Bön / När man älskar Jesus löser sig allt till det bästa

 

*Den som beder han får, står det skrivet. Vilket ljuvligt och tröstefullt ord! Likt en källa i öknen det blivit För Guds törstande, längtande hjord.

Ur vår Frälsres älskande hjärta Sprang den källan med silverklar våg. I dess spegel, omstrålad av ljuset, Jag hans ansiktes återglans såg.

Kära själ, kom och vila vid källan, När dagen är kvalmig och het. Tag en stund uti bön med din bibel, Där bland liljor förs hjorden i bet.

Den som beder han får. O, min Jesus, Blott ett enda av dig jag begär: Att få äga en plats vid ditt hjärta Och i evighet vara dig när.*  /R Johansson

Our Father, who art in heaven,
Hallowed be thy Name.
Thy kingdom come.
Thy will be done,
On earth as it is in heaven.
Give us this day our daily bread.
And forgive us our trespasses,
As we forgive those who trespass against us.
And lead us not into temptation,
But deliver us from evil.


For thine is the kingdom,
and the power,
and the glory,
for ever and ever

Amen./  OBS !   Rättelse. I Herrens bön så skall de sista 4 raderna bort. Jesus lärde lärjungarna och oss att be och han  sade aldrig de sista  4 raderna. De är tillagda senare för att det skulle se snyggt ut och för att det skulle bli en slags utfyllnad. Om detta kan du läsa i bibel 1917 i Ordförklaringarna. /Maria


Vi ber alla om olika saker och om visioner vi har, ja dem vill vi se bli verklighet. Är vi tillräckligt ödmjuka för att Gud skall säga ett ja?
Har vi rätt inställning? Lyder vi Gud? Kan vi ta ett nej lika väl som ett ja? Jag hoppas det.

Vi ber alla, var och en på sitt sätt, och det är inte alltid lätt att veta vad som är den perfekta bönen, finns den?

Att älska Jesus- det är stort, och gör man det då löser allt sig till det bästa.   /Maria

2 thoughts on “Bön / När man älskar Jesus löser sig allt till det bästa

  1. Hej Karin, vad skönt att höra att du trivs att läsa här! Ja jag vill gå på djupet så vi kan fråga oss om vi verkligen tillhör Gud och kan ta ett nej, om han vill säga oss ett nej i något som VI vill.

    Vi får inte göra som VI vill, utan bör vänta på Gud, men oj vad det kan vara svååårt. Jo jag vet.

    Ja visst kan det vara så att satan går emot en med full styrka, så har et varit för mig denna vecka som gått.
    MEN: Vi har en stor Gud, vi har Jesus, vi måste kunna tro att Gud har all kontroll i alla lägen. När vi sade ja till Jesus kanske vi inte visste alla “fula” o jobbiga dagar som skulle komma, och tur var väl det.
    Men låt oss växa i Herrens tuktan o förmaning, vad det än kostar.

    Varma kramar till dig!! Sköt om dig o fam. Gud välsigne dig!/er.

    /Maria

  2. Hejsan! Många fina ord, som alltid är det uppmuntrande att vara inne och läsa här på hemsidan.
    Ja, det står i Bibeln att allt samverkar till det bästa då man tror på Jesus, jag hoppas att det är så.
    En intressant fråga som du ställer “kan vi ta ett nej”, ja det är frågan, vad händer om vi inta kan ta ett nej och gör som vi själva vill? Ja, det är svårt att veta. Det är tufft att tro, jag har börjat få svårare och svårare att hitta motivationen när allt bara går emot en hela tiden.
    Förlåt om det blev ett negativt inlägg.
    Kram från Karin

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.