Bibeln /Himmel eller helvete?Livets bok..Välj Livet

 

THE BOOK OF LIFE OR THE LAKE OF FIRE? WHICH IS IT FOR YOU?
I vilken bok står ditt namn….

And I saw a great white throne, and him that sat on it, from whose face the earth and the heaven fled away; and there was found no place for them. And I saw the dead, small and great, stand before God; and the books were opened: and another book was opened, which is the book of life: and the dead were judged out of those things which were written in the books, according to their works. And the sea gave up the dead which were in it; and death and hell delivered up the dead which were in them: and they were judged every man according to their works. And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death. And whosoever was not found written in the book of life was cast into the lake of fire. (Revelation 20:11-15)

VIDEO: Tid 9.01 min   http://youtu.be/xfREa46mOz4

När man blir frälst förstår man vad omvändelse och evigt liv betyder, men är du inte frälst borde du bli det,och  förstå vad Livets bok är, och var du ska vara i evighet, här finns alla möjligheter att få reda på sannningen som Jesus vill ge dig.

Bibelorden:

Uppenbarelseboken 20:11-15
Joh 5:22
Matt 28:18
Joh 6:40, 44, 54
Apg 24:15
Rom 5:8-9
Joh 3:36
Luk 13:3
Joh 14:6  Jesus säger: Jag är vägen sanningen och livet.

/Maria

2 thoughts on “Bibeln /Himmel eller helvete?Livets bok..Välj Livet

  1. Hej
    Det är mycket klart och tydligt vad du säger här och det är sant! Detta vill jag ta med senare idag, alltså själva nr 1 och nr 2 evangelium…
    Människor är ju grundlurade totalt om de tror på ett evangelium där man inte behöver ändra på sig eller gå Guds väg i omvändelse!

    Många många kvinnor, däribland kvinnliga präster kallar Gud för MODER GUD eller HEN. Jag har själv hört dem säga det i gudstjänster i radions P1.
    De gillar det andra evangeliet där man kan få uttrycka sina knepiga åsikter!

    1Co 3:11 Ty en annan grund kan ingen lägga, än den som är lagd, nämligen Jesus Kristus;
    1Co 3:12 men om någon bygger på den grunden med guld, silver och dyrbara stenar eller med trä, hö och strå,
    1Co 3:13 så skall det en gång visa sig huru det är med vars och ens verk. “Den dagen” skall göra det kunnigt; ty den skall uppenbaras i eld, och hurudant vars och ens verk är, det skall elden pröva.

    Tack Janne, mitt i prick är det du skriver. /Maria

  2. (Evangeliet och det andra evangeliet)

    Tänkte på Paulus ord om hur man kan bygga på grundstenen i vår tro: Jesus Kristus. Ingen kan bygga på en annan grund, eftersom man då kommer bort från Gud.

    Det är Gud och hans Ord som gäller i tron! Inte våra åsikter om hur vi ska leva så att det känns bra för oss…

    Bill White har ett slags evangeliskt vokabulär som baseras på dessa verser du gjort en lista på här ovan. Bygget baseras på Jesus Ord och verk och vissa Paulus verser.

    Jag tycker budskapet om Korset går fram tydligt i hans Bibelexposéer.

    (Det andra evangeliet)

    Det är ju just det som är haken: Ett budskap om Gud som inte är baserat på ett klart evangelium, kan inte vinna människor till Gud. Det kan trösta oss att vi redan är i hamn, fast vi är ute på havet och långt ifrån räddningen i Korset.

    Det är klart att man kan känna sig tröstad, så att säga, av ett budskap i kyrkorna som säger: du behöver inte göra upp med synden och våndas. Du behöver inte ge upp ditt liv och följa Kristus till Golgata och predika ett budskap som människor tycker är vansinnigt.

    Se här! Vi har en “12 stegs plan” och en “7 stegsraket” som säger att du kommer rätt till Gud när du följer den. Följer du den inte så kan vi i kyrkan inte rädda dig.

    Det är enkelt: döp dig som barn och bli av med arvssynden, gå i mässan och få del av Kristus blod på korset til själens rening, sök visdom hos kyrkans ledare i gammal tid, se upp till och vörda bifigurer i frälsningshistorien, trösta dig att det finns en enda Kyrka och en enda ledare för den ända från Petrus dagar till idag, även kvinnor får utlopp för sin andlighet i vördnad till Guds moder, den som troget arbetar på sin helgelse i sakramenten och lyssnar till Kyrkans råd och glädjer sig i högtiderna och helgonens förböner, den som ber för sina avlidna släktingar och gör goda gärningar osv har inget att frukta. Kyrkan är Kristi Kropp. Utanför den finns ingen räddning.

    Detta budskap (här kallat det andra evangeliet) skulle man kunna sätta ihop utan att använda Bibelverser för att understödja det.

    Gjorde man det utan bibelverser, skulle det inte kallas kristet. men det är det egentligen inte heller – fast det är byggt på vissa utvalda Bibelverser och undertryckandet av andra.

    Ingen människa kan rättfärdiggöra sig genom sina goda gärningar. Inte ens de hängivnaste kyrkobesökare.

    Vi borde vara tacksamma för att Jesus redan räddat oss fast vi inte förtjänade det!!

    Ingen av oss kan själv sona våra synder och leva “bra liv”. Vi behöver Honom, säger Bibeln.

    (1Cor 3:11)
    For other foundation can no man lay than that is laid, which is Jesus Christ.

    (1Cor 3:12)
    Now if any man build upon this foundation gold, silver, precious stones, wood, hay, stubble…

    (1Cor 3:13)
    Every man’s work shall be made manifest: for the day shall declare it, because it shall be revealed by fire; and the fire shall try every man’s work of what sort it is.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.