

Jer 7:4 Lita inte på lögnaktigt tal som säger: “Här är HERRENS tempel, HERRENS tempel, HERRENS tempel.” /Skulle Gud förstöra sitt eget tempel…folket tillber avgudar/

Jer 7:8 Men se, ni litar på lögnaktigt tal som inte kan hjälpa./Religiösa aktiviteter/Ondskans angrepp

Jer 12:6 Dina bröder och din fars hus, också de är trolösa mot dig. De ropar för full hals bakom din rygg. Lita inte på dem, även om de talar vänligt med dig./Varför har de ogudaktiga framgång? Guds rättvisa gäller/

Matt 27:43 Han litar på Gud. Nu får Gud rädda honom, om han har honom kär. Han har ju sagt: Jag är Guds Son.” /Jesu korsfästelse/

2 Kor 1:9 Ja, vi hade redan inom oss fått dödsdomen, för att vi inte skulle lita på oss själva utan på Gud, som uppväcker de döda./Beroende av Gud/

2 Tim 2:11 Det ordet är att lita på. Ty har vi dött med honom, skall vi också leva med honom./Gud är trofast/

Tit 3:8 Detta är ett ord att lita på, och jag vill att du med kraft inskärper det, så att de som tror på Gud vinnlägger sig om att göra goda gärningar. Sådant är gott och nyttigt för människorna./ Ytliga diskussioner?Nej  /Vi fått en gåva av Gud: Vår frälsning/

Hebr 11:11 Genom tron fick också Sara kraft att bli mor för en avkomma fast hon var överårig. Hon litade på honom som hade gett löftet./Så småningom trodde hon! och fick sitt barn./Trons kapitel (11)

*

Kort sagt: Jag litar på Gud!

/Maria

http://www.worldchallenge.org/en/node/21772?src=devo-email  D Wilkerson

2 thoughts on “Jag litar på Gud. Han har räddat mig. /Bibelord m m

  1. Hej Joakim, välkommen hit.
    Ja jag skall kolla länken, jag håller inte med om allt som de skriver, men vissa saker är bra. Katolicismen och ekumeniken är sammangående. Och det är verkligen kusligt!
    Statskyrkorna ska man gå ut ur- men man förstår inte det-
    Vi vill INTE ha en världreligion!!!!!! Vi vill ha Jesus Kristus som HERRE! AMEN.
    Fridshälsn f Maria
    Välkommen tillbaka hit!
    Frid!/Maria

  2. Snälla, kolla in den här länken:
    http://www.tidenstecken.se/kv2006.htm

    Mycket viktig läsning med tanke på den sataniska världsreligion som Sveriges Kristna Råd tillsammans med andra religioner håller på att driva igenom.

    Ekumenik är det redskap som används för att avkristna kyrkor/församlingar. Det är genom ekumeniken som den katolska kyrkan (skökokyrkan) når ut till sina döttrar (övriga statskyrkor världen över).
    Slutmålet är att på ett så obemärkt sätt som möjligt lyfta bort Jesus Kristus och degradera honom till en vanlig profet så att man på det sättet kan föra fram världsreligionens antikristna motto: alla religioner bär till Gud.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.