De sista../Valuta…Kriser…Trygghet i Jesus Kristus

 

Trygghet i Jesus

Ett krig riskerar att bryta ut på valutamarknaden och beslutet i det amerikanska representanthuset på onsdagen att straffa kinesisk import var bara ett led i en upptrappad konflikt. Det handlar om en panikåtgärd från USA:s sida, enligt analytiker som E24 talat med >>

Det är precis vad David Wilkerson skriver i “Synen”: Penningbekymmer kommer att utlösa en våg av osäkerhet och fruktan. De som har pengar behåller dem som reserv. Förenta Staternas regering kommer att reagera på ett överdrivet sätt, då den ser dem ekonomiska utvecklingen gå sig ur händerna. Jag ser en flod av nästan panikartade beslut fattas av olika regeringsorgan. Men dessa förhastade ansträngningar att få bukt med ekonomin kommer att misslyckas..

Genmanipulerad gröda förorenar vattnet i USA >>

Jättelik skogsbrand rasar i Bolivia >>

Bankkrasch kan sänka Irland >>

Stor vattenkris hotar USA >> 1/10

Iranska specialbåtar beredda för attack i  Persiska viken >>   www.elvorochjanne.se nyheter

Nyheter som inte är roliga precis, ser du här.  Det finns mycket elände och det finns mer av goda saker, och då tänker jag på bibelns ord. De flesta läser inte Guds sanningar, och de tar heller inte till sig dem, så vad vet de då om vad som sker? Många lever i en bubbla, där allting är bra, men det är det ju inte om man tittar på vad som verkligen sker.

Gud har löften till människorna, han ber dem också att vända om, han ber dem i sitt ord att lyssna, att vara vakna, att vända om.  Men så få gör det. Är det konstigt att det ser ut som det gör?

Rikedom och lyx och ett behagligt liv kan få vem som helst att bli invaggad i ro, men utanför det finns det en värld som intealls mår bra. Men hur mycket man egentligen har så har man ingenting om man inte har EN LEVANDE RELATION med JESUS KRISTUS. /Maria

4 thoughts on “De sista../Valuta…Kriser…Trygghet i Jesus Kristus

  1. Hej! Ja det spekuleras och frågas och man tror att FN och EU är sååå bra på att lösa saker. Det finns bara en Gud att gå till om man vill ha svar på sina frågor. En Gud som älskar oss och vill hjälpa och leda oss in i framtiden, som är hans. Han har ju redan bestämt den, så vad bråkar man för?
    JESUS LEVER!
    /Maria

  2. Läste lite på hemmets väns sida – kristna politiker och ledare diskuterar och oroar sig över vilket Sverige vi vll leva i. Kan vi välja vilket land vi vill leva i? Vad är det som tyder på det? Kolla in nyhetsfloden! Vad kan vända den destruktiva trenden? EU? Eller FN? (Det är ju de som medvetet manar på i riktningen mot nya kriser!)

    Vi ska leva i det Sverige och i den värld Gud har bestämt i Uppenbarelseboken.

    Och se att Jesus är Herre!

    🙂

  3. Amen. Hej Tony. Ja det finns en framtid I Kristus Jesus- en ny himmel och en ny jord, men hur många vet det då? Den sekulariserade individe tror på att maktmänniskor och okunniga kan lösa världsproblemen- men vi lever ju mitt uppi Uppenbarelseboken.
    Bara hos Gud har vi vår ro…
    Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.