Gud känner våra hjärtan. Han vet allt. Luk 16:15, Petrus 1 3-8

050

 

Det är  otäckt att… ja, det är otäckt att se och höra människor lyfta upp och hedra och hylla det som är fel, och det som människor gör som är fel. Vad är det då de gör? Ja man kan tycka att de gör många fel emot varandra och hur man uppför sig mot människor och Gud fast man inte känner honom. Som bibelordet här nedan säger att man vill framstå som rättfärdiga inför Gud, man tror att man gör rätt, men inför Gud gör man fel, men man vet inte om det för kunskapen finns inte, tyvärr.
Om man då som Guds barn påpekar eller säger sanningen så får man en del hårda ord efter sig. Fördärvet lyser med sin närvaro överallt.
Man börjar bli van att inte kunna kommunicera så som man borde kunna, det borde finnas fler troende att prata med. Eller, det borde finnas människor som försöker förstå vad man menar då man säger att man är en troende. När man talar om gudsfruktan så tror människor att Gud är en hemsk Gud som bara vill vara elak och hata eller göra illa med att straffa. Gudsfruktan betyder att ha respekt för Gud och att älska honom, och att vilja göra hans vilja,  men… där brister man i kunskap då man inte vet vad som gäller. Kunskapen om Gud är så liten, så liten. Tankar för dagen om Gud och kärlek handlade denna lilla artikel om.
“Då sade han till dem: Ni vill framstå som rättfärdiga inför människorna, men Gud känner era hjärtan. Det som människor sätter högt är skändligt i Guds ögon” (Luk. 16:15)

“Ty allt som leder till liv och gudsfruktan har hans gudomliga makt skänkt oss genom kunskapen om honom som i sin härlighet och kraft har kallat oss. Han har gett oss sina stora och dyrbara löften, för att ni tack vare dem skall bli delaktiga av gudomlig natur sedan ni kommit undan det fördärv som begäret drar med sig i denna värld. Sök därför med all iver att till er tro foga styrka, till styrkan kunskap, till kunskapen självbehärskning, till självbehärskningen uthållighet, till uthålligheten gudsfruktan, till gudsfruktan broderlig omtanke och till omtanken kärlek. Ty om allt detta finns hos er och får växa till blir er kunskap om vår herre Jesus Kristus inte overksam utan bär frukt” (Pet. 1:3-8)

NamnlösMaria

2 thoughts on “Gud känner våra hjärtan. Han vet allt. Luk 16:15, Petrus 1 3-8

  1. Hej Cecilia! tack för ditt besök o tyckande, jag tycker likadant som du, det blir värre och värre. Det går verkligen fort och när man talar om Gud så ser folk så oförstående ut. Det är ensamt att vara en troende, ja det är sant, det finns några få att prata med men de är inte så många för de flesta är åt det religiösa hållet och där vill inte jag vara.
    JESUS visar vägen- HONOM skall man följa!
    Ja förr var det så, för inte så längesedan, att man respekterade och var lite nyfiken på en som sade sig ah en tro och gick på den vägen. MEN nu är dte inte så, nu blir man utskrattad eller totalt ignoererad. MEN så skulle det ju bli för den frälste, det fattade man ju inte i början av denna långa vandring, man trodde på vad predikanterna sade, allt skulle bli så bra!!! MEN de prövningar man fått visar vem man är och hur man kämpar för att vara den Jesus säger vi ska vara. Det går framåt, mot himmelen. Ja det goda är ont och det onda gott det kan vi se i så många saker i dag, ibland kan man undra hur detta kan få fortgå, människor verkar avstängda. Undra vem vilka som är hjärntvättade egentligen?
    Hälsn o kram f Maria Maila gärna.

  2. Hej, Maria!
    Håller med om det du skriver, känns som att världen blir värre och värre för varje dag! Känns som att det fullkomligt har exploderat med orenhet och synd på sista tiden, allt sker så fort nu! Är svårt att vara kristen i dessa tider, känns så ensamt, man har ingen att prata med! Det finns ett motstånd mot kristen tro hos så många människor idag och så mycket fördomar och okunskap, skriver man nån kommentar nånstans på nätet för att försvara den kristna tron så får man en massa påhopp!
    Det är konstigt hur fort världen har förändrats, tycker inte det var så länge sen en person som sade sig tro på Gud och Bibeln ansågs vara en bra och god människa, det var nånting positivt, men idag är det tvärtom verkar det som! Men det står väl nånstans i Bibeln att det ska bli så i yttersta tiden att det goda kommer att kallas ont och det onda kommer att kallas gott!

    Cecilia

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.