Avfallet i/Bibelfokus om:D Lama och antikristen enhet

 

Dalai Lama torde vara bekant för de flesta, men hur många känner till den andliga sidan av hans verksamhet?

 

*Att han redan på 70-talet samarbetade med Vishva Hindu Parishad (VHP), hinduismens internationella missionsråd.

*Att han på 80-talet bidrog till att starta Mind & Life Institute, som aktivt arbetar för att förena buddhism och vetenskap.

*Att han bidragit till och påverkat utvecklingen av djupmeditation och universalism inom ramen för World Community for Christian Meditation med verksamhet i över 100 länder och nu sitter med som andlig vägledare i deras ”Guiding Board” tillsammans med bl a Walter Kasper, påvens Enhetsråd Pontifical Council for Promoting Christian Unity, Rowan Williams, ärkebiskop av Canterbury och Thomas Keating, katolsk munk, som öppet samarbetar med den nyandliga Oneness-rörelsen.

På det här sättet har han i decennier målmedvetet och systematiskt arbetat för att bana väg för den antikristna enhet som i slutet av Uppenbarelsebokens beskrivs som en allians mellan draken, vilddjuret, den falske profeten, skökan och ett jordiskt ledarskap. Ur drakens, vilddjurets och den falske profetens mun utgår nämligen orena andar som gör tecken och som går ut till kungarna i hela världen för att samla dem till striden på Guds, den Allsmäktiges stora dag (Upp 16: 13-14) vid världshistoriens slut.

Segraren beskrivs i Upp 19:11-16 som ”Ryttaren på den vita hästen” med en ”mantel som doppats i blod” och namnen ”Guds Ord” och ”Konungarnas Konung och herrarnas herre”. Skökan tronar som drottning på ett scharlakansrött vilddjur med sju huvuden och tio horn. Hornen representerar tio kungar som har ett och samma sinne och ger sin makt och myndighet åt vilddjuret (Upp 17:12-13; 18:7).

Det här sinnet/medvetandet (engelskans ”mind/consciousness”) är det gudomliga medvetande/ enhetsmedvetande, rena eller tomma medvetande som all djupmeditation syftar till (mer information längre fram). Det i sin tur är en förutsättning för ”upplysningen” eller gudomliggörelsen, då människan skall erfara att hon själv är en del av den stora, kosmiska enheten och att hennes innersta, högre Själv egentligen är lika med en gemensam opersonlig och okänd ”GUD” bortom religionernas olika gudar (mer information längre fram).

 ”Men vi har Kristi sinne”, skriver Paulus i 1 Kor 2:16-17, och menar då alla som tagit emot Jesus Kristus som Herre och Frälsare, blivit renade i Lammets blod och födda på nytt av den helige Ande (Joh 1:12-13, Joh 3:3-5). I och med Honom kan vi be till Fader vår som är i himmelen och ha en personlig gemenskap med en personlig, helig och rättfärdig Gud. Jesu egen innerliga relation till Fadern är den sanna förebilden för ett sant lärjungaskap. Det är den enheten Jesus förbereder lärjungarna på när han talar om Hjälparen den helige Ande, sanningens Ande, som Fadern skall sända i Jesu namn (Joh 14:15-26, Joh 15:26, Joh 16:7-15, Joh 17:17-23), till dem som tagit emot hans Ord och blivit rena och heliga i och genom Guds Son.

Låt oss nu se lite närmare på Dalai Lama och den enhet som han är representant för.

OBS:       LÄS HELA ARTIKELN HÄR:

http://bibelfokus.se/dalai_lama_enheten

/Maria

4 thoughts on “Avfallet i/Bibelfokus om:D Lama och antikristen enhet

  1. Matt 25 visar oss ju hur viktigt det är att vara vaken och fast i tron, att inte vackla och att inte leva av andras tro. Så sant det är.
    Vi är ett folk som skall få möta Herren, och Herren vill att vi ska ha följt hans bud och hans ord, själva kan vi inte ta oss in i riket, med egna medel och egna ord.
    Bara Gud för oss framåt.
    Tacksamhet tacksamhet för att ha blivit räddad!
    /Maria

  2. I Matt 25 är berättelsen om de tio jungfrurna. Brudgummen döjer så vi ska hinna göra oss redo.

    Det finns nog kristna som väntar på Guds rättfärdighet!

    Under tiden Brudgummen dröjer vill människor upprätta Guds Rike med egna händer. Det funkade inte i Babylon. Skulle inte tro det funkar här heller!

    Vi för hålla oss till löftena i Bibeln och vara tacksamma över att ha fått tron!

  3. Hej ja jag tyckte /er denna artikel är en förklaring till mycket av det vi lever i nu, new age, olika organisationer, superkyrka, fred i världen!
    Men
    Det
    kommer
    inte att
    bli fred
    i världen.
    Däremot: Jesus skall komma tillbaka. Men det talas det inte om. Älskade Jesus, vi tror på dig och längtar efter dig. /Maria

  4. Kul att någon sansad kristen på svenska vill reda ut vad NWO går ut på, och informera så klart att många förstår vad gubbarna gör utan att ha läst 1000-tals sidor!

    Som antyds här jobbas det fram paraplyorganisationer som sen vävs samman till en universiell kyrka som har spår av alla trosriktningar och religioner.

    Kyrkoledarna samarbetar för att lösa konflikterna mellan trosuppfattningar och religioner. När alla hänger ihop blir det FRED. Hört det förut? EU fred i Europa… FN fred i världen…New Age fred i den globala anden…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.