Fakta om New Age/ och ockultism m m

 

praisethelord.jpg Jag är så tacksam att Jesus frälst mig! Prisa Gud.

Den mystika religionens renässans i Sverige

De flesta kan se hotet från islam, men hur många är medvetna om den osynliga kraftmätning mellan två religiösa paradigm, som i det fördolda åstadkommer en teologisk och mystik polarisering också inom svensk kristenhet?

De två motpolerna är judisk-kristen monoteism och indisk-hellenistisk monism, uppenbarelse kontra metod, en tro på Abrahams, Isaks och Jakobs Gud och Jesu Fader, kontra en tro på ett opersonligt, gudomligt och enhetligt Vara, som finns i allt, bortom allt och djupast i människans centrum.

Den förre Guden rättfärdiggör och helgar var och en som i ödmjukhet och lydnad för hans Ord vänder sig till honom och tar emot Jesus Kristus.

Den senare upptäcks genom en djupborrning till människans innersta med hjälp av urgamla yogatekniker, som tömmer medvetandet och väcker kundalini, meditationskraften, vilket resulterar i en djup upplevelse av alltings enhet genom det gudomliga Självets förening med en transcendent GUD bortom religionernas olika gudar.

Medan evangelisk, apostolisk kristendom växer som aldrig förr på gräsrotsnivå, närmar sig de stora världsreligionerna varandra på toppnivå – i alla fall skenbart – genom interreligiösa “dialoger”, böner och gudstjänster med enhet och världsfred som mål och mystiken som en gemensam utgångspunkt.

Företrädarna är nämligen för det mesta mystiker och starkt övertygade om att den mystika erfarenheten av GUD, som yoga, TM, zenmeditation, kontemplation och andra typer av djupmeditation leder fram till, är densamma inom alla religioner, även om tolkningen styrs av respektive religions dogmatiska referensramar.

En av huvudaktörerna i den här ekumeniken är Dalai Lama, vars munkar systematiskt bereder väg för inkarnationen av GUD på plats efter plats i Europa och Amerika.
 Sverige är “den mystika religionen”, som någon redan talar om, mer utbredd än man tror. Sekulariseringen och den allmänna kristendomsfientligheten i samhället har nämligen gått hand i hand med en mystik renässans.

Medan kyrkor står tomma, drar “nyandliga” Hälsomässor med ett rikt utbud av andliga upplevelser fulla hus. Där erbjuds allt ifrån schamanska trumresor till kurser om hur man väcker sin “ljuskropp” eller sin “inre Kristus”, genom meditation, visualiseringar och guider i andevärlden.

Medan skolpräster utestängs, kristna skolgrupper särbehandlas och skolavslutningar i kyrkor förbjuds med hänvisning till krav på religiös neutralitet, erbjuds yoga eller Kay Pollaks kurser i Självutveckling som fortbildning på den ena arbetsplatsen efter den andra.LÄS  FORTSÄTTNINGEN AV TEXTEN HÄR:

http://bibelfokus.se/renassans.html

/Jag tycker att detta vi läst nu är så otäckt, det är så fel, och jag är så ledsen att se att det formligen öses ut dessa falska  saker om tro som kan få människor att tro att de tror på Gud. De är så felupplysta. Det finns tydligen två världsåskådningar: den bibliska och den ockulta, och ockultism vill då inte jag ha med att göra. Villoläror../

http://jannesnackar9.blogspot.com Gå gärna in och läs en blogg om Miljön, Klimathotet, Klimatmötet i Köpenhamn, m m, Janne skriver…

 

2 thoughts on “Fakta om New Age/ och ockultism m m

  1. Hej Kyllikki Det är så otroligt att fastän man blir upplyst om vad detta handlar om så kan man sjunka ännu längre in i t ex det ockulta. Det ser så oskyldigt ut från början, men snart kan man vara riktigt illa ute. Det finns många som fått sina liv totalt förstörda. Jesus är den som är det renaste och finaste och som ger nytt liv i glädje, fastän vägen som kristen kan vara svår.
    /Kram Maria

  2. Hej Maria!
    Detta är verkligen fruktansvärt och människorna tycks göra och betala vadsomhelst för att nå “lyckan” på det viset som du här har skrivit:(((

    För min del är det NEJ för allt detta med ockult!!!

    Tänk om människorna visste vilken frid man få inom sig när man tagit emot Jesus,men miljoner människor vill tyvärr inte veta om Jesus!
    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.