Ett ord idag/Vild glädje i Jesus. Frihet

Finns det någon vild glädje och påtaglig befrielse i kyrkorna idag? Är det ett vanligt samtalsämne:   befrielsen?  Är det vanligt att vi vräker ut vår glädje och känner fullständig befrielse i Jesu korsdöd?

Jag läser en bok som just handlar om vår tid. Och i vår tid har evangeliet blivit urvattnat, ovidkommande, och hängande i en religiös ordvärld, där man kan förvränga Herrens ord, hans död och uppståndelse. Våra liv är inte längre beroende på vad Jesu gjort för oss….eller….?

Men då ska vi veta att vi inte behöver prestera något inför Gud, vi är de vi är. Vi ber inte och fastar inte i gathörnen som på Jesu tid då fariséerna var höga herrar. Vi lever i dag i ett samhälle där vi måste prestera och vi är självgoda och detta samhälle slår ut oss.

De svaga i samhället har svårt att hänga med och klara sig bland alla krav. Gud ställer inga krav på oss, vi får komma som vi är inför honom, men inte inför samhället. Komplexen och kraven från medmänniskor och arbetsgivare växer, arbetslösheten växer och modlösheten frodas och djävulen flinar.

Det är dags att ta upp kampen och det är dags att avsäga sig falska ideal och falsk kristendom och villoläror.

Människor behöver Jesus mer än någonsin!

Stormen runt evangeliet och desss budskap stormar på och när vi påtalar Jesus och hans kärleksbudskap blir vi brutalt tillrättavisade.

Det är dags att ta upp kampen. Jesus lever nämnligen.

2 thoughts on “Ett ord idag/Vild glädje i Jesus. Frihet

  1. Hej Lena. Vi behöver inte prestera eller tvinga oss till något för att DUGA, vi DUGER, men det vi ska göra är att gå vidare i helgelse, bli mer lika Jesus. SÅ vill han ha det och vi ska ju få segerkransen en dag,så vi kämpar på i tro, och i glädje över att vi är hans barn, han vet om oss.
    Kram f Maria

  2. Men då ska vi veta att vi inte behöver prestera något inför Gud, vi är de vi är.

    Dessa rader ovan som du skrev är ju
    härliga att läsa…för visst är
    det härligt att man inför Jesus kan
    vara precis den man är…man behöver
    inte anstränga sig för att vara/göra
    någon/något speciellt…han älskar ju
    oss ändå Halleluja

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.