D Wilkerson Predikan/ Var inte rädd för misslyckande

 

Var inte rädd för misslyckande

http://www.worldchallenge.org/en/node/13696    David Wilkerson. Här nedan är hans minipredikan om att inte vara rädd för misstag, översättn Google och Maria

-När Adam syndade, försökte han gömma sig för Gud. När Petrus förnekade Kristus,var han rädd för att möta honom. När Jona vägrade att predika till Nineve, körde hans fruktan honom i havet,  för att fly närvaron av Herren.

-Något mycket värre än misslyckande är rädslan som är i detta. Adam, Jonas, och Petrus sprang bort från Gud, inte för att de förlorat sin kärlek till honom, men  eftersom de var rädda att han var för arg på dem, att han inte förstod dem.

-En åklagare väntar, som en gam, för att få dig att misslyckas på något sätt. Sedan använder han  varje lögn i helvetet för att få dig att ge upp, övertyga dig om att Gud är alltför helig eller  att du är för syndig för att komma tillbaka. Eller han gör dig rädd för att du inte är perfekt nog eller att du aldrig kommer att stiga över ditt misslyckande.Det tog fyrtio år att få bort rädslan från Moses, och att få honom att användas i Guds program. Om Moses eller Jakob eller David verkligen hade misslyckats, gett upp, hade vi  kanske aldrig  hört talas om dessa män. Ändå, Moses reste sig upp igen för att bli en av Guds största hjältar. Jacob mötte sina synder, återförenades med brodern han hade lurat, och nådde nya höjder av seger. David sprang in i Guds hus, fann förlåtelse och frid, och återvände till sina bästa stunder. Jonah  gick tillbaka där han varit, han gjorde vad han hade vägrat att göra först, och tog en hel  stad till omvändelse. Peter reste sig ur askan av förnekelse att leda en kyrka i väckelse.

År 1958 satt jag i min lilla bil  i gråt, jag var ett fruktansvärt misslyckande, tänkte jag. Jag
hade bryskt blivit dumpad från en rättssal efter att jag trodde  att jag var ledd av Gud till vittne till sju tonåriga mördare. Mina försök att lyda Gud och att hjälpa dessa unga ligister såg ut som om det skulle sluta i ett hemskt misslyckande.Jag ryser vid tanken på hur mycket välsignelse jag skulle ha missat om jag hade gett upp  i den mörka timmen. Hur glad jag är idag att Gud lärde mig att möta mitt misslyckande  och gå vidare i hans nästa steg för mig.

 /D W

Vi måste lära oss att lita på Gud, vara tillsammans med Gud , i förtröstan och kärlek, han sviker ju aldrig oss. Även om vi felar måste vi gå vidare i den kallelse vi har. Hade D  Wilkerson gett upp så hade han aldrig blivit den predikant han blev och inte kunnat hjälpa så många och inte gjort det han gjorde. Gud är med, ständigt  närvarande i våra liv, om vi har tro för det och för det som Herren bett oss att göra. /Maria

4 thoughts on “D Wilkerson Predikan/ Var inte rädd för misslyckande

  1. Hej Lennart, ja jag håller med dig, det vill jag, och också jag tycker om C Conlan, jag hoppas få se fler av dem som står upp för Jesus komma starkt med evangelium i dessa tider. Det finns så mycket konstigheter och avfall att man måste kolla upp noga vilka man skriver om nuförtiden m m.
    Önskar dig allt gott.
    Hälsn Maria

  2. Hej Maria!

    Wilkersson var också en av mina favoriter.
    Jag besöker “Time Square Churchs” sermons
    på webben varje vecka. Pastor Carter Conlan
    tycker jag mycket om. Han står för en sann
    och äkta kristendom.

    Mvh L.S

  3. Hej! Tack. D Wilkerson är en av mina favoriter. Han vet/visste hur det står till i hjärtat hos en människa och VAD GUD VILL.
    Roligt att du besöker här!
    /Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.