Att vittna om Jesus / Apostlagärningarna. Värdig att..

 

Att vittna om Jesus  …  till varje pris?    Ja, naturligtvis!

-Petrus och Johannes fick flertalet varningar men fortsatte att predika de goda nyheterna om Jesus. Trots hot så fortsatte de, de gav inte upp. Vi ska också leva så som Kristus har bett oss göra, och vittna om vår tro till varje pris.

-Vi blir kanske knappast misshandlade (inte ännu) eller kastade i fängelse ( kanske senare), men vi kan bli förlöjligade, offentligt utskämda och baktalade.  Till vilken gräns är vi beredda att gå? Utstå lidande för evangeliets skull?

Läs Apostlagärningarna!  och Matt 11:29; 16:24; Joh 13:15  15:4, Fil 2:5;  Kol 2:6  1 Pet 2:21

-Har du någon gång tänkt på att förföljelse skulle kunna ge välsignelse?  Bestraffningen av Petrus och Johannes var första gången som någon av apostlarna blev misshandlade för sin tro. De visste vad Jesus fått utstå, och de var glada och prisade Gud för att få följa i hans fotspår.  OM du blir retad, förföljd, förlöjligad, så beror det inte på att du gjort något fel, utan att Gud har ansett dig “värdig att lida för hans namn.”  Gå vidare i tro och ge inte upp. Människor behöver höra Guds ord. Tiden är kort. !  /Maria

6 thoughts on “Att vittna om Jesus / Apostlagärningarna. Värdig att..

  1. Här är den viktiga sidan jag talade om!!!
    Den gav mig en otrolig inre styrka!!!
    Kanske jag kan få den på min mailadress?

    Tack Maria!!!

  2. Wow! TAck för att du fått en fin dag tack vare en text som ligger här, ja det var kanske Gud som ville den. Det finns så oerhört ledsamma saker i livet, men håller vi fokus på Jesus och tränger in i texterna Gud vill ge oss, /hans Ord/ då klara vi oss i detta liv, på jorden, i samhället som kan vara ganska så hårt.
    FOKUSERA på Jesus…ja jag vet inget jag hellre vill. Varm kram till dig! och tack för att du är en besökare som vågar kommentera.
    /Maria

    Gud välsigne dig och ditt liv på denna jord.

  3. Tack Maria för dessa ord.
    Denna dag har varit helt underbar,efter jag läste om detta “gift”som förlamar o förstör människorelationer.
    Sajten är som balsam för själen.
    Tack Maria o kram fr.Marie

  4. Hej Marie! Jaa det är så gott att veta detta. Det är ju verkligen så att när man baktalar oss och gör sig löjlig på vår bekostnad och hatar oss…..det är då Guds ord går fram. Det är en aha-upplevelse…. Fadern älskar dig så innerligt, du är i trygga händer Marie. Kram f Maria

  5. Befriande att läsa detta!

    Att bli baktalad,förlöjligad osv.kan vara välsignelser,så har jag inte kunnat tänka tidigare.Så befriande att läsa!

    Tack Fader att Du är med i allt som händer i mitt liv.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.