Bibeln/är den bästa boken..Förkunna med frimodighet

 

I Tidningen Dagen idag publicerades en undersökning  om hur viktigt det är att läsa bibeln och vad människan får ut av det och hur ofta man läser bibeln och hurudant intryck man tar av Guds ord. Är det viktigt att läsa bibeln varje dag?  Vad svarar du?

Ger du frågan till mig så säger jag att det är livsviktigt.   VA? Livsviktigt?

Ja det är mat- Guds Ord- den godaste maten- den finaste maten till hela kroppen och sinnet, till hjärtat- även om hjärtat gråter så stillas det av kärleken i Guds ord. Så anser jag att det är.

När jag blev frälst 1989- efter det fick jag inte mycket undervisning-  men några år efter så började jag på allvar att läsa läsa läsa läsa……
Och Gud var god och lät den helige Ande lära mig mer och mer, och  därför kom denna hemsidan till 2006. Då ville jag på allvar skriva ur bibeln. Det har fortsatt, sidan är kvar, och jag har vuxit mycket sedan  de första orden som kom till här. Ja det var när jag blev sjuk i kroppen och sittandes som bibeln visade sig vara min stora hjälp och kärleken till Guds ord min kraft och tröst.

Att bibeln är en skatt (även om människan skäller ned den med jämna mellanrum), så är det den boken jag tycker bäst om, alla andra böcker är nästan slängda. 15-20 papperskassar har slängts på “tippen” och skivor och band har åkt samma väg. Europakonferensmat vill jag inte ha och inte mat av annan sort heller.

Guds ord, min bibel, det är den käraste bok jag har, och jag samlar på fina och bra exemplar för att ha i reserv om någon behöver.(Second hand Läkarmissionen brukar ha gratis att ge) Jag tror att i tider som kommer, så kommer inte vanliga biblar att säljas i affärerna- ja det börjar redan nu att synas i hyllorna. Kanske biblar kommer att förbjudas, vad vet jag, så jag samlar, behöver du en så kontakta mig, jag har skickat till personer i Sverige...

*
*

*Mar 10:24  Men lärjungarna häpnade vid hans ord. Då tog Jesus åter till orda och sade till dem: “Ja, mina barn, huru svårt är det icke att komma in i Guds rike! *

*Luk 5:1  Då nu en gång folket, för att höra Guds ord, trängde sig inpå honom där han stod vid Gennesarets sjö,

*Luk 8:11  Så är nu detta liknelsens mening: Säden är Guds ord.

*Luk 8:21  Men han svarade och sade till dem: “Min moder och mina bröder äro dessa, som höra Guds ord och göra det.”

*Luk 11:28  Men han svarade: “Ja, saliga är de som höra Guds ord och gömma det.”

*Joh 3:34  Ty den som Gud har sänt, han talar Guds ord; Gud giver nämligen icke Anden efter mått.

*Joh 8:47  Den som är av Gud, han lyssnar till Guds ord; och det är därför att I icke ären av Gud som I icke lyssnen därtill.

*Act 4:31  När de hade slutat att bedja, skakades platsen där de voro församlade, och de blevo alla uppfyllda av den helige Ande, och de förkunnade Guds ord med frimodighet.
Låt oss förkunna Guds Ord med FRIMODIGHET!!!   /Maria

 

4 thoughts on “Bibeln/är den bästa boken..Förkunna med frimodighet

  1. Hej Birgit! Välkommen hit. Jag vill tacka för dina ord, de är viktiga att läsa! för du har så rätt.
    Det står i bibeln att en dag ska vi söka Ordet men inte finna det…det är fruktansvärt hur illa man på många vis behandlar Guds Ord.
    Gud välsigne dig!
    Herren gör under, Herren är mäktig.
    Hälsn Maria

  2. Tack Maria för dina ord! Jag brukar också ta vara på biblar, Guds dyrbara ord ska behandlas med största respekt.

  3. HEJ Det finns inga biblar mer än Bibel 2000 och den vill jag INTE HA eller lämna till någon! Ja du ser vad du fick se i bokhandeln, usch och FY!
    Tacka vet jag second hand och vänner……… och be att Gud visar naturligtvis,,,var de finns /Maria

  4. “…Kanske biblar kommer att förbjudas, vad vet jag, så jag samlar, behöver du en så kontakta mig, jag har skickat till personer i Sverige…

    Gick i en kristen bokhandel igår och bläddrade i några konfirmationsböcker.

    Det var meditationer, pärlor, frälsarkransar och konsumtionsval, sexuella preferenser, hitta sig själv, blandat med Guds kärlek och harmoni i div familjerelationer osv

    Bibelöversättningen är den milt katolska Bibel 2000.

    Projektet nykristendom är fullbordat kanske man kan säga!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.