‘Jag ger er inte det som världen ger’. Joh 14:27 / FRID

200804180226
foto Maria

Många pinas nu av det krig som pågår i Ukraina, och rykten om fler krig och ett stort krig. Man kan läsa och begrunda i bibeln om det som man tror sker just nu och vad som kan komma. Många människor har ingen frid på grund av de hemskheter som sker. Det förstår vi som inte är drabbade ännu.

Många vill lägga sig ned i frid, men alla vet inte var de ska få friden ifrån, men psalmen säger:
I frid kan jag lägga mig ner och sova ,för bara du, Herre,låter mig bo i trygghet. Den tryggheten har vi ännu så länge!
Många lider också av medveten och arbetsam synd som tär dem inifrån och de vet inte var friden skall komma ifrån och landa i deras hjärtan:
Jag har inget helt i min kropp på grund av din vrede,ingen frid i mina ben på grund av min synd.
Många troende vill berätta för människorna om den friden som de fått från Gud och som gör dem lugna och inte rädda:Ps 85:9
Jag vill höra vad Gud, Herren , talar.Han talar frid till sitt folk,till sina trogna, men de får inte gå tillbakatill dårskap.
Jag tror att människor i Sverige sover en ganska djup sömn och tror inte att det kan ske så hemska saker här, vi har ju haft FRED så länge, men ser man på politiken här och utomlands så ser man att planeten och dess människor är mycket mycket små under sin glättiga attityd och att denna planeten redan skakar i sina grundvalar. Om de hade den friden som Gud ger så förstod de att göra rätt i dessa tider, som går i rykten om krig var dag.
Stor frid har de som älskar din undervisning, inget kan få dem på fall.
Tänk efter: Vad är det som sker? och vad säger Guds ord?  Den som tror har inget att frukta, Gud har beskydd över din situation om du vill tro på att Gud existerar och ta till dig hans hjälp i frälsningen  från Jesus.
Jesus  säger att vi får frid i våra hjärtan då vi tror och litar på honom, det är sant. Joh 14:27
frid lämnar jag åt er. Min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och tappa inte modet.
NamnlösMaria

2 thoughts on “‘Jag ger er inte det som världen ger’. Joh 14:27 / FRID

  1. GRATTIS På Födelsedagen! Herren är med dig och jag önskar dig en speciellt trevlig dag idag!Grattis också till lyftet på gymet!
    FRID i hjärtat, är det nog många som INTE HAR, för de vet inte hur de ska få det, särskilt inte i denna slags värld som vi har.
    FRID är inte lätt att få, och även som en kristen som ska ut och berätta om frid kan stressen o annat drabba en. Men sitta ner och vara med Jesus det var vad Maria gjorde och Martha surrade runt och hade så mycket att göra. Jag är en blandning av de personerna, jag har svårt att vara still. Men friden har jag i hjärtat.
    Ja håll dig nära Jesus!
    Nej jag tror inte på alla de där berättelserna om att ha varit i helvetet och tillbaka hit igen! De är populära men jag säger nej.
    När det gäller John B så undrar jag vad han var för en för han syntes inte ha den övertygande ödmjukhet som han borde ha utstrålat, jag undrar hur han tänkte i många frågor. Jag hann inte läsa hela hans beskrivning OM.
    Vi har alla olika meningar om mycket men det måste finnas en grundmening, alltså att man har Jesu order inom sig, att göra som HAN GJORDE och därför kan man, och måste undvika att göra de fel som gör att man lär andra fel. Guds ord måste vara det väsentliga i ens liv, han skall bli större och VI MINDRE, då går det åt rätt håll. Vi får inte göra oss större, utan vi ska hålla oss på mattan och lära oss vad Jesus säger och vad han vill.
    Gör man så så tror jag att man är på rätt väg, om man frågar och lär sig vad Gud vill, att ständigt förstå vad man borde och inte borde göra och säga, vakta sin tunga och vakta sitt inre.
    Denna sida skall vara en punkt där man kan hämta andan och också få säga vad man tycker och man ska kunna se vad som sker och vad Herren säger och hur livet egentligen är och hur det borde vara och hur det är att tro och varför..m m
    FRID! Var rädd om dig, Gud välsigne dig. /Maria

  2. Härligt att just DET var det första jag fick se…FRID! Det är Jesu mest frekventa budskap! Igår när jag tränade på SATS (det är en styrketräningskedja), så bad jag Herren hjälpa mig, och dels satte jag rekord i att jag kunde lyfta 5 kg med min skadade arm, och sen bad jag så här (hade precis lånat en bok “Jesus kallar på dig” av missionären Sarah Young, som bad hela sitt liv, men sen började lyssna på vad Jesus – enligt henne – “sa” till henne, och gjorde det till en dagbok, med ett “Herrens budskap” för var dag. Fast Han sägs tala till henne så är det vackert skrivet.

    Jag bad så här: “Imorgon den 13e är det ju min födelsedag, och låt just det budskapet tala till MIG nu….”

    Och så här stod det för den 13e februari:

    “FRID VARE MED DIG! Ända sedan min uppståndelse har dessa varit mina ord till dem som längtar efter mig. När du sätter dig ner i stillhet, låt då min frid komma över dig och omsluta dig i min kärleksfulla närvaro. Jag dog som en brottsling för att du skulle kunna få denna frid. Ta emot MIN FRID, som är överflödande, med tacksamhet. Det är en dyrbar skatt, som strålar i skönhet och som står emot allt. Ta emot min frid med stolthet. Det kommer att bevara ditt hjärta och ditt sinne och hålla dig nära mig”

    Jesus talar till olika personer på olika sätt, och ibland får vi in sådan’t som kommer från andra energier, vi blir påverkade av vårt undermedvetna, av andar, av andra människors känslor och tankar osv osv. Men jag tror att vi har något att lära av VARJE situation och människa vi möter – de kan t.o.m vara ateister. Så apropå Mary som varit i helvetet – jag är själv mkt skeptisk till sådana historier – jg förnekar inte att det KAN vara så, men har upptäckt att det har mkt med våra förväntningar och vår kulturella bakgrund att göra. T.ex så beskrev en sydkoreansk flicka helvetet mkt utförligt på Youtube – den har fått många att reagera – och i detta, så fanns det en speciell avdelning för dem som beklagade sig, och inte visade tillräcklig respekt osv. Typiskt att just DET skulle vara en sån dödssynd, för det är det ju just i många av dessa asiatiska kulturer, mkt ofta i alla fall.

    Och själv tror jag inte på Mary; Jan Boshoff säger sig ha hört en röst som sa hennes namn. Men även om det nu är så, så behöver man ju inte kasta ut barnet med badvattnet? Börjar man nagelfara alla – inte minst sig själv – så har nog alla sådan’t som inte faller andra på läppen, vi har ju tiotusentals olika protestantiska samfund, just pga av den här orsaken.

    Varken han eller Christiena har själva haft sådana här syner; när han “dog” så var det ju inga detaljer, så jag har lite svårt att fatta varför de tar Marys ord för sanna. Du behöver inte länka till dem på din hemsida – jag ville bara säga att själv har deras budskap inkommit i rättan tid för mig – kanske speciellt hennes faktiskt, fast jag har haft mkt mer kontakt med honom.

    De har varit som rena uppenbarelserna när jag haft svårigheter med Herren, och inte minst min nya giv, att bli mkt mer för Herren än förut – så jag kommer att fortsätta att läsa dem. Att du är kritisk till många länkar, det förstår jag – är det skumma andeväsen som infiltrerar vissa predikanter sådär som du beskrev förut, då kan jag verkligen hålla med. Ja, det var min lilla åsikt, hoppas du inte tar illa upp. Måtte Konungarnas Konung välsigna dig rikligen!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.