Bibeln / Mika bok och varningar..

Det finns olydiga barn, de skriker och gapar och vill inte alls förstå vad en förälder säger… Ingen behöver lära barn att vara olydiga och upproriska. Så har det ju alltid varit, tror du det? Ja så har det varit sedan Adams tid…för att Adam och Eva valde att trotsa Gud och gemenskapen med honom bröts.

Vi människor slänger ur oss ord som: Hat, kärlek, älska, men tänker vi egentligen på innebörden och vad Gud tänker om de orden? Och ordens innebörd tunnas ut med tiden och får en annan innebörd för den som säger dem eller använder dem.  Vi måste kanske till slut förstärka orden och säga t ex ÄKTA Kärlek.

Profeterna visar på GUDS HAT mot synden, har du läst proffetböckerna i Bibeln, t ex MIKA? I Mika bok berättas om att varna folk för den kommande domen och att Gud kan och vill erbjuda förlåtelse till alla dem som ångrar sin synd.

Då kan vi förklara dagens samhälle och avkristningen med att så många människor är förvillade av villoläror eller av brist på Kunskap! precis som också Hosea skriver. Profeternas budskap är ju klara på den punkten att domen kommer men att Gud också är god. VARFÖR finns det då inga profeter idag? Nej, de får inte synas och inte höras. Bara de får höras som har tagit sig egna roller och titlar kallar sig för pastor Nilsson, eller profet Andersson… eller apostel Svensson… de får säga vad de vill utan att det alltid stämmer särskilt väl med Guds ord. Öronkliare.

Gud är en rättvis domare och dömer dem som trotsar hans lag, men vet människor om vad som är Guds lag idag? Och vet människor om VEM Gud är, eftersom man i kyrkor/församl idag kallar GUD för moder Gud! Och man lär sig att GUD  inte är allsmäktig, han är bara ett väsen…. VAD TROR DU?

Guds godhet och snällhet, helighet och …  och… det förringar man,

det handlar inte om “en gud” som accepterar vad som helst det handlar om GUD! som har verklig medkänsla och kärlek.

I sju korta kapitel beskriver MIKA vem GUD ÄR. Den allsmäktige hatar synden men  ÄLSKAR SYNDAREN! Härliga ord!  Mycket av MIKAS bok handlar om Guds dom över nordriket Israel och sydriket JUDA, men också över världen och mänskligheten som helhet.

Mika bok är daterad ca 742-687  f Kr. Nyckelversen lyder:

*Nej, han har talat om för er vad det är han vill: Att ni gör det som är rätt och barmhärtigt och vandrar i ödmjukhet inför Gud* /Mika 6:8

Lever de flesta människor så idag? Nej. Lever de alltigenom kärleksfullt mot varandra? Nej. Lever de så som Gud bett dem? Nej, de är få som gör det. Därför blir det få i Guds rike en gång.

Läs MIKA bok i bibeln.   /Maria

2 thoughts on “Bibeln / Mika bok och varningar..

  1. Hej Kyllikki Vi äldre har barn o vi lär dem att(försöker i alla fall) lyssna och en del av oss har frälsta barn. En del har det inte för att ungdomarna inte lyssnat, det är en sorg.
    Satan har förvillat så många bara de senaste åren …och han håller på, men vi troende håller också på: att tala om Gud. Jag tror att den brinnande kristne aldrig ger upp att sprida evangelium.
    Tack för att du tycker om att komma hit, jag blir glad. Ja du skulle bli frälst,,,,Kram f MAria

  2. Hej Maria!
    Våra barn lär av oss vuxna och vi vuxna lär oss från vår Fader Gud i himmelen ELLER från satan.
    Så som det ser ut i världen så är tyvär satan miljoner människors fader:(((((
    Ännu en gång vill jag säga att jag är oerhört tacksam för din sida,för att jag blev dit visad av Jesus!
    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.