Falska religioner/Emerging Church, /Dangerous/farlig

 

 Falska profeter

How Dangerous Is The Emerging Church?
http://youtu.be/ngcHqMdnD20
*

What is the Emerging Church?

http://youtu.be/URg9tPdBxAo
*

 

What’s Wrong With The Emerging Church?
http://youtu.be/3z2Tm-iyWKg

Ja vad är fel på Emerging Church/den framväxande/Förändrade kyrkan? Det hör du på dessa videos. Att visualisera Jesus? Nej det går inte, men de tror det. Vi ska lära känna Gud genom hans ord. …Det finns många manipulerade människor och många falska profeter, precis som Jesus sade att det fanns då och som skulle komma…Detta och mycket mer, och många svar på frågor du haft, finner du i filmerna.
**

Avslutar med D Wilkersons predikan om en kallelse till ånger, angående de tider som är nu, det som de som förespråkar Emerging Church borde tänka på:

A Call to Anguish – David Wilkerson
http://youtu.be/lGMG_PVaJoI

/Maria

2 thoughts on “Falska religioner/Emerging Church, /Dangerous/farlig

  1. hej Janne. Ja du ser vad hemskt detta är, och jag kan hålla med om att det är som du säger i din kommentar, som är väldigt bra för den förklarar i korta ordalag vad det handlar om, och så filmerna på det så förstår man vad det är.

    Det är väl bedrövligt att det gått så långt som detta har gjort, det är de unga som får betala med sina liv eftersom det finns de som inte förstår det här och som inget får förklarat för sig i “kyrkorna”, de köper detta koncept utan att blinka!

    Katolskt, new age, karismatik, ekumenik…det finns många ord med i denna rörelse. och den är snabb att utvecklas och sprida sig. Tack gode Gud att man kom ut från “kyrkan”!!!!!Tack Gud! jag är evigt tacksam. Det är bra att veta detta inför den framtid som kommer, innan Jesus kommer.

    Vill man ha ett dövat sinne? Utan Frälsare och utan djupa tårar?
    Tydligen vill man det…
    /Maria

  2. Var på en liknande emergent gudtjänst för några dagar sedan och fick för mig att predikan gick ut på att finna ord/namn för Gud att sen meditera över och “få kraft ifrån.” Ganska skum känsla. Hoppas jag har fel!

    När man inte nämner vad Gud gjort och vad han säger om sig själv (i bibelordet) och så att säga istället “fiskar efter Guds karaktär” och söker kraftfulla ord att använda i bön (mediatationer) blir det snabbt en annan andlighet.

    Gud är verklig och inte ett ord vi kan ropa ut och “människor magiskt blir helade.” Gud har 72 namn i Kabbalahtraditionen och alla namn har magiska krafter som kan kombineras…hm.

    Emerging Church är mystik och kontemplativ klosterkristendom med katolska rötter nu i postmodern feel good tappning (jmfr Peter Halldorf). Unga, kyrktrötta kristna gillar E Church.

    När protestanter börjar med det här blir de snart “bedövade” för Bibelns varningsord och står nära karismatiska katoliker, som inte ser något fel med läckra läror.

    Emerging Church tekniker och gudstjänster dövar intellektet och låter ibland som en cozy avslappnad diskussionsklubb parad med karismatiska fenomen. En klart ekumenisk rörelse: Det är ett kitt som binder ihop gamla protestanter med karismatiska katoliker och frikyrkorna.

    “Sök Gud, Gud, ät grönt, feel good about it.”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.