Avfallet i kristenheten /Blindhet. SKR. Avguderi.

   Matt 13:42-49

Man kan vara blind på många sätt, antingen ÄR man verkligen blind och inte kan se med sina ögon, eller också stänger man både ögon och sinnen och sitt hjärta. Varför gör så många s k kristna det? Jag har själv haft grumlig syn då det gällt olika saker och förkunnare, men anser nog att jag vaknat till och lärt en del de sista åren. Jag är personligen glad att jag fått möjlighet att få lära känna sanningen. Och varför fick jag det? Jo för att jag SÖKTE sanningen, den sanning som Jesus Kristus säger att vi söker och sedan får. HAN är ju sanningen. Man kan ju tycka att man inte får säga det man säger, eller tycka det man tycker.

Men jag tror  att i dagens kristenhet florerar det så mycket konstigheter och direkta felaktigheter och absoluta villfarelser så att man baxnar, häpnar och blir heligt vred och mycket sorgsen. I allt det man känner känner man ibland en så stor sorg att man bara vill gråta, men jag anser också att det är mycket spännande tider vi lever i.
Människor går alldeles vilse, de går rakt in i lejonkulan och rakt in i satans vedervärdiga lögn. Var finns då Jesus hos människorna? Vad varnar Jesus för? Jo för villoläror, för kamp, strid, död, helvete, vedermöda, och mycket mer…en dag kommer slutet. KAN vi som kristna blunda för Hans ord? KAN vi som troende efterföljare till Jesus gå på vad som helst? Kan vi som troende gå in i sammanhang som är helt fel? Nej man tycker ju inte det, MEN det finns ju de som gör det.
Jag känner mig väldigt sorgsen och jag vill ta med Två exempel på vad jag menar att kristenheten gör som är fel.

Inlägget är från Berndt Isakssons hemsida:

SKR i interreligiös bön

**Att Sveriges Kristna Råd (SKR) i fråga efter fråga visar prov på stor avfällighet är ju känt sedan många år tillbaka. Men ändå blir man förvånad och ledsen varje gång man blir påmind om detta avfall. Nu senast har en delegation från SKR varit på studiebesök i Syrien, och syftet verkar ha varit att få till stånd interreligiösa sammankomster. På SKR´s hemsida kan man läsa detta:
” Måndagen avslutades med en guidad visning i den ståtliga Omayyad-moskén, tillsammans med den syriske stormuftin, Dr Ahmad Badr Al Din Hassoun.- Det var en stark upplevelse att be i moskén, där också den evangeliska pastorn var med, säger Karin Wiborn, ordförande i Sveriges Kristna Råd.” SLUT CITAT
Observera vad Karin Wiborn säger; ”Det var en stark upplevelse att be i moskén”. Och vad är budskapet i ett sådant uttalande? Jo, givetvis att ge sken av att det är samma Gud vi tillber som kristna och muslimer, vilket ju är villfarelse av värsta sort. Men vi kan utgå ifrån att det idag också är SKR`s officiella hållning – att de olika religionerna egentligen tillber samma Gud.
Det är idag verkligen en global rörelse allt detta som har med det interreligiösa skökosväsendet att göra, där religionerna ska föras samma, om än inte till ett samgående i formell bemärkelse, men ändå till ett närmande där man snart ska kunna samlas kring en och samma ”messiasgestalt”. Nämligen honom som Bibeln beskriver som Vilddjuret/ Antikrist. Allt som idag har med interreligiösa sammankomster och interreligiösa konferenser att göra är ett led i att förbereda religionerna för en samlande ”messias”. **Berndt I

Detta du läst ovan är bara en av alla de sorters villfarelser som drar över detta land. Jag tillber Gud, skapelsens HERRE, ingen annan. Jag anser inte att religionerna skall föras samman,  jag tycker detta är horribelt. Kanske får jag kommentarer och mail nu som säger hur tokigt mitt resonemang är, jag bryr mig inte, jag följer Jesus. Har jag en gång lovat honom att vara honom trogen då vill jag vara det, för alltid.

Kunde jag förklara bättre så skulle jag göra det…men du förstår nog vad det står i texten.

Här nedan kommer att litet inlägg till, (från Berndt I sida) om det som felaktigt sker i vårt land:

***Avguderi i gammal svensk frikyrka i Visby

I senaste numret av Metodistkyrkans samfundstidning, Svenska Sändebudet, kan man läsa om en tragisk påminnelse om hur avfallet inom kristenheten nu tilltar dramatiskt. Det interreligiösa kommer nu på område efter område. Sändebudets egen redaktör, som är bosatt på Gotland, skriver i lovord om hur Metodistkyrkan i Visby under Almedalsveckan öppnades för interreligiös bön. Han skriver bland annat:

“Altartavlan visade sig inte vara något problem för de islamska bedjarna. Däremot bänkarna, varför de valde att samlas till Fredagsbön i Lilla salen där möblemanget var lättare och väderstrecket enklare att anpassa sig till.” slut citat.

Alltså en Metodistkyrka som en gång helgats för gudstjänstbruk upplåts för tillbedjan av främmande gudar och bruk i andra religioners ritualer. Jag antar att detta är ett brott även mot Metodistkyrkans kyrkoordning, men definitivt ett brott mot Guds ord och det första budet.

Men detta interreligiösa är ett av de stora tidstecknen på ändetidens andliga förförelse och avfall från den sanna tron. Här kommer vi alla framöver ställas inför tydliga vägskäl om vi vill vara en del av ett fallet religiöst globalt skökoväsende eller om vi vill vara en del att Kristi brudeskara.

Det är tid att söka Gud och hans kraft så vi inte själva dras med i ändetidens andliga svåra förförelse.*** /Berndt I

http://berndtisaksson.dinstudio.se/empty_101.html

”””””””””””

Ja det var några tankar som kom på pränt här och det kommer förmodligen fler så småningom. TIDEN ÄR KORT, det gäller att använda sitt förstånd, och VETA vem Jesus ÄR.          /Maria

6 thoughts on “Avfallet i kristenheten /Blindhet. SKR. Avguderi.

  1. Hej Mona, tack för dina ord och besök här, ja vi är sanningssökare, och de som fått frälsning och verklig tro är bedrövade över det som kan läsa lite överallt.
    Guds eget ord skall gälla och vägleda oss alla, det är helt klart, men andra influenser tar över och gör Guds Ord till något det inte är. Vad kan vi göra mer än att be och hålla oss till Gud, för vägledning, för tröst och lita på att han har allt under kontroll, jag tror han är vred och ledsen.
    Mer om detta kommer…
    Gud välsigne dig! /Hälsn Maria

  2. Hej alla sanningsöskare.

    Att läsa det som SKR sysslar med gör en bedrövad. Men kan det vara så att det som skulle leda oss kallas för omodernt och inte gällande för vår tid? Det jag hänvisar till är GUDS eget ORD. Det är ju till för att vägleda, besvara, uppmuntra, forma,utbilda m.m. oss som kallas Guds barn. Men filosofiska tankebyggnader och andra humanistiska tendenser har trängt undan ORDET. Tack o lov har Läraren Den Helige Ande som vår inneboende lärare och Han kan lära även de fåkunniga. Tack för ordet.
    Be Blessed/Mona

  3. Hej Janne, skall alla verkligen ha samma tro? Och vilken tro skulle det vara , det vet vi.
    Men det är ju för sorgligt- Din fråga om andevärlden- är det den vi alltså ska tro på? fel andar s a s…
    Vi kommer aldrig att få världsfred.
    Vi går emot slutet med stora steg, men vem vill veta?
    Man tycks ha passerat alla gränser-

    Blessings/Maria

  4. Hej Jenny. Tack för att du trivs med att komma hit! Det gör mig glad. Att skriva det som man känner som sanning och som bibeln pekar på är väl det viktigaste nu i dessa tider.
    Det verkar inte som om man kan eller ska vara med någånstans idag, inte enligt vad man ser och hur Gud säger. Bättre vara i bön hemma, läsa bibeln, få fler sanningar, och vara med Jesus, inte bara en gång i veckan…
    Kram f Maria!

  5. “Det är spännande att gå över gränser”; religiösa, sociala gränser. Det är spännande att gå över ett stup också!

    Kanske världsfred och “harmoni i andevärlden” uppnås när alla människor har samma tro på det mänskliga?

  6. Hejsan! Som alltid hittar man något enormt intressant och uppbyggande på din sida.Jag håller med dej,jag har sökt länge efter en församling i kommunen där jag bor med det verkar som att ja nästan eller alla faktiskt har inslag av andra det finns platser där det erbjuds healing..yoga och där det är som tema att ta in inslag från islam mm i det så kallade kyrkorna.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.