Att lyda Gud /Nonchalans. Brist på respekt….

 

“I kyrkan är allt tillåtet” /In the church are all permitted/

Medan samhället i stort går åt ett mer prydare håll, går kyrkan tvärt-emot. Det menar ungdomspastorn Andreas Svedman som hävdar att det är omöjligt att tala i termer som synd.
– Ingen vill döma utan gör saker som man vet är fel.

Om detta kan du läsa i denna länk:
http://www.varldenidag.se/nyhet/2011/07/01/I-kyrkan-ar-allt-tillatet/

____

Ja det mesta ät tillåtet i en kyrka idag  – svordomar- bakfylla-arrogans- olydnad- ohörsamhet- m m.
Det har hållit på så länge, men nu verkar det spåra ur ordentligt. Att man säger att man är en kristen och sedan inte kan stå för det utan man gör saker som frälsta inte borde, – nej det är inte bra. Jag tror att det beror på att man inte ger den undervisning man borde ha gett sina “får”. Många gånger är man mer glad över att få klia folk i öronen med njutbarheter än att ge öronen en riktig omgång med ord som måste sorteras och tänkas efter på. En predikan skall lära människor att göra rätt och hur viktigt det är att lyda Gud. I kärlek.

Var Jesus sådan att han tyckte man kunde gör precis som man ville? Nej. Han sade att man skall arbeta på sin frälsning och älska Gud över allt annat. Gör man så; älskar man sin Gud och tar vara på sin frälsning-    ja då lyder man Gud och har gudsfruktan till att uppföra sig. Punkt slut.

Går samhället åt ett mer prydare håll? Nej det kan jag inte se att det gör, snarare tvärtom. Snart är det som Sodom och Gomorra. Var är respekten och vissheten om att Jesus skall komma tillbaka?

____

Deu 6:5  Och du skall älska HERREN, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av all din kraft.

Deu 11:1  Så skall du nu älska HERREN, din Gud, och hålla vad han bjuder dig hålla, hans stadgar och rätter och bud, alltid.

Deu 30:6  Och HERREN, din Gud. skall omskära ditt hjärta och dina efterkommandes hjärtan, så att du skall älska HERREN, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ, för att du må leva.

Neh 1:5  Och jag sade: “Ack HERRE, himmelens Gud, du store och fruktansvärde Gud, du som håller förbund och bevarar nåd mot dem som älska dig och hålla dina bud,

Mar 12:30  Och du skall älska Herren, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av allt ditt förstånd och av all din kraft.

Rom 8:28  Men vi veta att för dem som älska Gud samverkar allt till det bästa, för dem som äro kallade efter hans rådslut.

 /Maria

4 thoughts on “Att lyda Gud /Nonchalans. Brist på respekt….

  1. Hej Tony ja det är skrämmande låg nivå i kyrkorna, och man ska ju dra där ifrån är ju rådet i bibeln, varför gör man inte det då?
    Synd är synd det finns ingen halvsynd eller nästansynd- det vet väl den som inte vart frälst hela livet.
    Många bedrar många och ser mellan fingrarna och förleder sin nästa.
    Jag är glad att jag slipper se eländet- jag är fri i Kristus.
    Gud välsigne.
    /Maria

  2. Det är en skakande rapport från Svedman, men inte desto mindre sant hur illa ställt det är inom svensk kristenhet idag. Exempel där pastorer inte vågar konfrontera synd i församlingen som samboförhållande i kyrkan, väcker frågor som, vem är det egentligen dom bedrar?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.