Tro/ Gläd dig i Herren. Jesus dog för dig

Det är verkligen underbart att få tro på Jesus. Det är verkligen underbart att få tjäna Mästaren!
*
*

*För Guds barn Herren alltid har en utväg Om än vägen genom eld och vatten går. Aldrig någon uti nöden lämnats ensam, Nej, bredvid vår sida Mästar´n alltid står.
Kör:/ Genom tron, genom tron Går min väg till seger genom kamp och strid. Genom tron, genom tron Går min väg till seger genom kamp och strid./

Genom tron gamle Noa byggde arken, För vart hammarslag han hörde folkets hån. Sadrak, Mesak, Abed-Nego uti ugnen Räddades, för med dem gick en Gudason.

Genom tron lydde Abraham Guds maning Att dra ut ifrån sin släkt till främlingsland. Genom tron var han villig offra Isak Och vid altaret sin ende son han band.

Genom tron föllo Jerkos murar fordom, Dag för dag de vandrade runt Jerikos stad, Tills på sjunde dagen såsom Herren lovat Muren föll, och folket jublade så glad.

Genom tron ännu stora ting kan hända, Just idag vill Herren uti makt sig te. Herren rustar nu sitt folk för sista striden, Stora segrar för Guds rike vi nu se. /J Larsson

******
Här läser vi och sjunger om tro. Tro som övervinner världen. Herren har verkligen alltid en utväg för sina barn, och han vill att hans barn ska vara trygga, vem kan skada dem då han är med? Man går igenom olika stadier i sin tro, och jag kan vittna om att jag lärt mig mycket, med Jesus som lärare, den helige Ande påminner och lär. VAD skulle jag gjort utan Jesus? Det vågar jag inte spekulera i, för det skulle vara så hemskt att inte på Jesus få tro. Jag vill ge dig orden här för att du ska  tänka till om vem Jesus Kristus är, och att du kan få tjäna en stor och mäktig Gud, det är det enda jag vill, vad vill du? 

Kram f Maria!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.