Falsk religion /Jehovas Vittnen

 

JEHOVAH’S WITNESSES FALSE JESUS

Tre falska läror, Vakttornet Society motbevisas av skrifterna i Bibeln:

Se video och bibelorden som säger sanningen istället för Jehovs Vittnens lögner:
http://www.youtube.com/watch?v=J3c7JxSx_kU&feature=player_embedded#at=20 
Du kommer att förstå att videon talar sanning i denna predikan/undervisning. Det är Gud som talar i skriften, i bibeln.

Låt inte lura dig av falskheten, och släpp inte JV in i ditt hem.  /Maria

   Videon från:    SOUL REFUGE

2 thoughts on “Falsk religion /Jehovas Vittnen

  1. Hej Mikael, jag är glad att du vill läsa här på sidan, ja det är mycket att läsa om, jag startade här 2006:-) — jag hade skrivit några rader som svar till dig nyss men jag råkade trycka bort det,gör ett nytt försök nu, MEN i alla fall så är det JV sekt, en farlig sekt där människor far mycket illa av deras s k undervisning. SÅ många ggr de sagt att jorden skall gå under t ex. Jag är glad att du är därifrån och mött vår Gud, Jesus. Har jag skrivit att de pratat med döda då är det för att jag hört eller läst ngt som sagt så, jag ber om ursäkt för det, har inte ngt framme där jag kan se just nu om det. Ja det verkar mycket torftigt, andefattigt. JESUS är ju verkligen den som gör under och mirakel för människor och hur han älskar oss alla. Ja de sanna kristna, det är många som tror sig vara det utan att vara särskilt nära Jesus.Är din lillebror fast i detta änu, jag hoppas du kan hjälpa honom! I världen i dag är det en väldig röra!! Märkligt att det kan vara så, man borde gräva fram den sanning som JESUS vill visa oss med sitt liv och sin död, sin återuppståndelse. Gud välsigne dig! /Maria

  2. Hej Maria! Fattar inte hur mycket du skrivit, läser stup i ett. Har faktiskt läst en felaktighet om jehovas vittnen. Min mamma fastnade där tidigt 70-tal då jag var 12 år. Tvingades med på de urtråkiga livlösa mötena med hemskt tråkiga sånger. Präglades en del vilket tidigare försvårade min väg till Sanningen. Enligt JV är Sanningen deras lära, inte Jesus. Bl.a påstod man -75 att det var sista sommaren. Var oehört rädd men inget hände bevisligen. Idag kan jag se att de är ”skriftlärda” som tror sig kunna komma nära Gud med gärningar. Har alltså levt parallellt med dem i nästan 50 år o även studerat med dem en tid men hör absolut inte hemma där, det ÄR en introvert sekt. Min älskade lillebror får inte prata tro/religion med icke-JV. Bara människor som fruktar avslöjande vägrar dialog är min erfarenhet. Men en sak ska de inte beskyllas för: de pratar INTE med döda! Tvärtom är de rädda för all andlig aktivitet och följer bara skriftens ord, man kan inte ha personlig relation med varken Gud eller Jesus, där lurar ju Satan typ. Så de är torftigt bokstavstroende men andligt tomma. Otroligt andefattiga stackare generellt som inte ens reflekterar över att ”grundaren” Charles Taze Russell var en baptistpastor som tog en egen väg. En komisk poäng är att de kallar sig ”de sanna kristna” men Jesu anda finns inte mycket av. Allt gott! Mikael

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.