Att bli frälst /det viktigaste valet i livet

Det är inte märkligt alls att den troende pratar och skriver om tro. Varför inte? Nej, för vi som tror vet att bibeln talar sanning, dvs Guds ord är sanna. Vi vet alltså att det kommer dagar då man knappast kan ändra sig, för Gud kommer att stänga dörrar som förr varit öppna. Varför jag talar så mycket om frälsning och nödvändigheten av den, för det eviga livets skull, det är för att du ska förstå klartexten från Gud, så tar jag nu med ett litet stycke från Bibelfokus/Lennart Jareteg:

Frälsningens och nådens dörr kommer att stängas för världen – precis som dörren på arken stängdes sju dagar innan syndafloden började. Då kommer Jesus att förkunna: “Må den som är orättfärdig fortfara att öva sin orättfärdighet, och den som är oren att orena sig. Så ock den som är rättfärdig, han fortfare att öva sin rättfärdighet, och den som är helig att helga sig. Se, jag kommer snart och har med mig min lön, för att vedergälla var och en efter som hans gärningar äro” (Uppenbarelseboken 22:11-12).
För första gången i världens historia kommer Guds Helige Ande att totalt dras bort från de orättfärdiga. De som inte valt att stå på Guds sida kommer att bli totalt överlämnade åt demoniska makter. De frälsta kommer att bli för evigt bevarade och de förlorade evigt förlorade. Man har valt sida för sista gången!/Lennart J Bibelfokus.se

Ser du vad texten säger? Rakt på sak talar Guds ord om vad som kommer att hända i en snar framtid och varför det är såå viktigt att bli frälst, att gå med Gud, att tjäna Gud, att vilja älska Gud och tillhöra honom, den högste, Skaparen och livsuppehållaren.

Som frälsta behöver vi inte vara rädda, men som ofrälst behöver man tänka till nu. Det kommer dagar då det inte finns tid kvar, enligt bibeln, att schackra med Gud. Varje dag och IDAG är frälsningens dag. Det har inte jag hittat på, Gud säger detta, det är hans ord. /

 

Stilla Ord En svindlande renhet möter min blick En underbar känsla av himlens mjukhet  möter mig då jag läser ditt ord. Kraften är enorm, gammal, men ny för varje Nu.  Att få gå in i text och resa långa vägar, bland många gamla städer, och ett folk jag aldrig mött…  Men Frälsaren och Mästaren möter min blick på varje sida där Ordet står, och det får mig att stilla älska Honom mer och mer och mer….. *Maria 2007-08-09

/

Ser in i Kärlekens ögon

I Liv och i död, din källa är kvar,

Källan med Levande vatten.

Till den får jag komma och otörstig bli,

För du har ju vatten att ge mig.

Jag prisar dig, och lyfter min blick

Och ser in i Kärlekens ögon.

Så vackra och sanna de ser på mig,

Ett människobarn som vill ge dig allt.

I Liv och i död har du ropat på mig,

Och jag föddes, jag fick bli till.

Mitt hjärta sjunger av tacksamhet!

Du är allt jag behöver!

*Maria*

                   

2 thoughts on “Att bli frälst /det viktigaste valet i livet

  1. https://gospel.jesuslever.eu/?cat=11 Hej Andreas, länken går till sidan där det står om bön, det Gud lärt mig om bön. Läs det.
    Det första som är nr 1 är att man TROR (i hjärtat) att Gud finns, att han är skaparen, att Jesus lever pga uppståndelsen.

    Tror man det så bör man bli/vara frälst och då tar men emot frälsningen, genom att ta emot Jesus Kristus och erkänna att man är en syndare (att man inte tror) men vill tro och komma Jesus nära, leva för honm och OMVÄNDA sig.
    Detta har jag skrivit mycket om, skriv omvändelse i den gula rutan på huvudsidan och läs där bl a vad Wilkerson skriver.

    Bönen Fader vår, är den bönen som Jesus lärde lärjungarna och som vi skall be då vi vill tro på Gud. I den bönen ber vi om allt, allt i vårt dagliga liv, om Jesu tillkommelse och Guds rike och allt annat. Det är en underbar bön, den ber jag flera ggr om dagen och natten. Ja man ber den i sv kyrkan men jag tror inte att alla mmänniskor vet hur viktig den faktiskt är.

    Jag vill säga så här: Bli frälst Andreas. Det är det viktigaste för dig och för alla människor. Kom igen, våga, ge honom ditt liv. Tänk på att en gång kan du inte välja längre. se texten för idag ovan.
    Ja du kan be den och bör be den bönen, OCH be Gud efter bönen att han visar dig vägen till fullständig frihet i Kristus=frälsningen.

    Gud kommer att ta hand om dig om du vill det i ditt hjärta. Han leder dig. Maila mig gärna, för detta är oerhört viktigt att vi kan prata om så att du förstår vikten av glädjen o kärleken som Gud vill ge dig. ETT NYTT LIV =inget att vara rädd för, bara tacksamhet för räddning.

    Jo man bör tro då man ber, men om man inte tror så ska man be att få tro. Och Gud vill ge dig det, för han har skapat dig och vill visa dig att du skall/bör/ tillhöra honom för alltid.
    Läs trons kapitel om vad, hur man definierar tro. trons kapitel är hebr kap 11.

    Jodå jag har erfarenhet av att be be be be be och ändå tycka att inte svaren kommer, men förr var det så att jag var okunnig om bönen, och allt skulle gå som JAG ville! HELT FEL.

    När vi ber ska vi SÖKA HERRENS VILJA i våra liv. DÅ kommer bönesvaren . om allt detta läser du på sidan om BÖN.

    Hoppas du fått svar annars mailar du så pratar vi vidare. Jag ber ofta för dig att du ska finna Jesus, som skall vara din Herre och ledare i livet, någon bättre finns INTE.
    /Ja man ber till Gud I JESU NAMN, men skulle man glömma det så är Gud den som vet vad man tänker o tycker i hjärtat och att man är ovan vid att be. Han hjälper.
    BÖNEN är underbar för där ger man sitt hjärta. Bara Gud hör och vet vad vi behöver. Han är NÄRA, om vi vill.

    Varma hälsn f Maria

  2. Funderar på detta med att be, bön alltså.

    Är det viktigt att man tror när man ber, eller spelar det ingen roll om man tror då? (fast det kan nog vara svårt att tro att det man ber om ska ske, det kanske du kan hålla med om).

    Om man ber och inte får bönesvar så funderar jag på om det har att göra med att man inte trodde på det man bad om (?). T.ex. jag brukar nog inte få bönesvar så ofta (å andra sidan ber jag ju knappast aldrig).

    Hur ska man be nu igen? Det står i Bibeln att Jesus säger hur lärjungarna ska be har jag för mig, kan jag ta den bönen och be? (får se om jag kommer ihåg var den stod i Bibeln nu igen).

    Den bönen som Jesus lärde ut till lärjungarna, har den nåt namn? Ber man den vanligtvis officiellt i kyrkorna?

    Jag kan ju prova att be den för att kanske se om det händer mer med den, eller om du har nåt annat sätt att be.

    Förresten, om man glömmer i slutet av en bön att säga “i Jesu namn”, vad händer då? Gäller inte bönen då eller? För vad jag förstår så ber men till Gud fast i Jesu namn.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.