Bibelord /Kärlek och uthållighet för att göra Guds vilja

 

*

Hebr 10:36 “Ni behöver uthållighet för att göra Guds vilja och få vad han har lovat.”

Det är klart, att när vi är Guds barn så litar vi på Guds löften och vi ger inte upp. Nej, aldrig.

Det är klart att det kan vara hemskt obekvämt och jobbigt att vara en troende….men jag tänker på allt gott och fantastiskt han har gjort för mig, /och vill göra för dig/,  min tacksamhet är så stor för att Jesus frälste mig. Lidande får vi alla gå igenom, på ett eller annat sätt, och den troende får hjälp i sin kamp-   utav Jesus.

Vissheten om att Jesus är med oss i lidandet och vår förväntan på hans återkomst då allt lidande upphör, gör att vi växer till i tron och att förhållandet till honom fördjupas.

(se Rom 5:3-5):3  Och icke det allenast, vi till och med berömma oss av våra lidanden, eftersom vi veta att lidandet verkar ståndaktighet,
Rom 5:4  och ståndaktigheten beprövad fasthet, och fastheten hopp,
Rom 5:5  och hoppet låter oss icke komma på skam; ty Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande, vilken har blivit oss given.

Nu vill jag säga: Tack! Innerligt tack till Gud för att han har en sådan kärlek till människorna.
Låt ditt hjärtas innersta få jubla: bli vän med Jesus- i frälsningen. Förvandlas och få ett nytt liv!

*Var stund jag dig behöver, Min Frälsare så blid, Ty blott din ljuva stämma Kan skänka tröst och frid.*   /Erik N

Maria
 

2 thoughts on “Bibelord /Kärlek och uthållighet för att göra Guds vilja

  1. Hej Lena! Tack så hjärtligt för dina uppmuntrande ord. Jag är glad att du blivit så mycket starkare- Gud gör under och hjälper oss i allt. Jo så är det ju, bra att du skriver det här vad han gjort för dig. När han är ständigt närvarande då ser man att det sker sådant vi inte kan själva.
    Gud är god, sannerligen.
    Det går upp och ner i allas liv och vi har haft sjukdom och död i släkten, det är en lång historia. Men det går framåt i alla fall. Jag hoppas det är ok med dig/er också.
    Ja Anjis blogg är fin, den är sann i alla stycken, hon ger av sig själv, ibland för mycket. Gud välsigne dig Lena, kram! Vi hörs! /Maria

  2. Vissheten om att Jesus är med oss i lidandet och vår förväntan på hans återkomst då allt lidande upphör, gör att vi växer till i tron och att förhållandet till honom fördjupas.

    Hej Maria
    Dessa dina ord är så sanna så…
    Jesus har hjälpt mig att bli mycket
    mycket starkare i mitt äktenskap som inte alltid varit så bra…genom att ständigt vara nära Herren så har jag fyllts av hans kärlek och känner Tryggheten från Honom..att vandra med frid i mitt hjärta.
    Har fått uppleva så mycket gott från Herren
    Hoppas allt är bra med dig och din familj.
    Läser ofta din dotters blogg som är
    mycket mycket givande.
    Blessings
    Lena

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.