Fakta om New Age /Villfarelser skall komma…

Ray Yungen: Definitionen av New Age-rörelsen är att enskilda personer som genom gamla ockulta tekniker står i en mystisk kontakt med osynliga källor och dimensioner, därifrån hämtar de ledning och tilltal. Dessa förespråkar nu en guldålder för mänskligheten. (Ur boken: Many shall come in my name, sid 16) 

Faran i dag i kristenheten är att vi inte ser att fienden kommer in i kyrkan genom att byta namn på New Age-termerna och istället sätter kristna namn på dem. Men resultatet blir detsamma. Man kommer inte i kontakt med Bibelns Gud, utan med mörkret. (1 Tim 4:1). En annan ande har börjat infiltrera en del kristna församlingar. Den mystiska upplevelsen av enhet ligger som grund för mångas tankesätt och därmed förvrids evangeliets raka budskap, som förvrängs. Det blir det   ordet för laglöshet på hebreiska innebär: man förvrider Guds ord/raka vägar så att det passar den nya upplevelsen istället. Laglöshetens hemlighet som står talas om i 2 Tess 2 och måste därför i ljuset av vad som sker just nu, i den religiösa världen, vara den agenda som mörkrets makter har att föra människan in i en ny gyllene tidsålder (New World Order). Där ingår en fred i mellanöstern som tecknet på att den gyllene tidsåldern för människan är nära. Men Bibeln säger precis tvärtom: fördärvet är nära för den som lever i mörkret. Bibeln manar oss till omvändelse, bekännelse av synd och förlåtelsen som bara Jesus kan ge. Då får vi ljus och verklig frid/fred!

1 Tess 5:3 När folk säger: “Fred och trygghet” då drabbas de av undergång, lika plötsligt som smärtan kommer över en kvinna som skall föda, och de slipper inte undan. 

**Lev i Guds ljus, lev med Kristus, låt honom visa dig sanningen. /Maria

I ären ju alla ljusets barn och dagens barn. Ja vi höra icke natten eller mörkret till; låtom oss alltså icke sova såsom de andra, utan låtom oss vaka och vara nyktra. 1 Tess 5:5

2 thoughts on “Fakta om New Age /Villfarelser skall komma…

  1. Hej Janne. Tack för dina öppna ord om hur det var. Jag har liknande erfarenheter, så självisk jag har varit! Kunde inte se Guds storhet, jag såg hellre mig själv.

    Därför tror jag att om man haft svårt att ta till sig Gud för att man trilskas som en barnunge och inte vill ge avkall på sitt ego-liv så blir man desto mer öppen för Guds Ord. Då man kommer igenom alla varför och hur och nej…då är man redo att börja förstå på allvar.

    Den här världen styrs ju av sådana som vill stöpa religionen /alla religioner i samma forma och allt tyckande o tänkande i samma form: Farligt Farligt!!!! Det stundar svåra tider, men den som går med Gud har gjort det bästa valet!!!!!!!

    /Maria

  2. Innan jag blev kristen trodde jag också, men kunde inte precisera min tro annat än att “jag trodde på Gud” om någon skulle fråga mig om det. Jag sökte lite överallt: jag trodde på vin, pianospel, dikter, filosofi, attraktiva tjejer, salsamusik och självförverkligandets konst. Alla har fullt med sitt och livet levs parallellt med annat liv.

    Nu tror jag inte speciellt mycket på vin och pianospel och ser att vi behöver Kristus och att mörkret (speciellt det politiska mörkret) väntar oss om vi inte vänder oss helhjärtat mot frälsaren och det nya livet i Guds Rike.

    New Age är en del av det politiska mörker som FN och ockultisterna sprider. En härskartaktik av många. Grön är världen och Gaia vår moder, ledarna snälla, sluta konsumera och stämpla in digitala fingeravtryck i datorer och ransonera koldioxid och tro på “den snälla häxan inom dig”. “Du får göra som du vill, du där i massan”, säger själafienderna.

    Jesus, öppna våra hjärtan för vad vi ska göra för varandra så att vi börjar se dig.

    🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.