Brev som riktar sig till….Kunskap

flowerlarge-gul.jpg 

 Kunskap om vad Bibeln säger påverkar vår inställning både till nuet och framtiden. Ju mer vi känner till om Guds handlande i det förflutna, desto större förtroende har vi för vad han kommer att göra i framtiden. Därför ska vi studera Bibeln noga så att vi får ett allt större förtroende för Guds vilja för oss personligen. Dessa ord är så sanna, och jag håller med om dem personligen, för detta är vad jag själv fått erfara. Då vi läser om alla dessa människor i Bibeln som hade en aldrig sviktande tro på Gud, och vad han gjorde i deras livssituation, så förstår man mer och mer att man i allt kan lita på Gud.Att acceptera Jesus som Herre på alla områden i livet innebär att dela hans värderingar och uppfattningar. Det betyder att vi har samma inställning som han hade till Bibelns tillförlitlighet och samma syn på himlen och uppståndelsen, som på kärleken och omtanken om andra kristna. Allt eftersom vi växer i tron och lär känna Jesus bättre får vi större förmåga att förbli i hans inställning till vår omvärld i vardagen och bli mer konsekventa i vår kristna livsstil. Läs mer om detta i Fil 2.Kristus tänkte inte bara på sig själv. Skriften säger:“Alla förolämpningar mina fiender riktar mot mig, träffar också mig.” /Rom 15:3 

 

Dessa ord som skrevs ner för länge sedan står där för att ge oss tålamod och uppmuntran, så att vi med förväntan kan fortsätta att se fram emot att Gud uppfyller alla sina löften. /Rom 15:4

Min önskan är att Gud, som ger tålamod, fasthet och uppmuntran, ska hjälpa er att leva i fullständig harmoni med varandra, och med Jesus Kristus som ert föredöme. Då kan vi alla med en mun lovprisa Herren och ge äran åt Gud, vår Herres, Jesu Kristi, Far. /Rom 15:5

*

*

Jesus är min vän den bäste, Vilkens like aldrig är. Skall då jag så med de fleste, Övergiva honom här? Ingen skall mig kunna skilja Ifrån den mig har så kär. En skall vara bägges vilja Alltid här och evigt där.

Han har döden för mig lidit, Ingen skall fördöma mig; Hos sin Fader för mig bedit, Det mig gagnar eviglig. Vem är den som vill förklaga Den han själv utkorat har? Vem vill ifrån honom draga Den han har i sitt försvar?

Jag är viss och därpå liter: Varken liv ej heller död Mig ifrån min Jesus sliter, Änglar, höghet eller nöd, Djuphet eller annat mera, Vare kommand´ eller när, Skall mig från Guds kärlek föra, Som i Jesus Kristus är. /J Arrhenius

 

 

 

One thought on “Brev som riktar sig till….Kunskap

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.