Evangelium/ J Gardell, falsk apostel/ UPPROP EU/

 

      IDAG är frälsningens dag

1.  http://upprop.nu/UPEQ       Först ut blir denna LÄNK som berättar för dig att DU kan skriva på ett upprop MOT ändring i grundlagen! Detta gäller EU och LISSABONFÖRDRAGET…Se sidan som är länkad!  Bra attt DU är vaken och ser vad som håller på att ske politiskt./Maria

________________

     

 Artikel, ulv i fårakläder…..
2.  Ekonomi och kändisskap , ja det är många som vill tjäna pengar och vara kändisar, kanske så mycket att de inte riktigt förstår vad de håller på med. J Gardell är en man som måste vakna nu, för han beter sig allt annat än bra i sin framtoning som kristen, ÄR han verkligen det? Ja det frågar sig många, åtminstone de som är vakna, se artikelfrån Flammor.com:

 

       Otäckt! vilka rubriker han fått.

**Jesus varnar kraftigt för människor som vilseleder andra. Han liknar dem vid ulvar i fårakläder.

Återigen måste vi varna för Jonas Gardell. Den beskrivning som Jesus ger kan tillämpas på Gardell. Det är just hans framtoning som kristen och att han uttalar sig och skriver om teologiska frågor som gör att han får gehör även hos många kristna. 
Gardells budskap är på många punkter direkta attacker på grundläggande kristna trossatser. Detta borde inte få stå oemotsagt av kristenheten i vårt land. Heder åt de kristna ledare som höjt sin röst på ett tydligt sätt och avslöjat Gardell, exempelvis Stanley Sjöberg, Olof Edsinger i EFS, m fl.
Den senare skrev följande i tidningen Hemmets Vän den 6 maj: ”För mig blir det därför naturligt att spegla fenomenet Gardell mot Jesu ord om de falska profeterna – de som kommer till er klädda som får men i sitt inre är rovlystna vargar.” (Matt. 7:15).
Jonas Gardell har upprepade gånger avslöjat sin ställning i förhållande till kristen tro, inte minst i den egna föreställningen med titeln ”Väckelsemöte”. Se affischen där Gardell framställer sig som en frälsningssoldat i Frälsningsarméns uniform.
 
I denna föreställning framstår han med all önskvärd tydlighet inte som kristen utan som smädare, hädare och gycklare av kristen tro och det med mycket grova och oanständiga uttryck.
Tidningen Dagen gjorde ett reportage från Gardells föreställning ”Väckelsemöte”. I det reportaget kan man se hur Gardell hyllar synden istället för att predika omvändelse ifrån den. Så här skriver reporten från Dagen om Gardells framträdande: ”Han skämtar om att göra Gud glad genom att synda mer, för då får Gud mer att förlåta. – Vill någon synda med mig? Kom till min loge efteråt, säger han”
Detta citat säger allt om Gardells inställning till synd och syndernas förlåtelse. Detta är ett exempel på ett genomfalskt budskap han för fram och det är fullständigt obegripligt att några kyrkor i vårt land inbjudit denne falske apostel!

Kampen mot Gardells budskap måste gå vidare. Hans böcker om Gud och Jesus har nämligen sålts i stora upplagor och leder människor bort från grundläggande bibliska sanningar. Detta kan få förödande konsekvenser för de som tar till sig Gardells falska budskap.

Publiceringsdatum: 2010-11-15   Författare: Holger Nilsson

Vi vet att falska profeter skall komma och det är precis vad som händer i kristenheten idag, men jag undrar hur S Sjöberg tänker, eftersom han är en av dem som tycker att U Ekman är så intressant och stödjer honom, angåend ekumeniken och Rom, se artikel i kategori *Avfallet i kristenheten…*  /Maria

8 thoughts on “Evangelium/ J Gardell, falsk apostel/ UPPROP EU/

  1. Hej Alert Tack för ditt besök här och kommentar, jag tror inte att Gud är glad över JG:s beteende.
    och det finns så måånga som gör likadant, förringar Gud och roar sig på hans bekostnad, det blir nog hett en gång, Gud älskar JG och vill att han vänder om till den sanna kärleken, jag hoppas JG vänder om.
    Kram f Maria

  2. (EU:s gränser, identifikation och arbetskraft)

    Skulle tro att de inte finns “utlänningar” inom EU, bara utlänningar utanför EU:s gränser. En rumän som kommer till Sverige, kommer till en annan region av unionen, inte ett annat land. Iomed den sk. Medelhavsunionen så kommer säkert gränserna för EU (och vad som är utanför EU) flyttas så att Marocko, Libyen, Libanon, Israel mfl är löst sammanfogade med EU med en “flexibel gräns” och “flexibla arbetstillståndslagar.” EU tänker sig att gästarbetare ska arbeta på spanska apelsinodlingar (med rättigheter!) och då behövs biometriska pass och RFID övervakning över datorer, så att folk inte blir namnlösa ett namnlöst rike. Smart va? Alla medborgare blir digitalt fängslade och EU:s målsättning om “fri rörlighet för kapital och arbete” upprättthålls samtidigt!

    (Frihet?)

    Du ska kunna röra dig fritt överellt på planeten och samtidigt måste du ha det digitala märket som säger att du är du i databaserna.

  3. Sverige och EU och världen. Jag tror inte det är möjligt att komma ur EU- men protestera kan man ju…fast det verkar vara försent.

    Nähä det är inge skillnad på en svensk och en som är utländsk? Jag är ingen rashatare, men om jag kommer till ett annat land, är jag utländsk då eller? Denna frågaom vilket land man tillhör togs upp i dagens Ring P1…
    frågetecken frågetecken /Maria

  4. OM J Gardell är en komiker så skulle han ha vett att hålla sig till ren komedi och inte blanda in tro på det viset han gör. Skäms!
    OM Jonas G har en tro skulle han skämmas att uttala sig som han gör. Det kan inte vara mycket till tro om han gör på det viset. Jag skäms å hans vägnar.
    Även den minst troende borde väl ha respekt?Jag hoppas verkligen att han blir genomfrälst!
    /Maria

  5. Såg en intervju med J Gard för några veckor sedan på ett komediprogram i SVT. Han svor i var och varannan mening.

    Ska vi inte ta honom på orden?
    “Jesus kanske inte kunde läsa” (fast han utlade skrifterna och kunde dem utan och innan) och “Gud är många gudar genom Bibelns historia” .

    Vilken kristen troende tror att Gud är många olika gudar som förändras över historien?

    Vilken kristen tror inte att Jesus är världens frälsare som dog för VÅRA SYNDER?

    Är det värt att uppröras av J Gard?
    Han är en komiker.

  6. (Föreslagna grundlagsändringar)

    Det blir svårare att gå ut ur europeiska unionen om svenska folket så skulle önska eftersom det kommer krävas en förändring av grundlagen innan så kan ske. Därmed urholkas svenskarnas möjlighet att påverka sin egen framtid.

    (“Nationalstaten är död” ,
    Herman Rompuy, EU President)

    Mångkulturalismen befästs i och med att skrivningarna i grundlagen om att främja etniska, kulturella och religiösa grupper blir tvingande. Därmed befästs den politik som förts i snart 40 år och som vi menar varit katastrofal.

    (Invandringspolitik och integration behövs ej satsas på, eftersom det inte är någon skillnad på invandrare och svensk/dansk/finsk/britt/rumän osv)

    Betydelsen av det svenska medborgarskapet urholkas i och med att utlänningar i stort jämställs med svenska medborgare och därmed åtnjuter samma rättigheter. Dessutom försvinner kravet på svenskt medborgarskap vid anställningar av känslig karaktär, vilket innebär att utlänningar tillåts ha viktiga och samhällsbärande positioner.

    (Sverige kan ha tysk finansminister och Polen kan ha en amerikansk utrikesminister framöver, om det fortsätter att krisa (?)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.