Det onda och det goda/ Video/ Inre lyssnande

 

 

Se gärna denna informativa sida: http://theextinctionprotocol.wordpress.com/

 

Idag:  Ljud. Inre lyssnande:

Våra öron uppfattar många olika slag av ljud, tusentals ljud når våra öron….
Men, vad är INRE LYSSNANDE?

Inre lyssnande är det som ger andligt förstånd. Den som ärligt söker GUDS VILJA använder sina “andliga öron“.

Den som lyssnar på rätt sätt till liknelsen om sådden i Matteus kap 13 ökar sin andliga förståelse.

*

Och  …Satan styr denna  världen, den är i den ondes våld. Filmen här kan ge dig en tanke om hur viktigt det är att vara på rätt sida och att kunna förstå vad Jesus säger till oss, och vad han säger om de tider som är nu. Djävulen vill plocka säden ur hjärtat på oss troende och på dem som vill tro.

 Video: http://youtu.be/dDfMuLMNWPU  , We are living “As In The Days of Noah”

/Maria

2 thoughts on “Det onda och det goda/ Video/ Inre lyssnande

  1. Hej Janne, det är en högst intressant kommentar/berättelse/reflektion som du ger här.
    Jag kände då jag läste detta att det är precis så det är nu och så som jag försöker berätta här på sidan men med andra ord.

    Det är en fruktansvärd tid nu, på många sätt, och jag tror att du också känner att tiderna är svåra, och att tiden är kort. VISST SADE Gud allt detta från början, undra på att Noa och hans familj blev de enda kvar då floden kom och gick. Det finns inte en civilisation som klarar sig utan Gud, men man tror det för man bygger upp något där man kan drömma sig bort.

    I dag är människor så influerade av filmer och spel och horoskop och amuletter och hela NEW AGE-köret så att det är vidrigt otäckt. Var man än tittar så ser man loggor och annat med knepiga saker.

    Citat:Bibeln är svaret på våra frågor och tar den babyloniska tjuren vid hornen. Det är ingen saga!

    Nej Bibeln är verkligen ingen saga! Där står den sanning som alla behöver.

    Något som gör mig så ledsen det är yogan man kör med och mindfullness- alla är så intresserade och absorberade av detta hemska som gör människan sjuk i sinne och hjärta. Att man gör sådan reklam för detta, jag läste det nyss i en dagstidning att man bör använda det då man har kroppsliga problem…. usch och fy vad gräsligt hemskt.

    Folk lämnar Gud och ägnar sig åt vidskepelse och tomtar och troll och falska religioner! Överallt på jorden blir det mer och mer av det. Och det kommer inte att bli stopp på det förrän Jesus kommer tillbaka och tills dess kommer det att öka i styrka!!!

    Som i Noas dagar….tiden är kort tror jag innan Jesus kommer tillbaka, det blir allt tydligare.
    I Laglösheten trivs den laglöse.

    /Maria

  2. (Som i Noas dagar, reflektion)

    Babylon

    Jag blev överraskad härom dagen när jag kollade upp Gilgamesh-eposet, det äldsta kvarvarande dokumentet (skrivna på 12 tavlor) i historien.

    Det är ett Mesopotamisk (babylonisk) hjältesaga, rätt lik Iliaden av Homeros och de fornordiska sagorna.

    Vet du vad som figurerar i Gilgamesh-eposet?

    Flera av gudinnorna och ritualerna, som Gud varnar Israels folk för att ha lämnat honom för!

    Ishtar – sexkult, tempelprostituerade, dyrka solen och månen på höga platser (figurerar i Jeremia bok).

    Jättemänniskor (huvudfiguren i boken är Nimrod) som bygger Babel, stora städer och imperier.

    Detta gjordes i Israel på höga platser som Safed (Kabbalas födelsestad) och berget Mount Hermon (där man tror Jesus transfigurerades i Matt kap 17).

    We fight not against flesh and blood, but spiritual wickedness in HIGH PLACES, som Paulus skev i Efesierbrevet 6:12.

    I Gilgamesh första mening nämns att den är skrivet i tiden efter FLODEN. Den tid som beskrivs i Mosebok kap 6!

    Egypten

    I en bok med Egyptisk religion jag bläddrade i idag berättas det att Egyptierna var helt fascinerade av ritualer och magiska böner, amuletter, kunskap, horoskp och försökte “binda” gudomligheter med avancerade ord och handlingar så att de kunde få/ta kraft av dem och leva evigt. Ormar och den babyloniska Ishtars kompisar i Egypten “treenigheten” Isis, Osiris och Horus beskrivs.

    “Genom ormkraft binda gudomlig energi och leva evigt.”
    Har du hört det förut? (Det är YOGA och meditation det!)

    Vad första Moseboken berättar är att Adam och Eva lurades i paradiset: Ormen sa: ni ska inte dö, ni ska få vishet och leva för evigt! genom att äta av vishetens träd kunna lära sig att leva evigt- äga visdom utan Gud och junna utnyttja den för egna syften (magi tex!).

    Som i Noas dagar ska det bli när människosonen kommer tillbaka, säger Jesus i matt 24.

    Som i Noas dagar kan betyda: Vi går mot en tid när samma religion som härskade på jorden innan Guds Lag kom med Mose: dvs den Babyloniska religion Gud räddat oss från iom Lagen och Kristus!

    I Laglösheten trivs den laglöse.

    Det är helt fascinerande att se hur Bibelns berättelser inte existerar i ett vakuum, utan faktiskt talar om vår mänskliga civilisation utan Gud, och hur Gud vill leda oss tillbaka till honom och in i sitt Rike.

    Som det var i historien var det i Bibeln.

    Gilgamesheposet är en Babylonisk saga byggd på vidskeplighet.

    Gilgamesheposets sexiga gudinnor och våldsamma jättemänniskor syns på TV-rutan varje stund och i snart sett alla Hollywoodstorfilmer!

    Är det inte fascinerande att GUD sa detta redan från början – så att vi kan se det alla människor i alla tider?

    Bibeln är svaret på våra frågor och tar den babyloniska tjuren vid hornen. Det är ingen saga!

    🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.