Jag älskar dig Jesus

 

Det nya livet i Kristus
Ef 4:17 I Herrens namn varnar jag er därför: lev inte längre som hedningarna. Deras tankar är tomma, 18 deras förstånd förmörkat. De är främmande för livet i Gud därför att de är okunniga och i sina hjärtan hårda som sten. 19 Utan att skämmas kastar de sig in i utsvävningar och bedriver allt slags orenhet och får aldrig nog.

 

*20 Ni däremot har verkligen lärt känna Kristus sådan han är. 21 Ni har fått höra honom förkunnas och blivit undervisade i honom enligt den sanning som finns hos Jesus. 22 Ni har lämnat ert förra liv och lagt av den gamla människan som går under, bedragen av sina begär, 23 och ni förnyas nu till ande och sinne. 24 Ni har iklätt er den nya människan, som är skapad till likhet med Gud, i sann rättfärdighet och helighet.
Se noga till hur ni lever
25 Lägg därför bort lögnen och tala sanning med varandra, vi är ju varandras lemmar. 26 Grips ni av vrede, så synda inte.* Låt inte solen gå ner över er vrede 27 och ge inte djävulen något tillfälle. 28 Tjuven skall sluta stjäla och i stället arbeta och uträtta något nyttigt med sina händer, så att han har något att dela med sig åt den som behöver. 29 Låt inget oanständigt tal komma över era läppar, tala bara det som är gott och blir till välsignelse där sådan behövs, så att det blir till glädje för dem som hör på. 30 Bedröva inte Guds helige Ande, som ni har fått som ett sigill för förlossningens dag. 31 Lägg bort all bitterhet, häftighet och vrede, allt skrikande och smädande och all annan ondska. 32 Var i stället goda och barmhärtiga mot varandra och förlåt varandra, liksom Gud i Kristus har förlåtit er.*

Och  vad  har  ljuset  med  mörkret  att  göra??   INGET.

*

Det nya livet- jag är räddad.  Det nya livet med Kristus- det var ju vad jag behövde och som Gud såg att jag måste ha. Han frälste mig. Jag hade tomma tankar en gång-  nu är de fulla av Jesus-  alltid. Det nya livet betyder också att man verkligen försöker gå hans väg-  i LYDNAD,  och jag säger inte att det är lätt, jag säger att det är nödvändigt, både här och sedan.

Det nya livet-  ja jag ÄR räddad-  jag HAR tagit emot honom och vill LEVA för HONOM. Allt annat är ointressant. Detta är mitt vittnesbörd igen om vad HAN betyder för mig. Kristus Jesus, min Herre!

Vill DU bli räddad?

*

 Jag älskar dig Jesus. Tack Jesus  för mitt liv.

/Maria

24 thoughts on “Jag älskar dig Jesus

  1. Demon eller Jesus? jag väljer naturligtvis Jesus och hans ord och lära, Jag vet att demoner finns men jag bryr mig inte Osunda sammanhang kan jag inte tåla eller vilja ha.
    Jag håller fullkomligt med dig i din kommentar. Den fule satan gillar inte Jesus och jag gillar inte satan, vilka trick han än har så skrämmer han inte mig. Jag är med Jesus dygnet runt, och han får ingen tillåtelse av mig att närma sig. Så tycker jag att man ska tänka o göra, satan är portförbjuden! AMEN.

    TRO och TOTAL ÖVERLÅTELSE är det bästa man kan ha inför Jesus. Omvändelse från falsk undervisning som det svämmar över av.
    /Maria

  2. Demon eller Jesu uppdrag?

    Latter rain, Trosrörelsen och “binda och driva krafter hit och dit” är Guds ARBETE, inte människors!

    Lämna osunda kristna sammanhang och gå fria från en verklig fara för tron.

    Vi ska leva som lärjungar och lära oss evangeliet och sprida det. Sen vad Gud vill göra för människors hälsa är HANS ensak.

    Det finns inga “mini-messiahs” i vår tid som ska “smörjas” och inget fäste som ska “besegras” annat än med Ordet.

    Den onde står inte ut med ORDET. Oss vill han manipulera och kan det om han får tillåtelse.

    TRO och överlåtelse är vad Gud vill av oss.

  3. Hej Stefan. Jag har bett för dig och detta problem, och du ska inte vara rädd, det kommer inte att vara så i fortsättningen. Du har Jesus vid din sida och du har honom som din frälsare, lita på honom , var i bön och ta emot befrielse från ondo. Jesus är HERRE!
    Jesus är bäst i allt, han vet allt och du är hans barn, lita på honom nu.Rom 8 kommer att visa dig framåt. Du är fri.Gud är med dig även om det är tungt emellanåt. Var med Gud så mycket det bara går!
    Frid/Maria

  4. Hej Joakim, mitt svar har dröjt för att jag inte tar med hans video eller anser att den är helt rätt, för Derek Prince är lite väl karismatisk och umgås med sådana som (B Hinn tex) inte har riktigt mjöl i påsen, eller också så finns det en tvilling med samma namn som inte skött sig så som man borde, enligt nya rön/uppgifter. Jag står inte bakom pingstväckelsen alls och inte ekumeniken och inte bakom kyrkan, bara Jesus. Jag bryr mig inte om satan heller, jag tänker inte på honom, bara på Jesus. Satan behöver inte försöka att bråka med mig, han kan sticka och brinna för han är inte intressant. Men jag vet att många mår dåligt på grund av hans trakasserier- Och Jesus lär oss be och göra som man måste för att slippa råka illa ut.Jag vill inte heller att man koncentrerar sig på ondskan och ger den för stort utrymme, det räcker att vi vet att den finns men vi ska inte ge den en chans. Hoppas du förstår hur jag menar och detta om ondska m m vill jag ha fram till ALLA som läser här på sidan.
    Vi hörs Joakim! /Hälsn f Maria, Det här nedanför är “överkarismatiskt” ungefär som Livets Ords församl.
    *
    Derek Prince has devoted every gift God has given him to the clear, practical exposition of the Bible. These are some of the biblical truths he has recovered for this generation:
    The discipline of fasting
    Release from curses
    Praying for the government
    The place of Israel in God’s plan
    Deliverance from demons
    The power of proclamation

  5. Stefan och alla ni andra kristna systrar och bröder som blir trakasserade av satan och hans anhang då och då. Kolla in det här:

    http://www.youtube.com/watch?v=Ed8j33e8viE

    Derek Prince, talar om hur man besegrar satan, med Guds hjälp naturligtvis.
    För människan är ingenting möjligt, men för Gud är allting möjligt.
    ______________________________________________________________________________
    Maria: Jag säger NEJ till detta om demoner och filmer och villfarelser! Derek P är i samma kaliber som de som lever på att skriva böcker o ha stora shower. m m./Maria

  6. Stefan

    Det nya livet är Guds verk i oss.

    När jag valde Gud försvann också fruktan för den onde. Det betyder inte att jag inte kan vara/känna mig väldigt svag ibland.

    Vi ser det onda omkring oss men när vi stirrar in i mörkret blir det större.

    Maria skrev:

    Det nya livet- jag är räddad. Det nya livet med Kristus- det var ju vad jag behövde och som Gud såg att jag måste ha. Han frälste mig. Jag hade tomma tankar en gång- nu är de fulla av Jesus- alltid.

    Efesierbrevet vers från ovan:
    20 Ni däremot har verkligen lärt känna Kristus sådan han är. 21 Ni har fått höra honom förkunnas och blivit undervisade i honom enligt den sanning som finns hos Jesus. 22 Ni har lämnat ert förra liv och lagt av den gamla människan som går under, bedragen av sina begär, 23 och ni förnyas nu till ande och sinne. 24 Ni har iklätt er den nya människan, som är skapad till likhet med Gud, i sann rättfärdighet och helighet.

    Detta är Guds karaktär som inpräntas i oss dag för dag. Och inget sker som inte Gud tillåter.

    Gud välsigne dig

  7. Hej. Janne får också svara här…. Det sker konstiga o otäcka och ibland oförklarliga saker, och vi ska veta att vi har Gud med oss och hans beskydd. Vi vet vad Herrens frid är, men naturligtvis skall vi inte ta till oss sådana saker som vill skrämma oss. Vi ropar på Herren och ber och tackar honom.
    /Maria

  8. Hej Stefan. Jag har sett o varit med om otäcka saker, jag tar inte dem här, men satan har visat sig vara den han är. ja Jesus är starkare än det onda, och vi måste vara grundade i Jesus och i hans ord för att kunna leva rätt och inte ta emot ondskan, utan fly från den. Bättre fly än illa fäkta säger man….ja jag flyr från eländet..Vapenrustningen innehåller det vi behöver, efesierbrevet är så underbart att läsa och vi skall ta til oss och lära oss vad vi behöver göra själva också. Jag har inte sett länken men jag ska göra det. M L var ju bra men inte i allt för han vacklade och stod inte upp för allt i slutänden. Ha en välsignad dag! /Maria

  9. Hej Janne,
    Radion var avstängd, det vet jag, men bara sattes på av sig själv.
    Tidigare har TVn satt igång av sig själv, en elektrisk väckarklocka och en batteridriven dörrklocka.
    Jag råkade samtala med en kristen (när jag själv inte var det) och han bad för mig, då upphörde det.
    En lampa sattes dock igång för ett år sen, då fick jag plötslig huvudvärk, han bad igen och sen har det varit tyst.
    Är inte rädd, men vill ha frid. Tänker på Ted Pikes hustru.

  10. Stefan!

    Vet inte exakt vad som hänt dig, kan vara glapp i radion förstås?

    Jesus är starkare än det onda, därför ska vi fly till honom, inte försöka rymma själva. Det finns en rustning och den är fäst i själva Ordet!

    Bra vers:

    Ephesians 6:16 Above all, taking the shield of faith, wherewith ye shall be able to quench all the fiery darts of the wicked. 17And take the helmet of salvation, and the sword of the Spirit, which is the word of God:

    How Martin Luther Dealt With the Devil: Christians should face the devil with the Word of God.

    http://www.issuesetcarchive.org/issues_site/resource/journals/luther.htm

  11. Hej Stefan. När man vill gå med Gud kan knepiga saker ske. Vi får vara raka och rakt på sak och få satan på flykt, vi måste vara skarpa och tala Guds ord.Så säger Jesus och Jesus använde alltid Guds Ord för att tala till fienden så att fienden skulle fly. Så ska vi också göra,för det står i Ordet.
    Tänk vilken förmån vi har, vi har frälsningen, vi har bönen, vi har Ordet till hjälp- och det ska vi använda. Den helige Ande hjälper oss att se och förstå och handla.

    Jag ber att du ska inte vara rädd utan undersöka dina prylar om det finns en rimlig förklaring och att du har en stund med Gud och att du förbjuder satan att härja med dig. Du är Guds barn och skall inte plågas av sådana saker.I Jesu namn- Amen. Jesus älskar dig så mycket och du får lyda honom är det inte underbart.
    Hälsn Maria /Önskar dig en välsignad onsdag!

  12. Ikväll så gick min radio plötsligt igång. Just den radion har inte gett detta fenomen tidigare, men andra elektriska prylar har spökat, helt plötsligt satt på sig själva. Det var nåt år sedan sist.
    Jag sa i Jesus namn att vad det nu var, att försvinna.
    Vill ni be för mig, att jag slipper dessa fenomen?

  13. Alla kristna kan vara andefyllda men vet inte om det. Det har inte berättats om vad man kan få i form av gåvor och tjänster tydligt nog. Har man väl tagit emot Jesus så får man annat också. Det finns ju något som är onda krafter också som vill störa så mycket som möjligt och göra oss ledsna o besvikna och ta ifrån oss det vi fått, men det går inte om vi inte själva vill.
    Jag har fått uppleva så många underbara stunder under åren, särskilt i/under bön. Vi har haft härliga möten i hemmen där den helige Ande har varit med på härliga sätt.
    För att få detta och uppnå sådana saker måste man vara nära Jesus, ge sitt jag till honom att förändra och påverka på alla sätt som HAN vill. Där Jesus får vara Herre där händer det mäktiga ting.
    Javisst Jesus säger på några ställen hur viktigt det är med bön/förbön för att sätta människor fria från satans påhitt.
    Visst är det så. Guds Ord leder oss fram!
    Gud välsigne dig!
    /Maria

  14. Jag har under en dag, fått känna andens frukt som det nämns om i Galatwrbrevet 5:22-23
    Denna dag bad jag om att bli fylld med den helige ande, och på nått sätt blev jag bönhörd, för efter att en kraft tog tag och paralyserade mig under en knapp minut, så kände jag frid, tålmodighet, glädje, samhörighet, kärlek, ökat medvetande, lyssnade mer än pratade.
    På kvällen kände jag av obehagligt besök när jag skulle somna, och när jag vaknade nästa dag, var allt som vanligt igen.
    Så jag är övertygad om att du kan fyllas med helig ande. Jag skulle mest av allt vilja känna denna enorma känsla varje dag i resten av mitt liv, men jag vet inte varför den försvann. Den återkommer vid bön, men inte lika starkt och varar inte länge.
    En teori jag har, är att en demon, typ arrested develoment, finns i mig som frigjordes denna dag, men som återkom.
    Jesus sa vid nåt tillfälle, att bara fasta och ihärdig bön kan frigöra vissa demoner i dig, kanske jag lyckades kortvarigt.

  15. Hej J! Tack för att du skriver hit, ja visst får du min mailadress: gudrun.reponen@tele2.se jag heter Gudrun Maria Reponen….. Att ta emot Jesus är det bästa för en människa, maila gärna så ska vi ta itu med det….Kram f Mariavad glad jag blir…. upptagen under em 16-18 ca—men svarar så fort jag kan. Se också gästboken här till höger i spalten om inte det funkar på denna sidan…

    JESUS är livet!

  16. Jag vill bli räddad! Jag vill bli frälst! Jag skulle vilja komma i kontankt med dig om dt är ok, har du någon mailadress man kan skriva till ?

  17. Tack! Det är orden som finns inom mig,jag är så tacksam för att jag fick reda på vem han är, HAN min Frälsare…Världens frälsare- jag hoppas man vänder om innan det är för sent. Alla frälsningsupplevelser är olika- men glädjen är nog lika stor för alla. Jag hoppas man stannar kvar hos Jesus.
    /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.