Det finns bara en Gud /1 Kor 27-31

1 Kor 27-31:  *Men det som för världen var dåraktigt, det utvalde Gud, för att han skulle låta de vise komma på skam. 28. Och det som i världen var svagt, det utvalde Gud, för att han skulle låta det starka komma på skam. Och det som var i världen var ringa och föraktat, det utvalde Gud- ja, det som ingenting var- för att han skulle göra det till intet, som någonting var. 29. Ty han ville icke att något kött skulle berömma sig inför Gud. 30.Men hans verk är det, att I ären i Kristus Jesus, som för oss har blivit till visdom från Gud, till rättfärdighet och helgelse och till förlossning, 31. för att så skall ske, som det är skrivet: “Den som vill berömma sig han berömme sig av Herren.”

Detta är verkligen starka ord. Paulus fortsätter att understryka att sättet att ta emot frälsningen är så ENKEL att vem som helst som VILL kan Förstå det. KUNSKAP ger dig ingen biljett till Guds rike, bara TRO.

Gud planerade det så för att INGEN skulle kunna skryta med att ha fått evigt liv på grund av sina PRESTATIONER. Frälsningen kommer helt och hållet från Gud genom Jesu DÖD, som gör att vi blir FULLKOMLIGA i Guds ögon. Det finns INGENTING vi kan göra för att bli accepterade av GUD- vi får bara TA EMOT det som Jesus har gjort för oss. Han har gjort det –  allt vi behöver göra är att ERKÄNNA det och därmed BEKRÄFTA att Han är GUD. /Kram f Maria

2 thoughts on “Det finns bara en Gud /1 Kor 27-31

  1. Hej Marie, jag blir alldeles varm av dina ord! vet du, jag vill skriva personligen till alla, men känner inte alla, därför frågar jag Gud VAD skall jag skriva… ja jag vill skriva till dig o alla andra…
    Bibelord finns det många och man vill ha med så många av dem.. De är en styrka till själen. Just kommit hem fr ögonläk, så det är väldans dimmigt just nu–
    KRAAM till dig!

  2. Underbart att läsa om,jag nästan”flyger”av salighet.
    Så är det,men sällan man läser detta bibelord!
    Det känns som om hela sajten talar till, just mig!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.