Brev som riktar sig till…/ Vägen

frihet.jpg

Börjar söndagen med en dikt som jag tycker du skall läsa ett par gånger eller fler..

“Jag vill gå min egen väg göra mina egna val och leva mitt eget liv.

Men jag anar att min väg är den du visar. Hjälp mig att välja den och lärjungalivet!”   /B Karlsson

Hur många är det inte som tänker så…..kanske du tänker så just nu, för  du vet att Jesus knackar på i ditt hjärta, och du vill egentligen gå Jesu väg, men du vågar kanske inte, eller ännu värre: du VILL inte.

Men om du inte tar steget fullt ut och lämnar det du hade för något nytt: Då händer det ingenting i ditt liv. Du får aldrig reda på GUDS PLAN FÖR DITT LIV.

Det är inte till någon nytta att vilja följa sin egen väg, den är aldrig bra, den bästa vägen är den som Gud visar dig och mig.

Som Jesu lärjunge får du verkligen vara med om mäktiga saker: om du accepterar att vara hans lärjunge och inte svika den tro du nyss fått eller vill ha.

Herren rätar krökta ryggar. /Ps 146:8

Och det betyder att han rätar upp dig och ger dig upprättelse i ditt liv. Det betyder också att han lär dig den nya vägen som du skall gå i tro.

VEM säger att det kristna livet är lätt? INTE jag, men jag säger att det är det enda livet som är värt att leva.

LIVET med Jesus är fantastiskt fint. Hans väg är den rätta att gå på.  Kristus säger: Sannerligen, jag säger er: den som bevarar mitt ord skall aldrig någonsin se döden. /Joh 8:51

2 thoughts on “Brev som riktar sig till…/ Vägen

  1. Den onda vägen är fel väg, där möter vi bara elände, bättre är det att gå till Jesus och stanna på hans väg o i hans famn.
    Kram Maria

  2. Hej Maria!

    Jag vill hjärtans gärna veta Guds plan för mitt liv!!!Jag följer Jesus är ett som är säkert i evigheters evigheter och jag vill lära känna Honom väl,redan medans jag lever här på denna jord!!!

    Min egen väg är fullständigt värdelös,full av mörker,så den onda vägen har jag lämnat,men ack så snabbt den vägen och dess behov vill ha mig tillbaka,men NEJ NEJ och åter NEJ,säger jag till mörkrets väg
    JESUS ÄR MITT ALLT!!!!!!!

    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.