Den sovande../Midsommar? Otro, okunskap m m

 

*

Skall det vara så?  Nyheterna idag skriker ut hur illa det var på många orter där de “firade midsommar”. Vem vill fira den hedniska högtiden? Inte jag i alla fall, men till och med troende kör sitt race och firar med blommor och dansande runt något de inte vet vad det symboliserar. Tyvärr…det finns synd överallt och om detta kan du läsa om vad man säger i en undersökning i den ena länken nedan.

Men man tar aldrig fram att detta landet är ett syndigt land där det bor många ogudaktiga människor. Ogudaktig betyder den som inte tror på Gud och följer hans bud och vilja. Synden är stor och Jesus säger gång på gång i bibeln att den som inte tror skall inte komma in i himmelen. Något att tänka på eller hur?

Du kan ta emot Jesus idag- han väntar på dig:

2Co 6:2  Han säger ju: “Jag bönhör dig i behaglig tid, och jag hjälper dig på frälsningens dag.” Se, nu är den välbehagliga tiden; se, nu är frälsningens dag.

*

Ett av alla  exempel på ogudaktighet:

1Ti 1:13  mig som förut var en hädare och förföljare och våldsverkare. Men barmhärtighet vederfors mig, eftersom jag icke bättre visste, när jag i min otro handlade så.   /Det handlar om att inte tro utan  man hädar Gud/ OCH:

*

1Jn 1:6  Om vi säga oss hava gemenskap med honom, och vi vandra i mörkret, så ljuga vi och göra icke sanningen.

1Jn 1:7  Men om vi vandra i ljuset, såsom han är i ljuset, så hava vi gemenskap med varandra, och Jesu, hans Sons, blod renar oss från all synd.

1Jn 1:8  Om vi säga att vi icke hava någon synd, så bedraga vi oss själva, och sanningen är icke i oss.

1Jn 1:9  Om vi bekänna våra synder, så är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet.

1Jn 1:10  Om vi säga att vi icke hava syndat, så göra vi honom till en ljugare, och hans ord är icke i oss.

*

Aftonbladet är inte den tidning jag priori­terar men så här står det:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article15021170.ab

http://www.svd.se/naringsliv/svenskarnas-storsta-synder-under-midsommar_7294421.svd

/Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.