Himlen, Guds plats /Den helige Ande säger

 

witns013.gif   *Jag är en gäst och främling Som mina fäder här, Mitt hem är ej på jorden, Nej, ovan skyn det är. Där uppe bor min Fader I härlighet och ljus. Där ville jag ock vara Uti min Faders hus.*Lina Sandell.
Lina Sandells psalmer/sånger är så underbara tycker jag, man känner kärleken till Gud så starkt i hennes texter. Att få vara i himlen en gång, det slår allt annat man kan tänka sig. Och då kan man tänka sig att det är ett faktum att man ofta driver med ordet himmel, för man vet inte vad som finns där om man inte tror på Gud.

Och om man tror på Gud så kan man ändå vara osäker på om han finns och om han har en himmel där man kan få bo en gång. Är du osäker på Gud? och känner att du inte vet om du får bo i himlen? Svaret får du om du älskar Jesus, och följer honom. Då vet du var du hör hemma.

Jag bor här på jorden precis som du och jag var så besviken på jordens tillstånd och dess människor härom veckan så jag fick ett litet arg-ledset utbrott.

Så jag sa till Gud: Nej! Jag vill inte vara här längre, jag vill inte se allt detta elände här längre! OJ, jag fick direkt ett SVAR från Gud, han sade till mig direkt såhär: Vill du flytta hem?

 Mitt svar blev genast: nej nej nej nej, jag vill bli klar här först! 

Mina tankar runt detta blev då: Käre Fader, jag tillhör dig, du har precis frågar mig var jag vill vara någonstans, och jag svarade att jag vill bli klar här nere på jorden.

Din fråga Fader, får mig att förstå att jag verkligen är ditt barn, och det märkliga underbara är att du visar att du har en plan för mig, och det underbara är att du frågar mig sådär…för: Jag skulle ju svika dig om jag inte följde din plan, och det som verkligen fick mig att tänka Fader, det är: DU kan ta bort mig när du vill,och, du kan utsträcka min tid också!

Så det som hände då jag med tårar fick mitt utbrott, det var en slags chock åt många håll.

Jag är så glad att detta hände, nu kan jag tydligare se att han väntar sig att jag skall göra mer av det HAN har planerat! Jaaa, det finns en himmel, jag vet att jag vet att jag vet det.

*Däruppe bor  min Jesus, Min Frälsare så huld, Som gick för mig i döden Och tog på sig min skuld. Om glädjen blomsterströdde Vart steg, jag här går fram, Jag skulle ändå längta Hem till Guds dyra Lamm..
Hur jordens blommor dofta Av friskhet och behag, Och hur dess fåglar sjunga Den sköna sommardag, Hur vänner, dyra, kära, Så ljuvligt möta mig, Mitt hjärta ändå längtar, O sköna hem, till dig.* L Sandell

Så därför; var noga med hur du tänker,tänk på vad du säger, längtar, arbetar för Gud, han följer dig och vakar över dig, han vill ditt bästa, och sedan en gång är du hemma. Jesus skall komma tillbaka och jag brukar säga: När han kommer vill jag vara levande och följa med honom hem.  …

6 thoughts on “Himlen, Guds plats /Den helige Ande säger

  1. Paradiset räknas som en anhalt innan himmelen/ en väntplats innan Jesus kommer. När Jesus kommer får den som tror komma med Jesus, den som inte tror kommer till en annan plats. Vi som är döda är döda tills Jesus kommer,när Jesus kommer får den döda nytt liv med Jesus och tas upp till honom, men det sker i en viss ordning och denna ordning står Gud för. Det står massor att läsa om det här på sidan och naturligtvis i Guds ord./Maria

  2. Hej Maria!
    Att vara Bibel kunnig kan jag inte påstå,men jag har läst att ALLA människor kommer till dödsriket efter döden.

    “I Gamla Testamentet står det om dödsriket (hebr. Sheol i GT som motsvarar grek. Hades i NT) att både rättfärdiga och orättfärdiga kom dit.”

    Då blir det ju fel när man skriver att de troende kommer till paradiset efter sin död och de som inte tro kommer till dödsriket!?
    Kram Kyllikki

  3. Hej Janne, Tack för dina ord, även du vet ju att Gud är stor och mäktig och att Jesus lever. Vi har fått bli frälsta va nåd, tänk, det är stort, respekt måste man ju känna inför detta man fått.
    Anji jobbar på och är så nära något speciellt nu, be för henne.
    Kram f Maria ha en välsignad dag

  4. JA, visst är det chockande att Gud följer oss och känner oss!
    man blir rörd av din händelse.

    Du gör mycket för att Guds Ord ska bli klart!
    och Anji med!

    Kram maria!
    Janne

  5. Hej Kyllikki
    Det var ett väldigt speciellt tillfälle, det var något av en chock att höra denna fråga, för jag förstod hur bräcklig jag är och hur stor han är, så mäktig, det går inte att förklara, men sant är det.
    Vi går vidare i tro om att få göra något extra för Herren.
    Kram f Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.