Guds kärlek /Han hjälper i allt

 

 

Det finns löften om hjälp! Det finns verkligen många löften i bibeln om att vi kan få hjälp av Gud. Han vill hjälpa oss i alla våra omständigheter. En sak vi måste komma ihåg det är att det finns en koppling till Bön och Överlåtelse.Gud tvingar inte på oss sin hjälp, man får hjälp om man vill, eller man får klara sig själv, om man hellre vill det. Här kommer en del av hans löften till oss:

* Psalm 50:15 “Ropa till mig på nödens dag, så skall jag rädda dig, och du skall ära mig.” Jeremia 33:3 “Ropa till mig, så vill jag svara dig och låta dig höra om stora och ofattbara ting som du inte känner till.” 1 Petrus brev 5:7: “Kasta alla era bekymmer på honom, ty han har omsorg om er.” Psalm 55:23: “Kasta din börda på Herren, han skall uppehålla dig. Aldrig ska han låta den rättfärdige vackla.” Pslam 139:5 “Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand.”

Nu har du fått läsa en del  om vad Gud vill göra för dig! Vi får kasta ALLA bekymmer på honom, han är redo att lösa dem för oss, alltså sådant som vi inte klarar av. Han omsluter oss på ALLA SIDOR, alltså han är alltid närvarande och han har omsorg om oss, han ser oss alltid och vet alltid rätt tid att hjälpa oss. Kan det bli bättre?

 Detta får du av Gud då du kommer till honom och vill leva för honom. I dessa oroliga tider är det så underbart att veta att Gud vet om den troendes situation och kan hjälpa där t ex inte samhället kan eller vill ställa upp. Det är gott och fantastiskt att ha Gud att gå till, han, Min Fader vet allt om mig och mina behov.

Och det är nog dags att du låter honom visa DIG vad han kan göra för dig, och vad han önskar visa dig….att vara hans medarbetare!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.