Ett Guds barn / Världskyrka. Stormar. Förföljelse. TRO

 

De tre stormarna och det nya världssystemet/världsordningen har vi alldeles inpå oss, den som kan förneka det har nog inte förstått allvaret och har nog heller inte läst vad som står i bibeln. Den som läst David Wilkerson´s böcker kan se likheterna i boken Synen och man kan ju undra var vi egentligen står just nu. Att Gud har kontroll över allt? ja det har han och vi får vara tacksamma över hans nåd i alla dessa skeenden.

Valutakriget en symptom på finanskrisen (Sv) >> Är detta “Dödsspiralen” ? Ja om det här kriget får fortsätta kommer det att leda till ekonomisk katastrof. Kommer att tänka på Lance Lambets profetia från 1992 om den kommande nya världsordningen >> Där nämns att det kommer 3 stormar PolitiskaReligiösaEkonomiska. Men även i naturen.

Tony Blair tror att nyckeln till problemen i mellanöstern är en fred mellan Israel och Palestinierna. Lägg märke till uttrycken “moderata” och “extremister”. Precis den uppdelningen kommer de att använda mot oss i kristenheten. De “moderata” kommer att vara den kompromissande världskyrkan. Och “extremisterna” kommer att vara de troende som inte går in i världskyrkan. (Se Synen om världskyrkan >>  www.elvorochjanne.se

Kommer man att bli jagad som fundamentaist eller som extremist i de tider som kommer? Vilka kommer att vara starka i detta? Vilka kommer att backa och ställa in sig i ledet?  Hur kommer förföljelserna att se ut? Frågorna kan vara många. Jag tror på Jesus Kristus och tänker inte vika mig och ge upp min tro.  /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.