Att se på Jesus. Välj Livet/ Dödsmeditation? /Skäms.

 

Sommarprogrammet i P1   14/8  Deltagande i dödsmeditation…..Kunskapen om ALLT, livets mening m m..

*
Jag undrade verkligen hur det stod till med denna  X då hon började prata i programmet om döden och dödsmeditationen som hon reste till Wales för att vara med om. Meditera sig fram till själva dödsögonblicket med en kändis i branschen som terapeut.
*

“De lade sig på madrasser och de väntade alla på döden i grupp……………………………..ja så lät det i min radio, kanske i din också. Detta var  verkligen botten att få höra! Vet X vad död är? Vet hon vad liv är och vet hon vem Gud är? Troligtvis inte. Hur kan man vara så aningslös eller dum eller okunnig så man går på en sådan sak? Hon skulle “pigga upp sig” och valde denna resa till en meditation.
Reagerar du starkt nu ? Jag hoppas det!

*
Jag tycker också det är grymt kränkande att leka med döden. I vår släkt har vi haft två stycken som dött i cancer i vår och sommar. Vet VI vad döden är? Ja, vi har förstått Guds Ord och vad det säger. En kvinna miste sin man och en man miste sin hustru…..så  X: Skäms! och skäms att tala om livet efter döden på ett sådant vis som du X gjorde, i stor okunnighet!

*

OCH:   I Jesus Kristus har den som är frälst evigt liv, jag säger igen:

SKÄMS på dig.

*

Job 7:9
Som ett moln löses upp och är borta, så kommer inte heller den tillbaka som farit ner i dödsriket.

Job 3:21
som längtar efter döden, utan att den kommer, och söker efter den mer än efter någon skatt,

Matt 22:32
Jag är Abrahams Gud och Isaks Gud och Jakobs Gud?* Han är inte en Gud för döda utan för levande.”

Luk 12:5
Jag vill visa er vem ni skall frukta. Frukta honom som har makt att döda och sedan kasta i Gehenna.* Ja, jag säger er: Honom skall ni frukta.

Luk 16:31
Abraham sade till honom: Lyssnar de inte till Mose och profeterna, kommer de inte heller att bli övertygade ens om någon uppstår från de döda.”

1 Petrus brev 1:1-5 Läser vi om ett levande hopp i Jesus Kristus:

Hälsning


1 Från Petrus, Jesu Kristi apostel, till de utvalda som lever kringspridda som främlingar i Pontus, Galatien, Kappadocien, Asien och Bitynien. 2 Ni är av Gud, Fadern, förutbestämda till att helgas genom Anden, så att ni lyder och blir bestänkta med Jesu Kristi blod. Må nåd och frid i allt rikligare mått komma er till del.
Ett levande hopp


3 Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader. I sin stora barmhärtighet har han genom Jesu Kristi uppståndelse från de döda fött oss på nytt till ett levande hopp, 4 till ett arv som aldrig kan förstöras, fläckas eller vissna och som är förvarat åt er i himlen. 5 Med Guds makt blir ni genom tron bevarade till den frälsning som finns beredd och skall uppenbaras i den sista tiden.

 

Livet är för dyrbart för att slösas bort på oväsentligheter. Livet är för dyrbart för att inte ta reda på vem Gud är. Livet är för dyrbart för att plottras bort …. och nedvärderas 

Renen edra själar, i lydnad för sanningen, till oskrymtad broderlig kärlek; och älsken varandra av hjärtat med uthållig kärlek. /1 Petr 1:22

Älskar man varandra i dag i sådan underbar kärlek som Jesus visar oss?

/Maria

4 thoughts on “Att se på Jesus. Välj Livet/ Dödsmeditation? /Skäms.

  1. Ja du ser vilka vidrigheter det finns. Dödsguru. Det låter och är verkligen fruktansvärt!
    Inte hunnit se filmen den är väl mycket äcklig. Du förstår att Gud kommer att straffa sådana människor som är på detta viset! Det blir ingen bra dag den sista dagen för dessa personer om de inte vänder om. NU! /Maria

  2. Dödsgurun

    Här är gurun som bjuder på dödsmeditation. Han tycker kristendomens logiska slutpunkt är Jim Jones-sekten som dog i en självmords-massritual på 70-talet.

    Följ Jesus och dö, säger Osho. Gud är ett fult ord på fyra bokstäver (*#+€).

    Själv inbjuder han sina efterföljare till döden och hatar i sina enkla ord Gud i Bibeln. Osho kan inte “rädda någon människa, utan kan bara visa människor till ett rike av kärlek, glädje och skönhet här på jorden,” säger han.

    http://www.youtube.com/watch?v=otGQqO2TYMI

  3. Nej kristendomen och buddhismen kan man INTE jämföra.Det finns olika dödar på papperet eller i människors tankar eller i olika religioner, och den kristne talar absolut inte om karma!!!! Nej vi tillhör Gud och de som inte tillhör Gud tycks älska det svarta.
    Sekter har vi nog av det vore bättre om man tog Guds ord på allvar och sökte honom och ville följa honom, då får man ju evigt liv. det är ju sååå mycket bättre, och man blir förlåten och får vara med Jesus för alltid. Tack Jesus för frälsningen./Maria

  4. Döden i Buddhismen är inte döden i kristendomen.

    Dör du får du en ny chans att bättra på din karma. Om du dör i din dåliga karma, kan du fortsätta i nästa liv som en ny varelse. Undra bara hur flugor och myror, elefanter och lamor bättrar på sin karma?

    Bibeln säger att de som hatar Gud älskar döden. Tycker det är ett ganska fascinerande påstående!

    Jag vet inte varför man ska meditera sig till döds, det verkar kunna bli en farlig sekt.

    Prov 8:35 For whoso findeth me findeth life, and shall obtain favour of the LORD.

    36But he that sinneth against me wrongeth his own soul: all they that hate me love death.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.