D Wilkerson /Djävulens musik

 

Kristen Rock i kyrkan?
Sammanställning av Toby Johansen EAEC 2008

DJÄVULENS MUSIK I GUDS HUS
AV DAVID WILKERSON


“De satte upp sina styggelser i det hus som är uppkallat efter mitt namn och orenade det så.” (Jer. 32: 34)

*Jag blev helt förstummad när jag för inte så länge sedan öppnade en kristen tidning och såg en bild på en “heavy metal” rockgrupp som påstod sig vara kristen. De var klädda i samma sadomasochistiska kläder som jag såg när jag vittnade på San Franciscos gator. Jag såg för min inre syn all sorts ondska. Jag kommer så väl ihåg hur jag kände mig när jag vandrade omkring på de där gatorna och träffade på tio till tolv sadomasochister som var klädda i svarta läderjackor.*

Läs Hela Artikeln HÄR:

http://www.eaec-se.org/articles/Johansen/kristen-rock-i-kyrkan.htm

/Maria

6 thoughts on “D Wilkerson /Djävulens musik

  1. Hej Jennifer! Ja det är helt sant det du skriver /säger här. Satan är ute för att ta död på varje kristen med alla möjliga galna saker, som musiken, drogerna, new age, ja allt som man inte ska gör enligt Gud. Det är så skönt att veta att man har sett de fällor som han tror man skulle fastna i. han kan inte göra något åt den som ger sitt hjärta till Gud.
    Vi är fria och vi behöver inte ramla in i ngt mystiskt, vi ska utbildas hela tiden för att veta vad vi ska akta oss för. det vimlar av dem som säger sig vara kristna…men ack vad farliga de är! Och då fastnar folk i fel beteende.
    Jag är glad att du trivs här på sidan och att jag kunnat göra ngt för dig. Jag har kanske kvar ngt felaktigt här på sidan som jag inte fått bort (?) men ropa till om du ser ngt. Tack för dina ord.
    Gud välsigne dig på den smala vägen!
    /Maria

  2. Så sant! en gång läste jag i dagen då jag var nyfrälst att de har både hip hop, rock,hårdrock,teckno i kyrkorna ,David wilkersson har varnat för allt detta,har i dag varit frälst i 13år och för två år sedan så hittade jag din sida och bibelfocus,jag grät ut min synd för under alla år var jag involverad i mycket destruktiva saker sökte kickar,jag fattade inte varför jag mådde dåligt menar jag var ju frälst? är så skrämmande detta,flera livetsordförsamlingar såg mera ut som fotomodeller,de had massa världsliga saker,makeup-kvällar,ungdomskvällar,liknade vilken som helst popkonsert förutom att de sjöng om Jesus,men en som inte kan engelska är ju detta ett problem.fanns flera “kristna” behandlingshem men dessa hade taktilmassage vilket långt efterhand förstod kommer från new age,de blandade in psykiatri,soc,mediciner,Trots man ju visste hur de gick för folket när de offrade på höjder alltså blandade avgudadyrka med kristen tro,så tack vare din sida,fibelfocus,Bibeln,predikningar med davis Wilkersson och Frank Mangs hittade jag till min första kärlek,nu är det rent evangelium som gäller.
    Gud välsignar dig!

  3. Hej Elin. Kristendomen kan vara ytlig och den kan var djupgående, det är olika med det tydligen. Det handlar inte bara om en läderjacka det handlar om hur man kan tro på Gud och samtidigt hylla det ockulta och spiritistiska i låtarna och konserterna som är ganska vilda.Man behöver inte se perfekt ut ..men man skall veta vad man lyssnar på och tar in i sitt hjärta, är det uppbyggligt, eller river det ner eller lockar till annat som INTE är bra? Om man studerar bibeln och har bönestunder om sådana här saker så får man ett svar om HUR Gud VILL att det ska vara.
    Vi lever i ett förslappat samhälle där man uppmanas till felaktiga attityder och man gör som MAN VILL, istället för att göra som GUD VILL. Det kallas omvändelse. Du är accepterad av Gud som älskar dig, men kanske du måste lära dig mer om olika saker, för kyrkorna idag accepterar det mesta och mycket är tyvärr fel. Som tex tecnomässa och tecnogudstjänst…Illa. /Hälsn Maria

  4. Så kristendomen är så ytlig? Vad spelar det för roll om man har svart läder jacka, det handlar ju om tro. Man kan ju inte styra vilken musiksmak man har. Det som jag har gillat med kristendomen är just det att trots hur jag ser ut, vad jag har på mig, lyssnar på osv. så känner jag mig accepterad. Men jag hde väl fel..

  5. jätte fin blogg! kika gärna in på min och släng in en kommentar om du har lust, ha en bra dag, kram på dig! 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.