Avfallet i../ Varning! D Lama till Finland i Augusti

 

 

Jumalan rauhaa kaikille teille jotka vierailevat tällä sivustolla! Opi D Lama vierailee Suomessa

Tibets andlige ledare ska hålla tal i Esbo i slutet av augusti.

FNB

11.7.2011 FinlandReligionEsboDalai Lama

Tibets andlige ledare Dalai Lama besöker Finland i augusti. Under besöket ska han hålla två tal på Barona Arena i Esbo.

Det första av talen den 20 augusti handlar om buddhismen. Samma eftermiddag håller han ett tal om medkänslans kraft.

Den 75-årige Dalai Lama har bjudits in av Finländsk-tibetanska kultursällskapet och föreningen Songtsen.

Under besöket träffar Dalai Lama åtminstone representanter för affärslivet och tibetaner som bor i Finland, säger Cecilia Innanen vid Finländsk-tibetanska kultursällskapet och föreningen Songtsen till FNB.

Det är fortfarande oklart om Dalai Lama kommer att träffa några politiker.

Det här blir femte gången Dalai Lama besöker Finland.

______________

MEN VEM ÄR HAN OCH VAD STÅR HAN FÖR???  VARNING VARNING!!!! se nedan:

Dalai Lama torde vara bekant för de flesta, men hur många känner till den andliga sidan av hans verksamhet?

 
*Att han redan på 70-talet samarbetade med Vishva Hindu Parishad (VHP), hinduismens internationella missionsråd.

*Att han på 80-talet bidrog till att starta Mind & Life Institute, som aktivt arbetar för att förena buddhism och vetenskap.

*Att han bidragit till och påverkat utvecklingen av djupmeditation och universalism inom ramen för World Community for Christian Meditation med verksamhet i över 100 länder och nu sitter med som andlig vägledare i deras ”Guiding Board” tillsammans med bl a Walter Kasper, påvens Enhetsråd Pontifical Council for Promoting Christian Unity, Rowan Williams, ärkebiskop av Canterbury och Thomas Keating, katolsk munk, som öppet samarbetar med den nyandliga Oneness-rörelsen.

På det här sättet har han i decennier målmedvetet och systematiskt arbetat för att bana väg för den antikristna enhet som i slutet av Uppenbarelsebokens beskrivs som en allians mellan draken, vilddjuret, den falske profeten, skökan och ett jordiskt ledarskap. Ur drakens, vilddjurets och den falske profetens mun utgår nämligen orena andar som gör tecken och som går ut till kungarna i hela världen för att samla dem till striden på Guds, den Allsmäktiges stora dag (Upp 16: 13-14) vid världshistoriens slut.

Segraren beskrivs i Upp 19:11-16 som ”Ryttaren på den vita hästen” med en ”mantel som doppats i blod” och namnen ”Guds Ord” och ”Konungarnas Konung och herrarnas herre”. Skökan tronar som drottning på ett scharlakansrött vilddjur med sju huvuden och tio horn. Hornen representerar tio kungar som har ett och samma sinne och ger sin makt och myndighet åt vilddjuret (Upp 17:12-13; 18:7).

Det här sinnet/medvetandet (engelskans ”mind/consciousness”) är det gudomliga medvetande/ enhetsmedvetande, rena eller tomma medvetande som all djupmeditation syftar till (mer information längre fram). Det i sin tur är en förutsättning för ”upplysningen” eller gudomliggörelsen, då människan skall erfara att hon själv är en del av den stora, kosmiska enheten och att hennes innersta, högre Själv egentligen är lika med en gemensam opersonlig och okänd ”GUD” bortom religionernas olika gudar (mer information längre fram).

 ”Men vi har Kristi sinne”, skriver Paulus i 1 Kor 2:16-17, och menar då alla som tagit emot Jesus Kristus som Herre och Frälsare, blivit renade i Lammets blod och födda på nytt av den helige Ande (Joh 1:12-13, Joh 3:3-5). I och med Honom kan vi be till Fader vår som är i himmelen och ha en personlig gemenskap med en personlig, helig och rättfärdig Gud. Jesu egen innerliga relation till Fadern är den sanna förebilden för ett sant lärjungaskap. Det är den enheten Jesus förbereder lärjungarna på när han talar om Hjälparen den helige Ande, sanningens Ande, som Fadern skall sända i Jesu namn (Joh 14:15-26, Joh 15:26, Joh 16:7-15, Joh 17:17-23), till dem som tagit emot hans Ord och blivit rena och heliga i och genom Guds Son.

Låt oss nu se lite närmare på Dalai Lama och den enhet som han är representant för.

OBS:       LÄS HELA ARTIKELN HÄR:

http://bibelfokus.se/dalai_lama_enheten
/Maria

15 thoughts on “Avfallet i../ Varning! D Lama till Finland i Augusti

  1. D Lama är så stor bland människor, han är en vishetslärare–säger man. MEN han måtte inte vara så klok för jag tycker han är direkt korkad och lär människor fel saker!
    Han åker runt och talar och lär folk leva för satan, han är verkligen en ulv i fårakläder. Tack gode Gud att du frälst oss och visar oss vägen och lagen!
    Skall se länken, hoppas andra gör det också. /Maria

  2. Dalai Lama: “From a “Buddhist point of view,” lesbian and gay sex “is generally considered sexual misconduct,” the Dalai Lama told reporters at a press conference a day earlier.

    However, such proscriptions are for members of the Buddhist faith – and from “society’s viewpoint,” homosexual sexual relations can be “of mutual benefit, enjoyable, and harmless,” according to the Dalai Lama.”
    Quotation: http://www.quietmountain.org/links/teachings/gayrites.htm

    D.L. promotar att människa ska göra det hon har lust till- “gör det du vill” det är lagen precis som Lucifers/Satans lag.

    Men Jesus/Gud gav oss Bibeln och den rättfärdiga lagen – som gör oss till sunda hela människor!

  3. Hej Marie, det är så skönt att du vill vara med dem som vill se sanningen o följa den. Rhonda Byrne vet jag inget om, det vimlar fullkomligen av falskhet därute, man kan söka på Google coh få en rätt bra bild av vem hon tillhör- satan eller Gud. jag kan söka eller du…. LÄS också detta om tidstecknen:

    Vi måste förstå det här Guds folk använde sig av samma teknik som New Agare (Egyptier) gör. Kalven skulle föra dem i kontakt med samma Gud som rådde i Egypten nämligen ”Kristusanden” Baal. Mose var på väg ner men folket tyckte att han dröjde! Det är precis vad vi ser ske idag med Emerging Church, precis innan Mose (Jesus) stiger ner.

    Rom 1 är ju en tydlig beskrivning på en som upplever det här ”gudsmedvetandet” och börjar att förändra sin teologi efter sin upplevelse av att bli ett med ”världsalltet”.

    Rom 1:21 Fastän de kände till Gud, prisade de honom inte som Gud eller tackade honom, utan förblindades av sina falska föreställningar, så att mörkret sänkte sig över deras oförståndiga hjärtan. 22 De påstod att de var visa, men de blev dårar. 23 De bytte ut den odödlige Gudens härlighet mot bilder av dödliga människor, av fåglar, fyrfotadjur och kräldjur. 24 Därför utlämnade Gud dem så att de följde sina egna begär och bedrev allt slags otukt och förnedrade sina kroppar. 25 De bytte ut Guds sanning mot lögnen och tog sig för att dyrka och tjäna det skapade i stället för Skaparen, han som är välsignad i evigheter, amen. 26 Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. 27 På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse. 28 Och eftersom de inte ansåg det vara något värt att ha kunskap om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag, så att de gjorde sådant som är mot naturen. /Homosex m m
    Mer kommer om detta!

    Kram f oss här hemma i Västerås/M

  4. Hej!Tack för era kloka råd!!!
    Nu behövs verkligen en upplysning, dessa satanister som fängsar världen med sina olika metoder att nå lycka och gudomlighet!!!Detta är inget”skämt”längre!Nu måste allt lyftas på bordet!Det är brist på information som gör människan,om jag tänker hur och vilka författare jag “hyllat”.Ingen normal människa vill följa satan,men pga.okunskap,blir det så.Esther Hicks är förmodligen en satanist oxå,som jag läst för ngn vecka sedan.Hur är det då med Rhonda Byrne?

  5. Ja jag vill också veta vad det är fråga om, så visa oss vad han skriver, alla har ju inte läst boken hans, ja de säger att vi har yttrandefrihet- men är du säker på det? Man ser väl strax om det är av kristen art, den där texten! Tack Janne.
    /Maria

  6. …”Fadern ger oss njutning och vi viskar tack??”

    Vad är det frågan om??

    Klart att jag kan skriva av några “godingar” till. Man får skriva som man vill, vi har ju yttrandefrihet i landet.

    Däremot verkar teologin/tankegångarna/handlingarna i Kristen djupmeditation vara lika kristna som titeln antyder!!

  7. Detta är bara så bedrövligt, man blir så ledsen. Vuxna människor som säger sig vara troende som sysslar med sådana saker och nämner verkligen GUD som…..ja vad?
    VILKEN Gud har han mött? En avgud?

    Janne du kan skriva lite mer om din upptäckt till mig så lägger vi in det under VILLOLÄRA? Är det ok för dig? Man måste visa på att man läser och tar reda på dessa falskheter i stället för att man inte fattar något! /Maria

  8. Jag läste just Stinissens bok Kristen djupmeditation. Något mer perplext och obibliskt 8för att vara en kristen bok!) tror jag inte jag läst någongång!

    Sida upp och ned med den ena NEW AGE ideen efter den andra. Boken är från 1978 och förebådar både kristen mystik (allt är heligt, ritual, gud, du är gud, du är Jesus en del av Gud, upprepa Guds namn, böner och bibelverser som ett mantra osv)

    Ortodox påverkan: ökenfäder citeras genom hela boken och logiken är bisarr minst sagt!

    Ett citat:

    “En kristen som mediterar och fortsätter att meditera upplever för eller senare denna Guds frånvaro, eller som det kan kännas, Guds vrede. Men det är bara ett intryck.”

    “Ty djupast är det Guds kärlek som uppfostrar männniskan.

    Meningen med gudsövergivenheten är att den lär människan att älska Gud utan att degradera honom till ett objekt.”

    Blir Gud vred för att du sitter i lotusställning och upprepar hans namn mekaniskt, kanske?

    Som sagt: “Detta användade av Guds namn (“Jesus Kristus, frälsning i mig” upprepas etc) får ej tolkas som blott och bart magi”…(sidan 116)

    “Vår enhet med världen får inte komma oss att drunkna i den.” (sidan 131)

    Kundalinikraften vid meditation beskrivs så här:

    “Du blir genomandad i hela ditt väsen, ingeting uteslutes från Guds livgivande Ande. Du kanske känner en ström genom din rygg, nedifrån och upp. En ny kraft uppfyller dig och rätar ut din ryggrad: du sträcker dig mot gud. Du viskar: Tack Fader.”

    “Varje gång du blir förnyad i ditt innersta och iklädd den nya människan som är skapad efter Guds avbild.”

    “Du låter Gud andas genom dig.”
    (sidan 166-167)

    En fråga infinner sig: Vilken Gud är det författaren har mött???

  9. hej Marie! Ja någonstans får man börja att sortera olika saker såsom böcker, tankesätt, musik m m jag har slängt så många kassar med böcker /band/skivor på tippen.
    Underbart skönt att få rensa. Vi måste hela tiden vidare i vårt växande/helgande/ för att kunna göra Guds vilja. Korsfäst med Jesus och säga hej då goodbye till världen.

    KRAM f Maria

  10. Tack Maria!Jag ska göra en storrensning bland new ages böckerna,nu ryker de minsann!!!Jag är SÅÅÅ GLAD att jag fått denna information!Det är mycket som förändras i.o.m denna upplysning! Det går inte att nonchalera efter att jag vet hur allt,ja mycket,i alla fall är av ondo.
    Kram/marie

  11. De religioner man tar upp i världen menar kanske väl nånstans, men är inget för oss. Jesus Kristus regerar i våra liv.
    De religionerna bör inte alls förenas. FRED PÅ JORDEN?? Hur då? nej det blir inte så med dessa människor, det kommer en ny himmel och en ny jord, och Jesus är Herre. Tack Janne för all kunskap du ger i länkar o artiklar./Maria

  12. Hej Marie! D Lama är en lögnare och en villolärare och och…. Meditation på hans/deras vis är livsfarligt likaså hans böcker och New age´s böcker. BRA BRA att du är vaken nuförtiden och jag ger ett råd: SLÄNG ALLT du samlat på, för satan är inte blid. Jag vet att det kostat pengar m m, jag har slängt så mycket och rensat i vårt hem genom åren, och när människor sade att man skulle göra det, då sa jag, varför det…. men man lär sig att gå rätt tack gode Gud!

    Det kommer att komma ännu värre saker än detta så det är dags att plugga på riktig ordentligt om allt som är fel för att vara beredd och skyddad i Gud. Det/den enda positiva är vår HERRE Jesus som har omsorg om oss, vi är hans barn och måste underordna oss hans ord.
    Varm kram till dig! /Maria

  13. “Det första av talen den 20 augusti handlar om buddhismen. Samma eftermiddag håller han ett tal om medkänslans kraft.”

    (Dalai Lama och Karen Armstrong)

    Religionsforskaren Karen Armstrong har just skrivit en ny bok (10 steps to a compassionate life) som säger att alla religioner har medkänsla/medlidande som gemensam nämnare. Därför är världsrelgionerna nära besläktade med varandra och bör förenas. På så sätt slutas striden mellan ideologier och religioner, och så skapas fred på jorden. Karen Armstrong arbetar för FN, i organet UNAOC (Alliance of civilizations).

    Medkänslans kraft:
    http://charterforcompassion.org/site/

    Karen Armstrong på Dalai Lama Center:
    http://dalailamacenter.org/users/karen-armstrong

    Dalai Lama är inte längre Tibets politiske ledare sägs det här:

    http://www.msnbc.msn.com/id/42001181/ns/world_news-south_and_central_asia/t/dalai-lama-stepping-down-tibetan-political-leader/

  14. Hej Maria!
    Trodde i 20-tals år att Dalai Lama var en så god och omtänksam man,som ville oss här i Norden så väl.Han ville lära oss meditation bla. Jag köpte hans böcker och allt annat jag bara kom över i läsväg.Besökte Vattumannens bokhandel och fyllde på material om denna milda positiva tankeutövning,meditation och bön,och många andra författare,ex.Deepak Copra,innan jag visste att de inte anser att Jesus Kristus är Herre.Tackvare Marias blogg har jag kunnat börja skilja”vetet från agnarna”.Nu är det nog med all information från dessa sk.profeter! Äntligen har jag vaknat upp!!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.