Ett ord till dig / Han väntar på dig

1w15.gif  Jesus säger: Kom till mig. 

Kantas din väg av hinder så väldeliga? Är din väg lång och svår? Man kan vara desperat, man kan vara mer än desperat, och då blir det verkligt farligt. Kanske har du väntat på bönesvar en lång tid och tänker ge upp? 

Gör inte det!

På denna vägen tillsammans med desperationen finns det en slutdestination. Man kan känna att man hamnat på randen av vad man orkar ta emot och försöka göra sig av med, jodå jag vet, för jag har varit där många gånger, på bevikelsens botten.

Besvikelse över egna nederlag och andras brister kan vara svåra att bära. Men ingen har sagt att man ska leva så i evighet, och Jesus har ju sagt att vi har nya liv att få hos honom. Ja då är det så, han har rätt.

Men för att komma till besinning om hur det ska gå att vända all den röra som man kan befinna sig i, så gäller det att kasta sig på tron på Jesus, är du en troende så skall du raskt vända dig till Jesus i rop,han hör dig, han tar han om dig, ja han vill det. Men om du inte alls har en tro, ja då blir det svårare. Då msåte du ta ett beslut, och du kanske har vänner som pratat med dig om Gud och tro, de har säkerligen bett dig att vända dig till honom. Gör det.

 Man kan inte radera ut Gud, han finns alltid. Man kan inte radera ut Jesus, han finns ju. Men var finns du? I hans famn eller i destruktivitetens sällskap? Det är bara du som vet det.

Kärleken från Gud finns ALLTID, den försvinner inte. Kärleken från Gud tar ALDRIG slut, den finns alltid. Många väljer bort Gud på grund av att de inte känner honom, många väljer andra vägar, svårare vägar, men eftersom Gud har sagt att han vill hjälpa oss alla, så är det dags för alla att lära känna honom.

 För han vill att VI ska tro. Han vill att vi ska vara TRYGGA. Han vill att vi ska få VILA. Han vill att vi ska fyllas av RO. Enkelt är det inte att ta steget till honom, MEN DET ÄR VÄRT ALLT. Det är inte heller lätt att vara en kristen  i dagens samhälle, då mycket är snedvridet och evangeliets Jesus inte får tillträde som han borde få.

Det finns ett s k “lyckoevangelium” idag. Det predikas mycket om framgång i ekonomi och i annan framgång, och inte alla förstår att så är det inte att vara en troende. Där faller många, i gropen av att tro att man får det sååååbra ekonomiskt och man får sååå många fördelar. Personligen så blev mitt liv verkligt svårt då jag blev frälst, och jag undrade naturligtvis varför…jag hade ju Jesus!

MEN, det var ju HAN som skulle BÄRA mig i allt  det svåra, VILKEN “Tajming” det var! Men jag var okunnig…. Jesus! Jag älskar dig!

*För den som älskar Gud, samverkar allt till det bästa.*/ Rom 8:28/

*Se, nu är den välbehagliga tiden, se, nu är frälsningens dag.* /2 Kor 6:2/

*Saliga äro de renhjärtade, ty de skola se Gud.* /Matt 5:8/

 *Jag är dörren; den som går in genom mig, han ska bliva frälst, och han skall få gå ut och in och finna bete.* /Joh 10:3,9/

4 thoughts on “Ett ord till dig / Han väntar på dig

  1. Hej Kyllikki
    Vi ska använda oss av vårt sunda förnuft i allt och vi ska veta att HAN kämpar för oss och tror på att vi ska komma längre o längre..
    Våra barn o släktingar o vänner får vi tacka för, och att de ska bli frälsta,,Apg16:31
    Kraam f Maria

  2. Hej Maria!

    Det finns endast en framgång jag vill ha och det är:ATT FÅ LÄRA KÄNNA JESUS MER OCH MER för varje dag som går,ingenting i denna vår värld traktar jag efter numera…jo,en sak och det är att mina barn och deras nära och kära blir frälsta,jag tror att det är så viktigt…jag VET att det är oerhört viktigt!!!!

    Lycko evangelium får var för min del,jag är redå för att lida för Jesus skull!

    Tack för en bra blogg!
    Kram Kyllikki

  3. Hej. Tack kära vän för att du tycker om det jag skriver och kan använda dig av det! Jag har upplevt så mycket och jag vill delge av allt som hänt, för jag vet hur det är atts ö ö ö k a Gud. Han har gjort allt för mig, och jag vill leva för honom. HJÄRTAT är det viktigaste vi har och vad vi använder det till. Stå på! Lägg inte av! Var med JESUS varje stund. Kram f Maria

  4. vet du att det du skriver är otroligt bra och vettigt.
    Jag känner att jag fortfarande inte omvänt mig till Gud. Jag ber och ber..
    Men det känns som att något fattas.
    Det gäller att be från hjärtat.
    Och det du skrev fick mig att inte bli osäker..
    Jag ska fortsätta.. Även fast det kanske blir svårt.
    Jag vill vända mig till Gud.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.