Bibeln, Guds ord

Från: https://theholyremnant.blogspot.com/2019/10/bibeln-beskriver-vad-som-ar-ratt-och.html

Bibeln beskriver vad som är rätt, och smörjelsen lär oss om allting. De flesta kristna läser inte bibeln i sin kontext, utan tar bara ut det som passar sin teologi, och “klipper” bort det andra.
Det fanns en tid då vi enkelt kunde avgöra vad som var rätt och fel. Vi räkna på en hand alla villfarelser inom kristenheten. Men nu har det blivit mycket svårare och kräver en djupdykning i Guds ord. Det gäller inte längre bara att skilja mellan rätt och fel. Nu behöver vi skilja mellan rätt och nästan rätt.
Detta är ett tidstecken och inget vi kan ta lätt på. En bra regel är: Om grunden är fel, så är allting fel. Om vi tar reda på grunden inom olika läror så är det mycket enklare att avslöja vad som predikas.
Korset är och förblir det mest centrala inom kristenheten, och synen på korsets budskap, hur det predikas, vad som hände där, och vilket evangelium man predikar, visar var en församling eller en predikant står.
Som sagt, nu gäller det att skilja rätt från nästan rätt, och det är inte lika enkelt längre.

—–Maria: Sanna ord från Jon-Are, och det är ett virrvarr av s k kyrkor o församlingar som har mycket knepiga uppfattningar och mycket lite kunskap om Guds ord. Läs texten här igen och tänk på Ordet från Gud!

Foto Maria

2 thoughts on “Bibeln, Guds ord

  1. Hej ! Du har RÄTT! Gud ger oss anden men han måste väcka den och människor vill inte bli väckta, men när man BLIR väckt då händer det saker minsann!!!
    Världen är sovande och otäck och man behöver få höra Guds ord! KRAM!!

  2. Hej Maria
    Det är svårt för människor att komma bort från Satans makt eftersom deras ande är ju död!

    Och många av kristna följer inte Jesus utan världens sätt som leder dem till helvete:(

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.