Att bli frälst. Skräddarsydd frälsning……..finns för alla att få!

Jesus5

Vad är frälsning? Svar: Att ta emot Jesus Kristus som Herre och Frälsare.

Lewi Pethrus Nyhem 1974 90 år “Skräddarsydd frälsning”

 

Vill du få ett nytt liv och ett nytt hjärta?

Det finns mycket vi borde förstå och arbeta på om vi ska vara Herrens sändebud och föregå med gott exempel och att föra ut Guds ord. Hur ska vi kunna göra det om vi inte vänder bort från vårt gamla syndiga liv? När man förstår sina synder och förstår att Gud inte vill att vi ska ha dem, så kommer man att vända om, och vilja göra ett arbete för Gud och veta att man är på rätt väg- med honom och för honom och för andra människor som skall räddas  för himmelen.. Se bibelorden.

 

Hes 36:26

Jag skall ge er ett nytt hjärta och låta en ny ande komma in i er. Jag skall ta bort stenhjärtat ur er kropp och ge er ett hjärta av kött.

Förklaring (Gud är angelägen om alla människor, inte bara om Israels folk. Gud vill inte dela äran med kraftlösa avgudar. Alla kristna har ett ansvar att representera honom. Är du en representant för Gud? Är ditt hjärta ett blödande hjärta? Är ditt hjärta omskuret?)

 

Luk 24:39

Se på mina händer och mina fötter att det verkligen är jag. Rör vid mig och se! En ande har inte kött och ben som ni ser att jag har.”

Förklaring (Kristus är den röda tråd som löper rakt igenom Skrifterna och det centrala tema som binder dem samman. Jesus hade en odödlig kropp då han visade sig för lärjungarna. Jesu uppståndelsekropp var var ännu mer verklig än den tidigare- den var odödlig.)

 

Joh 1:14  

Och Ordet blev kött och bodde bland oss , och vi såg hans härlighet, den härlighet som den Enfödde har från Fadern. Och han var full av nåd och sanning. Förklaring (Genom att bli människa blev Kristus den perfekte läraren- genom hans liv ser vi hur Gud tänker och hur vi borde tänka (Fil 2:5-11. 2) den perfekta förebilden- han visar oss hur vi ska utvecklas och leva och ger oss kraft att leva så ( 1 Pet 2:21-23)  3) det perfekta offret- Jesus kom som ett offer för all synd, och genom sin död uppfyller han Guds krav på att synden måste utplånas ( 1Kol 1:15-23)

 

Joh 3:6  

Det som är fött av köttet är kött, och det som är fött av Anden är ande. Förklaring (Den helige Ande är Gud är tre personer i en- Fader, Sonen och den helige Ande. Gud blev människa genom Jesus, och Jesus dog för våra synder. Genom uppståndelsen från de döda erbjuder han frälsning till alla genom andlig förnyelse och nyfödelse).

2 Kor 7:1

När vi nu har dessa löften, mina älskade, så låt oss rena oss från allt som befläckar kött och ande och fullborda vår helgelse i vördnad för Gud.  Förklaring (Omvändelse betyder två saker- att vända sig bort från synd och att vända sig till Gud).

Bli hans vittne, hans lärjunge

NamnlösMaria

 

Gospel

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.