Ett ord i dag / Pröva allt… /Rannsakning

Texten nedan hittade jag idag på B Isakssons sida, i samtalsforum. Jag tycker det är så bra skrivet om vad vi troende bör tänka på, alltså rannsaka oss själva, ja det bör vi göra, varje dag.

“Pröva ALLT och behåll det som är GOTT”!

Pröva dina tankar. Pröva din insikt. Pröva dina intressen. Pröva din stolthet. Pröva din prestige. Pröva din ödmjukhet. Pröva din TRO. Pröva din tillit till Herren. Pröva ditt hjärtas innersta rum. Pröva din inställning till andra människor. Pröva hur du tilltalar andra människor. Pröva hur du behandlar andra människor. Pröva hur du talar. Pröva hur du agerar. Pröva din kärlek till andra. Pröva din vilja till uppoffring. Pröva vad som egentligen är viktigt i livet. Pröva dina intressen. Pröva om dom tar för stor plats.

Pröva dina tillkortakommanden. Pröva dina svagheter. Pröva ditt tålamod. Pröva om din vilja stämmer överens med Guds vilja. Pröva att överlåta dig helt i Herrens händer och tjänst. Pröva om DU verkligen vill det med ditt hjärta. Pröva att läsa Bibeln mer. Pröva att lita på den Heliga Ande (Hjälparen) i alla situationer.

Behåll sedan det som är gott och lita varje dag på nåden från Gud, vår Far!

Jesus har frälst oss ALLA med sitt offer på korset och vi är av nåd räddade till ett evigt LIV med Gud.

Frank

Svar: Tack Frank för detta. Låt oss alla ta till oss detta. Mvh Berndt
 
*Vilken underbar Frälsare har jag, Som för mig ville offra sig. Och sitt dyrbara liv utgiva När på korset han dog för mig.*
 

2 thoughts on “Ett ord i dag / Pröva allt… /Rannsakning

  1. Hej Grace. Välkommen hit till sidan. Jag tror att du haft en sanndröm som Gud gett. Jag är göteborgska från Frölunda så jag tänker mycket på min hemstad…jag är ju född där..Det är inte omöjligt alls att det kommer att ske en jordbävning/flodvåg där.

    Jag hade själv en dröm för några nätter sedan och den handlade om att jag gick i spillror av förstörda hus, och bland döda människor.

    Tror att GUD kommer att skaka Sverige rejält framöver, och, det kan vara närmare än vi tror. Jag älskar också Jesus och jag tror på hans beskydd över sina barn, de som följer honom skonar han, så tror jag, och jag tror det är kort tid för människor att vända om. Det finns mycket att göra för att människor skall få frälsning.

    Gud välsigne dig. Välkommen hit igen. /Maria

  2. Intressant det ni skriver om jordbävning i Göteborg.
    Hade under en period om stor vatten våg som svepte in över Gbg med resultatet av en jordbävning.
    Hade även en dröm om efter jordbävning så skulle höghusen vittna om vilkas hem som hade varit trogna Herren och vilka som inte hade varit det.
    Vissa höghusen i Biskopsgården hade vissa våningar rasat i höghusen medans en annan lägenhet kunde stå intakt som befann sig på samma våning.
    De lägenheterna som hade påverkats var de som hade en hel annan gud än den sanna Gud fast att de ändå hade påstått att de var kristna.

    Det var mycket oro o dramatik och militären var inkopplade för att lugna ner de civila, men problemet var att de var själva vettskrämda över situationen och hade ingen aning om vad som egentligen hade inträffat.

    Jag älskar Jesus men vet ej hur jag ska förhålla mig till denna dröm/syn.
    Har däremot alltid känt att jag nog inte ska bo vid havet.
    Bor numera i den sydliga delen av landet och tror på att Herren har satt oss här av någon anledning, kommer från Gbg.
    Gud välsigne er.
    Mvh:Grace

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.