Att bli frälst /delade meningar

jesus-300.jpg

Hjärtat

Vår vilsenhet är stor.

Människors sår värker så.

Att få hela hjärtan kostar på.

Blödande och krossade hjärtan finns

ju överallt.

Mitt hjärta var också krossat en gång,

Men helande fanns för mig.

Jag tappar aldrig tron på en evig Gud,

Han finns med mig i allt.

Om människor ska tro eller inte tro, det kan

inte jag bestämma,

Jag kan bara viska mjukt:

Jesus, förändra denna världen.

*Maria*

Det råder delade meningar om vad man skall tycka om tro. Det är klart att det finns delade meningar, bl a därför att Sverige i dag inte vet så mycket om tro. De känner inte Jesus och de flesta känner ingen speciell längtan efter att få veta heller.

Det har många orsaker varför det är på detta viset, och därför är vi ett antal kristna som har beslutat oss för att gå Guds väg, att leva med Jesus och tala om honom så ofta vi kan…..och så ofta som någon vill höra.

Du som läser detta kanske är en kristen redan, då kan du förstå det dilemma som både den kristne och den okristne känner att den är i.

Därför att jag vet vem Jesus är så har jag möjlighet att påverka en stor del av människorna lite överallt. Det är gott att veta att man kan få vara använd av Gud, att han behöver bedjande, gråtande, och skrattande människor för sitt rikes utbredande.

Det är så härligt att vara kristen och att få leva nära en stor Gud. Hans ord är sanna och alltid tillförlitliga och han tar aldrig sin hand ifrån en …. Vet du? Jag tycker du skall fråga honom om den planen han har för dig. Redan idag är ju frälsningens dag…..

“Då vi nu har gjorts rättfärdiga genom tro har vi frid med Gud genom Jesus Kristus.” /Romarbrevet 5:1

2 thoughts on “Att bli frälst /delade meningar

  1. Hej Johnny. Tack för ditt besök. Och tack för denna underbara text som du skriver här. Den vill jag att alla ska se, och länken till ditt vittnesbörd! Jag är så tacksam att du delar med dig av vad Jesus gjort och gör i ditt liv. Kram till dig. /Maria

  2. Ja Maria,

    Visst kan och kommer Jesus att förändra världen. Det är också min fasta övertygelse. Men allt börjar med mig och min frälsning genom Jesus, som blev en befrielse ifrån allt sökande jag gått igenom till den dag jag tog emot Honom.

    Det var ju inte av egen prestation utan endast av Guds nåd blev jag frälst och genom hans underbara nåd har jag fått ett nytt liv. Ett liv i befrielse från fruktan. Ett liv i befrielse från det sökande, jag ägnade mig åt dagligen förut.

    Och detta har Jesus gjort och gör för mig. Han fortsätter att leda mig från härlighet till härlighet och jag får nya öppnade ögon, till att se på saker och ting på ett nytt sätt. Jag tycker det är underbart att växa med Herren.

    Jag säger med Honom därför att jag vandrar på hans sida och följer Honom så gott jag kan. Ibland snubblar jag och han hinner före en bit men han väntar…tills jag kommer upp igen och så går vi vidare mot nya upptäckter.

    Jag upplever att frälsningen bara fortsätter och fortsätter.

    Sá inte Paulus: arbeta på er frälsning? Jo, visst gjorde han det och då är det upp till mig om jag vill vidare eller om jag ska stagnera och kanske till slut tappa tron helt. Men dit vill jag inte!

    Nej, Gud uppenbarar nya saker och ett nytt djup av sig själv inom mig och det djupet…ja, det djupet är så outgrundligt att jag bara blir häpen av vad som finns nedlagt i den man, som en gång var så avvisande mot allt vad präster och pastorer heter.

    Men förändringens tid är här och inget är omöjligt för Jesus, så vi fortsätter att hoppas och be om nya förvandlingar av oss själva och alla de vi har omkring oss.

    Jag tackar Gud för allt.

    Johnny

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.