Bibelord /Hesekiel 22:28..Att Förlora respekten för Gud

    Höst

*Muren av rättfärdighet behöver repareras*.  /Hesekiel 22:28-30

Vad syftar dettta på? Jo muren av rättfärdighet är inte en mur av sten, utan det syftar på människor som kan och vill hålla ihop, hålla samman i kampen mot ondskan. Det vill säkerligen många göra, men de hittar kanske inte varandra. På Hesekiels tid  fanns det inte längre någon som kunde visa vägen till Gud. I våra dagar verkar det också dåligt med att människor visar vägen till Gud. Nej, jag klagar inte mer än vanligt, jag bara tycker att det är en mycket märklig och plågsam tid vi lever i.  De halvhjärtade försök som gjordes på Hesekiels tid, de påminner om dem som görs idag, men förresten, jag glömde ju:  vi har ju den berömda ekumeniken, där skall ju folk samlas och bli enade……

Hesekiel berättar för oss om tomrummet de levde i, och han berättar om tomma ceremonier, tomma religiösa ritualer, och mänskliga åsikter i stället för att vara grundade i GUDS ord. Det var lögner som bara dolde det verkliga problemet. Vad folket verkligen var i behov av var ett ANDLIGT UPPVAKNANDE.

Den som ger sken av att älska GUD och lever på ett sätt som Gud inte kan acceptera, riskerar att förlora känsligheten för vad som är rätt och fel och riskerar att komma långt från Gud.

Lev inte på en lögn! Lev enligt Guds ord.   När jag tänker på Kundalini, och på ekumeniken, och på många andra saker jag tagit upp här på sidan, så ser jag hur fullständigt tokigt det mesta är. Människor söker Gud, det vet jag, men de blir ju många gånger lurade att gå till fel ställen. Det är bra att kunna ta in olika  s k varningsartiklar här, och jag är glad att kunna få göra det, och fler kommer, för man måste få reda på sanningar som Gud talar om i sitt ord.

Det ser illa ut för kristenheten idag.Man riskerar nu att helt förlora respekten för Gud. Men så sade ju även de gamla profeterna…..  /Maria

6 thoughts on “Bibelord /Hesekiel 22:28..Att Förlora respekten för Gud

  1. Du är med honom och du kommer att bli mer använd, det är min tro på vad Gud vill göra med den som tror.
    Han älskar dig så innerligt. /Maria

  2. Hej
    Det finns många sätt att tala om de tider vi är i, tala med fiskhandlaren på torget, någon i kön i affären, i tvättstugan, i bussen, på banken, vi kan aldrig ena världen, men vi kan vittna om JESUS och tro, varsomhelst, närsomhelst och något gott ger våra ord, så frön överallt, och så frön med tårar.
    Jag fick vittna för en man om Gud, utanför COOP då jag vittnade om min bil som Gud sänt, den var från ovan….m m
    Ha en underbar dag med Jesus!
    /Maria

  3. Ett litet ekumeniskt steg är att prata lite med den du sitter bredvid på bussen. Om så svensk eller icke svensk. Kanske vi ska klara av det, innan vi kan ena världen.

  4. Hej JanneFolket fick hjälp av Gud då också, men vad gjorde de? de gnällde precis som dagens folk, och visst var Gud med, precis som nu, men man vägrar se eller tro eller vara nöjd.

    Ja går man med Gud så går man med Gud, så riktigt och rätt, Övertyglesen i tro är det man får ha i sitt hjärta, även om det är tungt ibland, för GUD SVIKER ALDRIG!

    Jesus har förlåtit allt och han är med och visar vilken väg som är den bästa, även om vi inte alltid förstår, men är trogna ändå och vill göra hans vilja! Underbart och mäktigt.Herrens vägar.
    –Maria

  5. (Människan och Gud i Bibeln; en liten reflektion)

    Jag läser Moseböckerna för första riktiga gången nu.
    Enormt storslaget. Gud är med nära och leder Israels folk dag efter dag. Folk är som oss, förstås! Det anmärkningsvärda är att Gud här inte alls accepterar egna vägar i de fem böckerna. Går man med Gud så går man med GUD. Gud accepterar inte ens att Mose någon gång tappar i övertygelse.

    “Vänd om till Gud!”, ropar profeterna också och Johannes döparen mfl.

    Allt är/blev förlåtet i Jesus.
    När vi lever med Jesus, kan Jesus rädda oss och visa oss vägen. Om/när vi inte lever med Jesus, kan inte Jesus rädda oss, eller visa oss vägen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.