Ett Guds barn/Fri att tjäna

 

frihet.jpg

Hur ser Gud på oss? Tror du han ser den troende som en skapelse som är fullständigt obildbar i hans ord eller som en människa som inte kan förändras?

Gud ser på den troende med en sådan enorm kärlek, ja vi kan aldrig fatta den! Han ser oss rena och heliga till etthundra procent.Han ser oss nämligen genom det fullständiga offer som hans Son Jesus Kristus frambar på korset.

Den dagen den troende blev frälst var en underbar dag för Gud och vi kan inte förstå hans glädje. Jesus, vår Herre, inte bara dog för vår skull och gjöt sitt dyrbara blod för våra synders skull, han gav oss också, som en fri gåva, sin egen fullkomliga rättfärdighet.

Vad vi nu behöver göra som frälsta är att förstå detta, vandra i Jesus och vad han har gjort, och vi bör då kunna tro evangeliet, och ta emot Jesus.

Vilka blir vi då? Jo vi blir medarbetare, och för detta kommer vi en dag att få lön. Vi skall se till att vi bär god frukt, vi bör se till att så frön i människor, och vi bör se till att gå i den skolan Gud sätter oss i, för att VÄXA.

Det finns en sak till som är oerhört viktig och det är att i vårt växande, så måste vi lämna vår otrygghet och svaghet, och vem hjälper oss med det? Jo, JESUS. FÖR: Om vi inte gör det så kommer vi att vara barn i Kristus och inte kunna växa.

Därför skall vi vara i Kristus och låta honom arbeta med oss så att vi kan växa och bli de som Gud vill. Detta är inte enkelt men nödvändigt.

BARA Jesus kan ta bort alla felaktigheter vi har och alla sår. BARA Jesus kan få ordning på våra liv. Jesus vill att vi ska vara som brinnnande facklor för honom och som jordens salt, och det kan vi bara bli om vi följer det som Jesus säger. ..Inte enkelt, men nödvändigt.

En bön: *Käre Fader, det finns ingenting som jag längtar efter så mycket i detta liv som att andra ska se din skönhet i mig. Jag längtar efter att bli en människa med resning. Jag vill inte att min köttsliga svaghet hela tiden ska komma till ytan och märkas i mig. När jag konfronteras med min otrygghet, och insett hur den begränsar och hindrar min önskan att bli lik dig, hjälp mig då att övervinna den! Hjälp mig att tillåta den underbara trygghet jag har i dig att bli min livsstil. Jag vill inte att det lilla barn jag en gång var skall dominera mig. Jag vill att du ska leva mäktig och stor inom mig. Jag bekänner mina felsteg och min svaghet inför dig nu. Jag tror i mitt hjärta och bekänner med min mun: Det gamla är förgånget och se, någonting nytt har kommit.*

* I Jesu namn. Amen.

image10.gif

4 thoughts on “Ett Guds barn/Fri att tjäna

  1. Hej Kyllikki , jag vill säga ett tack till dig för uppmuntran, det är ord som människor behöver, och jag vill ge ut Guds ord, till dem som kanske inte känner honom riktigt.
    Och till andra- han är Gud, han älskar oss.
    Jag är glad att du trivs här!
    Ha en fin dag och njut av allt tillsammans med Jesus
    Kram Maria

  2. Tack kära Maria att du gör detta enorma arbete för Jesus!Dina ord ger mig kraft eftersom jag vet att dina ord kommer från Gud!

    Jag riktigt längtar att komma till din sida varje morgon och läsa och läsaoch läsa…..

    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.