Han är uppstånden /Han lever

 

Inget liv utan Jesus

*

Jag kan inte leva utan Jesus, kan du? Precis som sången säger här, skulle jag aldrig kunna leva en enda dag utan Jesus vid min sida eller i mitt hjärta. Nej, det skulle aldrig gå. Jag skulle vara fullständigt utlämnad, ensam, krossad, förtvivlad….

*

 

Jesus är verkligen den som dragit mig upp, jag prisar honom. Han fyller min själ med glädje, Han är allt för mig. Jesus undervisade genom predikan och bilder och liknelser. Han visade vad tron måste innehålla och hur man är på sin vakt mot ett fruktlöst och tomt liv.  Han leder oss, mig, varje dag. Ibland tror vi inte att han är där, men han bär ju oss över fruktans djup och sorgedagar. Han dansar med oss i glädje, och skrattar med oss, och han gråter med oss då vi är svaga, Han är ju stark för oss all

*

På korset för oss

 

Tjänaren är Messias, Jesus Kristus, Guds Son. Det är på grund av sitt offer som han ska bli upphöjd och ärad. (Jes 53:12)  Genom sitt lidande skulle Jesus, tjänaren, rädda många människor (Jes 52:14-15) , (Heb 10:14, 1 Pet 1:2) Jesus led för ALLA människors synder. Det är många som vänder honom ryggen, gör inte det, ge honom ditt liv. Han är värd allt du har och mer..

*

*Men vem vill tro vårt budskap! Vem vill lyssna? För vem ska Gud uppenbara sin frälsande kraft?* /Jes 53:1

jesus_034_small.jpg Jesus lever

*

Melodifestival? Nej nej, inte för mig…. tomt och meningslöst tycker jag, kanske du har en annan uppfattning, men jag bojkottar allt sådant.

 

9 thoughts on “Han är uppstånden /Han lever

  1. Många frågor kan man inte svara på, och många frågor har bara Gud svaret på. Ja jämför med Job. Han hade det tufft och han var verkligen frågvis, jag är också frågvis, men jag får ofta ge mig.
    Så är det i livet, man får inte reda på allt, kanske en gång i himmelen./Maria

  2. Svaret på frågor av den här typen är kanske: Du kan inte handskas med svaret, så varför frågar du?

    Job var en rättfärdig man och han fick inte svar på alla sina frågor.

    Jag vet inte, men jag brukar undvika att fråga Gud frågor som jag inte egentligen “har rätt” att veta svaret på.

  3. Hej Andreas. Hur Jesus ser ut i himlen nu? Det vet jag inte men Johannes i Uppenbarelseboken beskriver Jesus som han såg då i en syn, som vitklädd, skinande, vithårig, m m.Jesus beskrivs också som ett Lamm….. Jag vet inte, men jag vill möta honom i himmelen eller på skyarna. Läs Uppenbarelseboken.
    Hälsn Maria

  4. Hej Janne. Vatten is hagel…. Treenigheten kan ju inte vara tre gudar. Det är ju: Fadern, Sonen och den helige Ande. Nej man kan inte förvanska treenigheten på det viset du nämnde.
    Ja texten blir lite konstig i formen här, även om man skriver “på rätt rad”…inget att göra, fortsätt kommentera-
    Hälsn Maria

  5. Jag tror jag såg en liknelse en gång där man jämförde Gud, Jesus och DHA med vattens olika former/skepnader.
    Vatten, is och hagel är vatten, fast i olika former.

    Jag vet inte mycket om teologi men det låter konstigt att säga att treenigheten består av “tre gudar”.

    Det skulle göra kristendomen till en polyteistisk religion.
    Och det är den ju inte!

  6. Hej Andreas. Nej man kan inte säga att Jesus är Gud i människokropp. Förklaring: När Jesus kom ner till jorden och var hos oss, var han Gud i människokropp. Men han for ju upp till himmelen och han sitter på Gud Faders högra sida nu. Jesus är ju inte på jorden, i mänsklig gestalt nu./Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.