Himlen, Guds plats /Herrens himmel

Gud har skapat himmel och jord. Det finns så många bibelord angående detta faktum. Jag rekommenderar att du läser dem alla,(umgås med Gud och läs bibeln) de är lätta att finna, och några av dessa kommer här nedan. Det ska komma en ny himmel och en ny jord, men när, det vet vi inte. Gud är god som låter sin nåd falla över oss så att vi får bli frälsta och lära känna honom och en gång få möta honom. För att få frälsningen behöver vi Jesus Kristus som dött för oss alla, för att vi ska få lära känna Gud. Det är underbart, det är fantastiskt, hur Gud har ordnat det för människorna.

Gen 2:4  Detta är berättelsen om den ordning i vilken allt blev till på himmelen och jorden, när de skapades, då när HERREN Gud gjorde jord och himmel.


Exo 31:17  Den skall vara ett evärdligt tecken mellan mig och Israels barn; ty på sex dagar gjorde HERREN himmel och jord, men på sjunde dagen vilade han och tog sig ro.


Lev 26:19  Jag skall krossa eder stolta makt. Jag skall låta eder himmel bliva såsom järn och eder jord såsom koppar.


Deu 30:19  Jag tager i dag himmel och jord till vittnen mot eder, att jag har förelagt dig liv och död, välsignelse och förbannelse, Så må du då välja livet, för att du och dina efterkommande mån leva,


1Ki 8:27  Men kan då Gud verkligen bo på jorden? Himlarna och himlarnas himmel rymma dig ju icke; huru mycket mindre då detta hus som jag har byggt!
2Ki 19:15  Och Hiskia bad inför HERRENS ansikte och sade: “HERRE, Israels Gud, du som tronar på keruberna, du allena är Gud, den som råder över alla riken på jorden; du har gjort himmel och jord.


Psa 68:33  (68:34) honom som far fram på urtidshimlarnas himmel. Ja, där låter han höra sin röst, en mäktig röst.


Psa 115:15  Varen välsignade av HERREN, av honom som har gjort himmel och jord.

Psa 115:16  Himmelen är HERRENS himmel, och jorden har han givit åt människors barn.


Mat 5:18  Ty sannerligen säger jag eder: Intill dess himmel och jord förgås, skall icke den minsta bokstav, icke en enda prick av lagen förgås, förrän det allt har fullbordats.


________________________

-Varandras hjärtan-
 

Vi har aldrig varit i varandras hjärtan, och vet inte vad där ryms.

Vi har aldrig sett varandras innersta.

Men vi försöker med ord att förklara våra liv.

För varandra.

För världen.

Kanske någon lyssnar.

Jag bygger min värld på Guds trygga ord.

Det är det enda som håller inför evigheten. /Maria

4 thoughts on “Himlen, Guds plats /Herrens himmel

  1. Tänk att vi fått nåden att få bli hans barn, och att vi är det.Allt är en gåva- men människor förstår inte allvaret, för de vet inte vem Gud är och vad han vill göra i deras liv. Jag läste idag att någon hade sagt: Å vilka problem Gud hade med att skapa jorden och oss alla! Vaddå problem? HAN hade inga problem, det är vi människor som har problem, för vi vill likna honom men vet inte hur. Gud har det ledsamt med att se på alla dem som inte vill följa honom.
    /Maria

  2. Du har så rätt, människan kan inte rädda sig undan själv. Bara Jesus kan rädda oss. De planer människan har är egentligen väldigt värdelösa- Bara Gud vet vad vi behöver! /Maria

  3. Människor kan också en hel del. Men varför inte se Guds storhet och frälsningsplan? Människan kan inte rädda sig själv ur knipan vi satt oss i – ur havet av överträdelser.

    Vad härligt att få se att Gud hade en plan för människan, (människan själv har tusentals!). Ibland har människan så många planer på egen lycka och rättvisa och frihet att Guds plan i Kristus bleknade bort och hon började leta efter sig själv när hon inte kunde finna lyckan. “Var är du i spegeln?!” frågade hon. “Vilka produkter kan hjälpa?”

  4. Gud har skapat skapat himmel och jord.
    Gud ser oss som barn i sitt ord, han ser oss som stora och små barn.

    Vad händer när barn ska ha kalas och ingen vuxen är där?
    Det är jätteroligt i början, och barnen får göra allt de vill! Några ligger snart på golvet med glassskålen!

    Jag fick tanken att det är så Gud ser oss i vår *frihetstörst och drömmar om *självförverkligande*. Vi vlll ofta förverkliga oss och ha kul *till varje pris*, och har snart glömt att det är Gud som skapat världen och oss, inte vi själva. Världen är en gåva och livet är en gåva och tron, en gåva. Livet är mer än ett party. Guds ord är ord till oss! Så att vi kan leva som mogna, kärleksfulla och förtrösta på Gud! Det finns en hel del vi inte klarar själva – att skapa universum tex.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.