Avfall i../Ockult/ Stanley S, U Ekman, Påven /Aletheia

 

11/11-10

Vi såg en videointervju med f d ockultisten och New agaren Joanna Michaelsen. Det hon säger får oss att känna en ännu större oro över att “en annan Jesus” försöker infiltrera församlingarna >>

Vi fick ett mail idag från en läsare som ville göra oss uppmärksamma på vart Stanley Sjöberg står. Han fick en fråga till webbkyrkan:

Stanley vars är du nu behöver vi dig mer än någonsin. Detta är ett seriöst rop i förtvivlan. Vad händer på Livets Ord, Vad sysslar Ulf Ekman med. Gå in på Aletheia och se videon som handlar om UE och hans kärlek till påvar och maria. Det är så skrämmande med den tystnad som råder bland er “stora” predikanter. Sätter mitt sista hopp till dig när jag i kärlek och uppriktig sorg för vad som händer ber dig höja upp din röst och verkligen HELIGT ryta ifrån. Detta krypande för UE måste omgående upphöra om vi skall ha något som helst förtroende för dig med flera som andliga ledare. Ber att Gud skall leda dig i detta /Läsare

Stanley Sjöberg  svarar honom:

Jag har stort förtroende för pastor Ulf Ekman och följer hans tänkande, hans arbete, det han skriver och även om jag inte känner till allt han säger, så har jag mött hans personlighet i flera samtal. Jag har dessutom stor respekt inför många kristna ledare inom den katolska kyrkan, inklusive påven Benedictus som är klart evangelisk i sin undervisning om Jesus och med stark förankring i Bibeln som Guds Ord. Samtidigt ser jag också svagheter, sådant som jag bedömer som felaktigheter… men det finns jämförbar vilsenhet även i alla andra kyrkor. Kära norrlänning… jag märker att Du bor i Norrland… vårt gemensamma problem är Islam, Humanisterna, New Age och kyrkoledare som förnekar Jesus som Gudomlig. Ulf Ekman är en viktig andlig ledare som behöver vårt stöd, tycker jag.

Gud bevare kvarlevan! Läs Enhet under Påven på Aletheia >> 

 Från:  www.elvorochjanne.se

2 thoughts on “Avfall i../Ockult/ Stanley S, U Ekman, Påven /Aletheia

  1. Hej Janne. Jag tycker: Du har gjort en mycket bra beskrivning på vad som kan/kommer att ske.
    Mariadyrkan, skulle man bygga sin tro på den, då vore man färdig.
    Aldrig. Aldrig att man borde göra så. Jag skriver om katolicismen för att den är helt fel. Man blir grundlurad.

    JESUS KRISTUS är HERRE. JESUS är Sanningen. JESUS ÄR ENDA VÄGEN TILL Gud.

    /Maria

  2. Hej!

    Det låter lite som om Stanley S vill skilja på “ekumeniken light” mellan kristna: KK, protestanter och ortodoxa och den framväxande postmoderna nätverkandet och den “tyngre ekumeniken” (mer svårsmält) mellan kristna och New Age, KK och Islam. I SKR och FN programmen ligger tyngdpunkten i New age/NWO som innefattar alla religioner. Kristen tro ägnas inte en tanke.

    Den ekumeniska processen är i två steg.

    Steg 1: ena kristna kyrkor
    Steg 2: ena alla religioner, kyrkor och sekter

    När alla så är en -under en tanke en handling en matbit en militär en politik en ekonomi en…(ja vad mer?) då blir det fred på jorden (och kristus matreya får sin stund i rampljuset). Detta är New Ages/FN/ekumenikens slutmål.
    Vad jag förstår av processen så krävs ett “tankesprång” (Quantum leap) mot ett “planetärt medvetande”, för att förverkliga en religion på jorden (För att tala med New age språk.)

    Mariadyrkan är knappast vad Jesus tänkt sig vår tro ska byggas på. Vad tror du?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.