Det andliga kriget

Det andliga kriget


FRÅN https://experimentlandet.blogg.se/2020/november/det-andliga-kriget.html

“Ty det är inte mot varelser av kött och blod vi har att kämpa utan mot härskarna, mot makterna, mot herrarna över denna mörkrets värld, mot ondskans andekrafter i himlarymderna”(Ef. 6:12)

Jesus, apostlarna och bibeln gör klart att det krig vi som ”kristna”, frälsta till Jesus/Gud (som har fått del av hans Ande och drivs av den), är indragna i är ett krig som pågår i andevärlden men som vi kan se resultatet (resultaten) av i den fysiska världen.

Det är världens (Satans) ande som finns hos de ofrälsta här på jorden (och vilken de drivs av) som står mot Jesus/Guds Ande som finns hos dem som har blivit frälsta till Jesus/Gud här på jorden (och vilken de drivs av) som står i opposition till varann.

Världens ande (Satans ande) och Guds/Jesus Ande kommer aldrig någonsin att kunna gå i par eller i ok med varandra eller med andra ord kunna enas och samarbeta/kompromissa (samsas).

Gud/Jesus och den Helige Ande kan inte bli vän med världens och Satans ande (med Satan).

Däremot så kan världens ande, alltså Satans ande (d. v. s människor som drivs av hans ande) och Satan själv mycket väl kunna tänka sig att bli vän med Jesus/Gud och med hans ande (med dem, de människor, som har blivit frälsta till Jesus/Gud) som finns i dem som har blivit frälsta till honom.

Satan (som enligt Jesus/Gud, apostlarna och bibeln är LÖGNENS FADER) och hans tjänare har inget att förlora på att bli bästa vänner med Gud/Jesus och med Guds/Jesus barn (med dem som har blivit frälsta och som drivs av hans Ande).

De har allt att vinna på att samarbeta och kompromissa med Jesus/Guds barn!

De som förlorar på denna vänskap är Jesus/Guds barn (de som har blivit frälsta till Jesus/Gud) och allra mest Gud/Jesus själv.

Fler och fler som har blivit kallade och frälsta AVFALLER från den sanna och sunda läran idag ivrigt påhejade av de ”falska” kristna, de ohederliga arbetarna, ulvarna i fårakläder, de falska apostlarna.

Jesus och bibeln lär att det kommer att bli ett stort avfall innan han kommer tillbaka och det är DE KRISTNA (de som påstår sig vara det men som ljuger) SOM STÅR FÖR DETTA AVFALL. Som går i bräschen för det.

De som aldrig har blivit kristna eller frälsta till Jesus/Gud har inget att avfalla ifrån så det är de ”kristna” som Jesus/Gud och bibeln talar om.

Att ÄLSKA (vara vän med) världen är enligt Jesus och bibeln att bli (att göra sig till) en fiende till Jesus/Gud.

“Älska inte världen och det som finns i världen. Om någon älskar världen finns inte Faderns kärlek i honom. Ty det som finns i världen, vad kroppen begär, vad ögonen åtrår, vad högfärden skryter med, det kommer inte från Fadern utan från världen. Och världen förgås med sina lockelser, men den som gör Guds vilja består för evigt”(1. Joh. 2: 15-17).

Ni trolösa, vet ni inte att vänskap med världen betyder fiendskap med Gud? Den som vill vara vän med världen blir fiende med Gud” (Jak. 4:4)

Betyder att ”älska världen och att vara vän med” att ett Guds/Jesus barn inte kan prata med ofrälsta, att den skall sky dem som pesten (gällande allt) även om det handlar om dennes nära och kära eller handlar det om att inte samarbeta och kompromissa med dem OM SÅNT SOM HÖR JESUS/GUDS RIKE TILL OCH SOM DE INTE KAN FÖRSTÅ?

Jag är övertygad om att Jesus/Gud menar det sistnämnda. Att den vänskap/kärlek han talar om (och som vi inte kan ha med de ofrälsta), handlar om en djupare vänskap/kärlek där de frälsta går de icke frälsta tillmötes och tar till sig vad de har att säga om sådant som de inte kan yttra sig om men som de gärna vill yttra sig om i syfte att få den som är frälst att ta till sig en ANNAN Jesus, en annan Gud och ett ANNAT evangelium.

”LÅT OSS GÅ HALVA VÄGEN VAR”, säger den (de) ofrälsta (som kan vara hur snäll och kärleksfull som helst) och fortsätter med att ”jag kan acceptera att Jesus var en snäll människa när han levde på jorden men det var ju även Buddha och Mohammed så låt oss ta fatt i det bästa från kristendomen, buddhismen, Islam etcetera, med mera.

Kyrkorna och samfunden (dess ledarskap) har gått så långt som till att säga att alla som bekänner sig till någon religion (vilken som helst) i grunden har samma Gud (tror på samma Gud).

Det är därför de står upp för EKUMENIKEN, för Satans ekumenik inom Sveriges kristna råd som deras kyrkor och samfund är medlemmar i och som de har blivit medlemmar i utan att tala om det för ”de vanliga församlingsmedlemmarna” som är likt deras mjölkkossor då de ställer upp för kyrkorna och samfunden genom att ge sina pengar (tionde eller mer) och sin tid till dessa.

Hur kan de påstå något sådant, att alla som bekänner sig till någon religion har samma Gud och drivs av samma ande om DE SJÄLVA LEDS OCH DRIVS AV JESUS/GUD OCH AV JESUS/GUDS ANDE, vilket de påstår?

Det är helt ofattbart (DET ÄR EN LÖGN som kommer från Satan), men det är det man gör inom kyrkorna och samfunden i dag.

Man ser från så kallat ”kristet” håll till så att världens ande (Satans ande), den antikristliga anden (ja Satan själv) kan få det gott och bra i deras kyrkor och samfund. Den verkar ju till det yttre vara så snäll, samarbetsvillig, kompromissvillig, allt bra som går att tänka sig.

Plötsligt så befolkas kyrkorna av alla slags människor med olika religioner, läror, sexuella böjelser (som gör vad de vill) och så tror man (VILL TRO) inom kyrkorna att Jesus/Gud välsignar detta onda MÄNNISKOVERK.

Det går knappt att beskriva med ord hur sataniskt och hädiskt detta är.

Maria: De tider vi är i nu är verkligen sataniska ja! Det lär inte bli bättre i världen, och vi lever här i den och måste vara Guds sändebud i tiderna som inte man ser som så hemska för man är inte frälst och vet inte hur sanningarna är. Vi ÄR frälsta reagerar och tänker och tycker …..

GÖRA RÄTT

Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.