Avfallet i kristenheten/ På väg mot Rom.

 

http://www.vaknasverige.se/ Härifrån hämtar jag följande artikel om avfall:

Enligt Bibeln, kommer vi att se avfall. Vi kommer att se ekumenik. Vi kommer att se en Världsreligion (One World Religion) som kommer att ställa upp en människa för att bli kung över  världen, eftersom det är vad Bibeln förutsäger (2 Tess 1: 3-4).

Du behöver inte vara en andlig jätte för att lista ut det. När vi talar om ekumenik, menar vi två saker: Alla grupper som en gång ansågs vara “separerade bröder” kommer att gå mot Rom. För det andra, alla religioner som följer någon gud kommer att gå med Rom i syfte att upprätta en global religion som grundläggs för fred i Frälsarens namn (1 Tess 5:1-5). Det faktum att detta händer borde vara en väckarklocka för att göra oss redo för Jesu Kristi återkomst.

Nu, vilken religiös grupp kvalificerar sig att sätta upp denna världsreligion i Kristi namn? Finns det en religiös grupp som leds av en man som folk tror är Jesus Kristus här på jorden? Naturligtvis finns det! Det är påven och huvudkontoret är Rom. Jerusalem och templet och Tempelberget är också inblandade i detta Bibliska profetiska scenario.

Är din kyrka på väg till Rom? Om din kyrka kompromissar och inte längre är trofast mot Ordet och stöder andra som är på den hala vägen till Rom, då finns det bara en sak att göra. Dra ut!

Att känna igen avfallet

Några av dessa nya evangelisk-ekumeniska organisationer är lätta att upptäcka. Till exempel, Emerging Church-Purpose-Driven skaran är uppenbara för den med bara lite urskiljning. Sådana kyrkor uttrycker öppet sin önskan att gå hand i hand med Rom. Till exempel ledare som Doug Pagitt, Leonard Sweet, Eugene Peterson, Brian McLaren och Rick Warren stöder öppet romersk katolicism med sina böcker, meddelanden och handlingar. För dokumentation läs “Faith Undone och Time of Departing.”

Läs hela på The True Reformation

_________________

Nästa artikel blir om:   Påven och bibeln   /Maria

www.metoffice.gov.uk/volcano/public  Nyheter om vulkanutbrottet på Island

4 thoughts on “Avfallet i kristenheten/ På väg mot Rom.

  1. Jag säger såhär: Jesus är enda vägen till Gud, av erfarenhet är det så. Jesus är den som fått mig att förändras, han drog upp mig ur det felaktiga beteendet och ur de villfarelser jag hade t ex om att världen är god. Den undervisning jag fått i över mer än 20 år är Jesu förtjänst.
    Jesus har räddat mitt liv mer än en gång!
    Jesus är vägen och sanningen och livet och därför lever jag men jag vill gärna dö mer, dvs de fel jag har kvar får dö bort, jag vill leva för Kristus.
    Ja det heter att man tror på Gud, men man nämner inte Jesus och korset- för man känner inte Jesus. Har kanske aldrig någonsin suttit vid hans fötter i tårar eller glädje…….det finns gott om fernissa. /Maria

  2. Hur ska vi komma till Gud om inte genom Jesus? Han säger det själv. Ljuger han?

    Om man då tror att vägen till Gud går över stock och sten och inte genom Jesus?

    Jag gick över stock och sten och när Gud ryckte tag i mig började jag kalla på Jesus (nästan automatiskt!).

    (Jesus är minsta gemensamma nämnaren)

    Man säger att Jesus är minsta gemensamma nämnaren inom den ekumeniska rörelsen! “Alla kristna tro på Jesus!”
    Det vore inget att invända mot, förstås!

    Alla tror på Jesus ( vissa tror också på Maria och helgonen, påven, ikoner, traditionen, heliga föremål, religionsblandning etc).

    “Alla tror på Gud. Resten är bara kulturell fernissa,” som en Franciskanermunk sa till mig en gång.

    🙂

    Vad säger du?

  3. Nej man kan inte gå den eller de breda vägarna, de leder inte till Gud, och man kan alltså inte gå ekumenikens väg, med allt vad den /de innebär. Läser man bibeln så ser man ju vad vägarna innebär.
    (Jesus:) I am the door: by me if any man enter in, he shall be saved, and shall go in and out, and find pasture.

    Kom till Jesus, gå den smala vägen, allt annat leder till fördärvet vill jag säga…./Maria

  4. (Tre bibelverser)

    Bibeln säger att vägen till livet (Jesus!) går på den smala vägen. Den breda vägen leder inte till Gud. Kom till mig och du ska bli räddad och få frid, säger Jesus. (Matt. 11:28)

    Hur smal är en andlig väg som innefattar alla kristna (trots att de skiljer sig i trosfrågor på en rad grundläggande punkter) och alla andra människor som söker andligen?

    Kan man komma till Jesus och följa Buddha? Kan man komma till Jesus och tro att påven står i dörren till Jesus?

    Svara ja på dessa frågor och du går ekumenikens breda väg (-ar)!

    Matthew 7:13-14 (New International Version)

    The Narrow and Wide Gates

    “Enter through the narrow gate. For wide is the gate and broad is the road that leads to destruction, and many enter through it. But small is the gate and narrow the road that leads to life, and only a few find it.”

    Matthew 7:15 (King James Bible)

    Beware of false prophets, which come to you in sheep’s clothing, but inwardly they are ravening wolves.

    John 10:9 (King James Bible)

    (Jesus:) I am the door: by me if any man enter in, he shall be saved, and shall go in and out, and find pasture.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.