Bibelord /Rustade? Ef 6:12; Ef 6:23-24

 

Rustade till strid? Styrkan kommer från HERREN!

*
*Eph 6:12  Ty den kamp vi hava att utkämpa är en kamp icke mot kött och blod, utan mot furstar och väldigheter och världshärskare, som råda här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarymderna. *

*For we wrestle not against flesh and blood, but against principalities, against powers, against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high [places].*

*
*

 
-Nog vet jag vad strid är, det har jag vetat länge minsann. Men fortfarande kommer STYRKAN från HERREN, jodå.
Ingen, ingen, ingen kan knäcka en människa om inte Gud vill det, och det vill han inte, han fostrar men knäcker inte någon.

Men satan vill knäcka och döda, förgöra. Och vi strider. Och vi vinner.

STYRKAN kommer från HERREN.

-Alla fula trick som finns används emot oss, och den som varit i skottgluggen ett tag vet exakt vad som kan ske. Allt för att vi ska sluta vittna och predika om Jesus Kristus  och frälsning, m m.

-Alla fula trick, ja de är verkligen många, men Gud är vår Fader och i honom får vi hjälp.

-Paulus och Silas led, Daniel i den brinnande ugnen…ja det var och är många människor som har stora problem. Men Gud är större.

Vi prisar dig och tackar dig Herre!

Eph 6:23  Frid vare med bröderna och kärlek tillika med tro, från Gud, Fadern, och Herren Jesus Kristus.
Eph 6:24  Nåd vare med alla som älska vår Herre Jesus Kristus – nåd i oförgängligt liv.

*
*

23. Peace [be] to the brethren, and love with faith, from God the Father and the Lord Jesus Christ.

24 Grace [be] with all them that love our Lord Jesus Christ in sincerity. Amen. ([To [the] Ephesians written from Rome) 

1.Sänd, o Herre, en våg från Golgata höjd, Som kan rena och helga din brud. Giv en segrande kraft, giv en jublande fröjd. Se, vi bida ditt löfte, o Gud.

Ref: Sänd den härliga kraften just nu. Denna kraft, som den svage till segrare gör. Sänd den härliga kraften just nu!  /E E.
 /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.