Det onda och/förruttnelse, smuts eller renhet, sex m m

 

Människan-  sexannonser och allmän smuts…m m

Vi är födda syndare (även om någon nu säger emot mig) och därför har vi en naturlig böjelse för att behaga oss själva och inte Herren.
David föll offer för detta när han tog en annan mans hustru.
Vi gör detsamma varje gång vi tillfredsställer våra egna själviska begär, och hur många är det inte som tar och förstör äktenskap???

På samma sätt som David måste man då be Gud rena oss inifrån ( Ps 51:9), så att vårt hjärta och vårt sinne blir förnyat.
Bara med ett rent hjärta och ett rent sinne blir våra handlingar rena. Be därför Gud skapa ett rent hjärta och ett rent sinne i dig/dem.

*
Detta du läser ovan är ett av de största problemen i dagens värld och samhälle. Människor är mycket smutsiga inuti men de erkänner det inte och förstår inte hur fel de gör mot Gud. HAN ser dem hela tiden och deras falska hjärtan, trånande efter fel saker och fel kontakter. Nätet svämmar över av sexannonser/kontakter, och andra mer eller mindre sexistiska förslag m m. Var det så Gud hade tänkt det skulle vara? Naturligtvis inte!
Varför så många sexmord, varför så många förnedrade ungdomar och varför har vi ett samhälle där allt minsann är fritt- ett “smörgåsbord” av vidriga saker, där man plockar människors själar..

Synden förstör mellan människa och Gud, och samhället dignar under smuts, den är svart och klibbig och fastnar väldigt lätt på en person. Det är satan som är i gång och förleder människor och viskar saker i deras öron som de utan att tveka tar emot,han dödar deras inre.
Krogarna har nattöppet och spriten flödar och kvinnor bjuder ut sig, och det gör männen också, fast Gud sagt nej! Men satan  grinar gott.
Jag kan inte lösa dessa problem men jag kanske kan få påpeka att detta som sker inte var Guds mening.

Gud säger: “Vem vill ha era offer när ni inte sörjer över era synder?”/Jes 1:12-13.  Är man beredd att göra upp med sin synd när man blir medveten om den? Jag hoppas det! Läs också Ps 53.

/Maria

 

 

7 thoughts on “Det onda och/förruttnelse, smuts eller renhet, sex m m

  1. Ja människor vägrar lyssna och detta har man ju sett genom hela bibeln och mänsklighetens historia! man bryr sig helt enkelt inte. Bara man får synda så det känns gott och vältra sig i synden så är det ok, satan spelar ett sjukt spel om människors liv, han vinner för det mesta- han ville vinna över mig också, men han gick bet.
    Alla tidningar idag innehåller en del av denna farliga reklam för att gå in på fel väg!!
    Ja för de flesta är det svårt att se att man är en syndig människa – ens natur.
    Jesus Kristus gråter över människorna som inte vill få NYA liv, som inte vill försöka att bättra sig och inte leva så som han vill! vad hemskt det är.
    Ja den Buddhistiska vägen är en av de farliga vägarna!
    Jesus Kristus har dött för HELA mänskligheten, för alla. Det bryr man sig inte om, och det får människor inte höra heller, i denna newageliknande värld. flower power är på gång igen, men mycket farligare nu.
    /Maria

  2. hej
    ja jag tror att det mesta i världen handlar om pengar. Hennes o Mauritz chef är den 8:e rikaste i världen, vad säger det? och personal som han har tjänar knappt levebrödet i de länder där han har fabriker, och……
    ALLA vill ha pengar, de går över lik, det spelar ingen roll bara de får mer, Denna utveckligen går mer och mer åt ännu mer fel håll, och folk sveps med av bara farten, se på mobiler och reklam för appar och filmer som man kan se nu översvämmar markanden, man ska sitta o se filmer dygnet runt för att bli avtrubbad och inte veta ngt mer …..och folk går på det!
    Se på ungdomarna och deras bloggar, vad handlar många av de om? skönhet, pengar, fester och alkohol, och film film film.
    Kram f Maria
    Gud välsigne dig.

  3. hej
    ja jag tror att det mesta i världen handlar om pengar. Hennes o Mauritz chef är den 8:e rikaste i världen, vad säger det? och personal som han har tjänar knappt levebrödet i de länder där han har fabriker, och……
    ALLA vill ha pengar, de går över lik, det spelar ingen rollbara de får mer, Denna utveckligen går mer och mer åt ännu mer fel håll, och folk sveps med av bara farten, se på mobiler och reklam för appar och filmer som man kan se nu översvämmar markanden, man ska sitta o se filmer dygnet runt för att bli avtrubbad och inte veta ngt mer …..och folk går på det!
    Se på ungdomarna och deras bloggar, vad handlarmånga av de om? skönhet, pengar, fester och alkohol, och film film film.
    Kram f Maria
    Gud välsigne dig.

  4. I Romarbrevet kap 2 (eg kap 2-8) står det at Gud utelämnar oss till detta när vi vet att det han säger är sant, men vi vägrar lyssna och tror sen att allt/alla begär är naturligt för människor.

    Ju mer man faller i träsket desto svårare är det att se himlen. Bara Gud själv kan sätta en människa fri som är i träsket och inte kanske tänker på det så mycket.

    Idag syns träskmarken i snart alla tidningar, även dagstidningar.

    Synd – natur

    Synden blir rätt obegriplig om man inte tänker sig att vi syndar av naturen, och inte bara av lättja!

    Jag tycker som du, det finns många bibelverser som talar om att mänskligheten fallit och behöver upprättas av Jesus Kristus, det nya livet i Anden.

    Anden kan sätta en människa fri från synd. Otroligt är det!
    När man försöker kämpa sig fri själv, blir det som att kämpa mot sig själv, destruktivt.

    Därför är den Buddhistiska vägen en farlig väg- hur ska man helt tillintetgöra sin natur för att bli fri sig själv?

    Svar:

    Jesus har dött för våra synder och kan i sin förlåtelse ge dig ett nytt liv som inte drivs av synden (t.ex. av “sjaskiga begär”).

  5. Är det månne bara pengar det handlar om???
    Att sälja allt detta till vilket pris som helst???
    Jag tycker inte om denna utveckling!

    Kram Maria och Jesus med dig!

    Marie

  6. Hej Marie, överallt i de flesta tidningar ja i Allers och Hemmets veckotidning och….som jag sedan länge inte läser, finns allt man vill ha o letar efter.Det finns spådamer och tarotkort m m, Det översvämmar av dåliga saker. Och son sagt så får ungdomar o äldre en helt snedvriden uppfattning ocm vad som är rätt och fel, dvs de tror att ALLT är ok att göra. Så hemskt tragiskt. Om man skulle ta fram statistik över alla de brotten så…
    Ja vi lever i en smutsig värld där allt är tillåtet,,,tyvärr.
    /Kram
    Maria

  7. Dessa sexannonser har jag reagerat på,tänk så illa att barn och ungdomar har tillgång till att se och läsa detta!De får en snedvriden bild av sex redan från början.Att kvällstidningar skriver öppet är hänsynslöst gjort.Inte konstigt att det sker så grymma brott!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.