De sista tiderna /Ingen kunskap

 

 t_bibles036.jpg

Att få kunskap om Jesus:

Jag vill återkomma här till TV och annan media: 
Det finns många Idol-program på Tv, och andra musikprogram och många idoler. Men det finns ju bara en Jesus. Har ni tänkt på att det finns inga program i Sveriges Tv där Jesus verkligen framhålls som en idol,  som någon att efterlikna?

Gud säger att vi ska efterlikna Jesus, Han säger att  vi ska sträva efter Kristuslikhet. Men vad gör världen? Den efterliknar de gjorda popidolerna som små barn och ungdomar formligen  dyrkar. Det är ju faktiskt avgudadyrkan.

Jaa, medierna var det ja.. och VAR eller NÄR har du sett verkliga vittnesbörd i Tv från dem som blivit helade från sjukdom och andra problem? VAR har du sett i våra tidningar eller hört i radio att Gud är mäktig att göra under?

Skall man få se något sådant över huvud taget då får man gå till någon av de kristna kanalerna, betalkanalerna. Det är ju för illa att SVT eller rättare sagt regeringen inte låter oss ha kristendom/tro i detta landet.

De tar bort sådant som är till hälsa och välgång för oss, de tar ifrån oss det viktigaste en människa kan få: Jesus Kristus.

Han får inte vara med och sprida den kärlek han har att ge oss alla. Men i adventstid så får man en glimt från en kyrkoandakt från någon kyrka…

Ja, Jag glömde ju att på Söndagar så hålls ju Gudstjänst i Tv, men det räcker ju inte. Min åsikt.

Det kanske räcker för de flesta som är kristna…det räcker inte för mig, jag vill ha mer av Gud, jag vill att Jesus skall få framträda i olika program och att det skall talas om honm och vittnas om honom och vad han gör…och vill göra för oss. Gör Jesus KÄND.

Nu är det lördag och det finns inte några sådan program på Tv eller radio idag heller…skall man se på kanaler från Norge o Danmark måste man ha parabol eller dator…… Men tv för svenska folket skall väl rymma sådant som gospelkörer och annat ?  Ok, jag vill bara säga att det går utför med kristendomen i detta landet…
Tack och lov att man harJesus och sin bibel så att man kan finna tröst och glädje i denna smutsiga värld.

*Våra finaste ungdomar, vårt guld, behandlas som billig lera.* Klagovisorna 4:2…

när jag läser detta bibelställe så tänker jag på våra ungdomar i Sverige som inte har arbeten, som är hungriga och där socialunderstödet inte räcker..våra unga behöver arbeten! DU som är arbetsgivare, ta dig an en vilsen ungdom och ge den jobb.

 

 

4 thoughts on “De sista tiderna /Ingen kunskap

  1. Hej Janne, ja det är tragiskt med förnedringstv,det är skrämmande. Nu fick jag lära mig ett nytt ord också, epigon. Intressant.
    Varför kan inte människor vara glada för att de är skapade så underbara? Varför vara någon annan? jag vet inte..
    Gud ger oss ju allt, att lära känna Gud, är att lära känna sig själv. Så borde man göra..
    Hälsn o kram Maria

  2. Jag tycker man kan läsa fenomen som Idol och förnedrings-TV med en logisk blick.

    (Ser inte på TV annat än hos vårdtagare vi går till på kvällarna!)

    Härom kvällen var en ung tjej som sjöng som Whitney Houston, fast det var för 25 år sedan.

    Och publiken jublar!

    Att härma någon annan och vilja bli som den brukar man skämta om i konstkretsar. Ett ord för det är epigon.

    Varför vill människor bli någon annan?
    Vad tragiskt!

    Vet de inte att de har kvaliteter som de fått från Gud?
    Oanande förmågor, som bara han kan ta fram!

  3. Hej Kyllikki. Nej i dessa dagar kan de inte ha sådana program, då kan de ju inte svälja oss med hull och hår, men det kommer heller inte någon som helst information ut.
    Ja de flersta faller därför ser det ut som det gör. MEN om det verkligen var ett kristet land och FICK vara kristet, då skulle vår befolkning må så mycket bättre! För Jesus skulle få vara med! Ja Gud har allt under kontroll, och det är väl.
    Kram Maria

  4. Hej Maria!
    TV kan jo inte ha program om Jesus,de skulle bli av med sina tittare och i värsta fall köper folket dumburken längre då de har Jesus inom sig,de skulle inte längre köpa en massa onödiga prylar,sprit,lyxiga kläder etc…
    Dessutom tror jag att Gud prövar oss människor genom alla dessa frestelser och de flesta av oss faller….:(((

    Men vi kan vara säkra att Gud har HELA världen med sina människor i sina händer!!!
    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.